Beeldscherm gaat niet aan bij koude start

Pagina: 1
Acties:

• rvdv12773
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 15:26
Ik heb net een nieuw systeem in elkaar gezet. Werkt prima, maar het beeldscherm gaat niet aan bij een koude start. Als ik onmiddelijk na de koude start op de reset switch druk, dan gaat het beeldscherm wel aan...

Het gaat om een MSI H81M-P33 mobo i.c.m. een intel i5-4430 (met intel HD4600 dus)

Ik heb al een ander beeldscherm en een andere voeding geprobeerd, dus daar ligt het niet aan.

Heb ook al met de BIOS instellingen lopen stoeien, tot nu zonder resultaat...

Heeft iemand een idee? Ik heb al heel wat systeempjes in elkaar gezet, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen :/

Alvast bedankt!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02 21:52

basdej

OutSystems Consultant

Bios geupdate? en als je de drivers in windows zelf ook eens een update geeft etcetera?

Hoi.

• rvdv12773
Ik zal eens kijken of er een nieuwe BIOS versie is. De Windows drivers hebber er uiteraard niets mee te maken daar die nog niet geladen zijn gedurende het BIOS post proces.

Gecheckt: BIOS versie is de laatste versie...

[ Voor 11% gewijzigd door rvdv12773 op 26-03-2014 21:09 ]

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02 21:52

basdej

OutSystems Consultant

hoe is het beeld verbonden met mobo? HDMI of Dvi?

Hoi.

• rvdv12773
Op de VGA poort (er zit ook een DVI poort op maar ik heb geen DVI-D verloopstekkertje, alleen een DVI-A, en die past niet) Er zit geen HDMI aansluiting op het moederbord...

• rvdv12773
Ik heb het probleem (waarschijnlijk) gevonden.

Ik heb het geheugen vervangen (1x4Gb Crucial voor 2x2Gb Samsung) en nu start de computer wel op.

Erg vreemd omdat er volgens Memtest niets aan de hand is met het Crucial geheugen, en het op een andere computer gewoon goed werkt. Maar goed, ik ben al lang blij dat het probleem is opgelost...

Nu nog even tig keer opstarten :)
Pagina: 1