Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies nodig bij aankoop 40 inch tv

Pagina: 1
Acties:

• DonnyR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 11:14
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv van rond de 40 inch.
De tv komt te staan in mijn slaapkamer, de zon slaat meestal in de middag op mijn raam wat zorgt voor reflectie op mijn huidige plasma tv. Hierdoor denk ik zelf dat een lcd tv de beste optie is.

De tv zal vooral gebruikt worden voor:
- ps4
- netflix
- voetbal kijken (sport 1)

Eisen aan de televisie:
- tussen de 38-42 inch
- minimaal 2x hdmi
- budget van rond de 500€
- betere beeld kwaliteit gaat voor 3D en smart tv
- CI+ module die werkt met ziggo

Bonus, maar geen must:
- 3D, is al aanwezig op de tv in de woonkamer, wordt eigenlijk niet gebruikt.
- netflix, heb ik in principe al op de ps4, maar op de tv zelf zou handiger zijn
- rtl gemist
- meer hdmi aanlsuitingen

Ik heb zelf al wat reviews gelezen, tv's vergeleken bij de pricewatch en oudere forum post doorgelezen.
Op dit moment heb ik de volgende twee tv's op het oog:
pricewatch: Samsung UE40F5500 Zwart
pricewatch: Sony KDL-42W655A Zwart

De sony werd erg geprezen in andere forum posts, alleen ik vraag mezelf of is het die extra 120-150€ echt waard?
Als ik de twee met elkaar vergelijk in pricewatch zie ik dit niet echt terug namelijk.
De sony tv heeft een hogere refresh rate en local dimming, maar de samsung heeft weer een betere front speaker, 3x hdmi en rtl gemist.

Wat ik eigenlijk wil weten is, waarom wordt de sony tv overal genoemd als beste in zijn budget terwijl ik dit niet echt terug zie in de specificaties. Zie ik iets over het hoofd?
Daarnaast sta ik ook nog open voor andere mogelijkheden.

Ik kan de pricewatch: Samsung UE40F5700 trouwens voor 400€ krijgen via een aanbieding, ik zie echter geen verschil tussen deze een de f5500 (behalve de prijs). Iemand die wel weet wat het verschil tussen deze twee is?

• DonnyR
Deze is 50 inch, is iets te groot voor het onderstel waar die op moet komen. Ook ga ik liever voor een merk als Sony, Samsung, of Panasonic.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
http://www.plattetvdiscou...-tv?price=400-499_300-399
Een hele zooi tv`s tussen de 300 en 500 euro. Maar met jou budget kun je denk ik niet te hoge eisen hebben.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Topics kapen is niet netjes, verder in je eigen topic.

[ Voor 82% gewijzigd door FeaR op 27-03-2014 07:14 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Sony W65x zolang je hem nog kunt vinden, mooie budget TV en uitstekend voor gamen. Springt er wat mij betreft beeldtechnisch steeds weer tussenuit. Heb net mijn Panasonic 42V20 vervangen voor een 32W705 (identiek aan de 655) en dat valt niet eens echt tegen :)

Genoemde Samsung is natuurlijk ook geen miskoop, en anders heb je bijvoorbeeld nog LG met de LN5758/6208/6608

Als 'rond de €500' ook de Panasonic ST60 omvat zou ik die in de overweging meenemen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 26-03-2014 23:49 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• DonnyR
mr.paaJ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:47:
Sony W65x zolang je hem nog kunt vinden, mooie budget TV en uitstekend voor gamen. Springt er wat mij betreft beeldtechnisch steeds weer tussenuit. Heb net mijn Panasonic 42V20 vervangen voor een 32W705 (identiek aan de 655) en dat valt niet eens echt tegen :)

Genoemde Samsung is natuurlijk ook geen miskoop, en anders heb je bijvoorbeeld nog LG met de LN5758/6208/6608

Als 'rond de €500' ook de Panasonic ST60 omvat zou ik die in de overweging meenemen ;)
De Panasonic heb ik inderdaad al overwogen, alleen ik las dat deze een hoge input lag had, wat misschien vervelend is tijdens het gamen. Daarnaast is die ook een stuk duurder, dus ik had deze eigenlijk een beetje links laten liggen. Maar als het beeld van deze echt veel beter is dan de eerder genoemde tv's dan wil ik het nog wel overwegen.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Samsung tv, een stuk goedkoper, 3x hdmi en beschikt over rtl gemist.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als ik dit topic doorlees, lijkt mij de Sony W655 de meest geschikte tv. Prima beeldkwaliteit voor het geld.

• DonnyR
Ik ga voor de Sony W655, de reviews die ik erover heb gelezen hebben me kunnen overtuigen.
Hopelijk is het die extra 100 waard.
Ook is die bij wehkamp tijdelijk in de aanbieding :)
Pagina: 1