HDMI naar componenten

Pagina: 1
Acties:

• scrapzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11-2025
Heb een HDMI naar componenten kabel net binnen sluit deze van me pc naar surround set aan gesloten
alleen de pc herkend geen beeld (gaat om geluid) na zoeken kwam ik achter dat het niet kan maar is er een
manier om de ingang te manipuleren dus dat Windows denkt dat er wat aan gesloten is
en daardoor toch geluid door komt?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:19

FeaR

In GoT we trust

Beetje warrig verhaal om eerlijk te zijn. Component is sowieso alleen video, daar ga je geen geluid uit krijgen. Om over het feit dat HDMI digitaal is en component analoog nog maar te zwijgen.

Begin eens met te vertellen wat je voor elkaar wilt krijgen. En iets meer informatie is ook welkom, dus welke (audio gerelateerde) hardware heeft de PC en om welke surround set gaat het? Er is altijd wel een manier om die twee aan elkaar te koppelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• scrapzz
FeaR schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:05:
Beetje warrig verhaal om eerlijk te zijn. Component is sowieso alleen video, daar ga je geen geluid uit krijgen. Om over het feit dat HDMI digitaal is en component analoog nog maar te zwijgen.

Begin eens met te vertellen wat je voor elkaar wilt krijgen. En iets meer informatie is ook welkom, dus welke (audio gerelateerde) hardware heeft de PC en om welke surround set gaat het? Er is altijd wel een manier om die twee aan elkaar te koppelen.
Het is een oude JVC surround set zonder hdmi of een versterkte SPDIF,
wil dus me pc op de JVC aansluiten voor een 5.1 geluid en eventueel beeld (de kabel die ik had was componenten tensamen met geluid)
maar wilde niet veel voor uit geven aangezien er binnen kort toch een tv met hdmi komt.
dus dacht koop een kabel HDMI naar componenten om zo me pc aan te sluiten
alleen de pc herkend geen beeld waardoor hij dus geen geluid of beeld weer geef wil dit oplossen door een programma die windows
verteld dat er wel een beeld is alleen de vraag is hoe en bestaat dit?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

DjVe

Hatsaflats!

snap er nog steeds geen ene donder van. Welk type, welke aansluitingen, welke kabel en wat wil je bereiken?

• scrapzz
DjVe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:28:
snap er nog steeds geen ene donder van. Welk type, welke aansluitingen, welke kabel en wat wil je bereiken?
Heb deze kabel:
http://www.miniinthebox.c...r-5rca-kabel_p399811.html
en wil beeld van me pc met HDMI naar me JVC met componenten
maar de pc zeg dat er niks is aangesloten dus hij geef ook geen beeld of geluid
dus wil dit oplossen maar hoe?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat FeaR al zegt, je ondernemingen zullen allemaal kansloos zijn. En welke component bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qF3hq91mPkQPtDaSdJztAlqa/medium.jpg

of deze

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xZPii6ieVznhisxgGjlcKqGM/medium.jpg

In beide gavallen kansloos, waarom HDMI is daar tegen beveiligd. Die beveiliging heet HDCP

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• scrapzz
Lip schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:34:
Wat FeaR al zegt, je ondernemingen zullen allemaal kansloos zijn. En welke component bedoel je?

[afbeelding]

of deze

[afbeelding]

In beide gavallen kansloos, waarom HDMI is daar tegen beveiligd. Die beveiliging heet HDCP
Dus kan geen 5.1 geluid krijg op me JVC vanaf me pc?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

DjVe

Hatsaflats!

Als je nou eens begint met een type van je JVC set, dan hoeven we onze glazen bol ook niet meer op te poetsen.
Dat is geen component maar composiet ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 26-03-2014 21:41 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

scrapzz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:37:
[...]

Dus kan geen 5.1 geluid krijg op me JVC vanaf me pc?
Sowieso is dat alleen stereo
Wit = links
Rood = Rechts

Rood groen en blauw = Beeld
5.1 krijg je alleen doormiddel van 3 jacks of SPDIF - COAXIAAL KABEL of Toslink SPDIF, of HDMI naar HDMI

Als de HDMI aansluiting in je PC doet, en de tulp stekkers in je home cinema set, zal je niet meer dan een zwart beeld krijgen, en een klein beetje ruis als je de volume knop van je home cinema heel ver open zet. :) Kortom het zal niet werken.
DjVe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:40:
Als je nou eens begint met een type van je JVC set, dan hoeven we onze glazen bol ook niet meer op te poetsen.

[...]

Dat is geen component maar composiet ;)
Dat weet ik, maar heel mensen halen die termen door elkaar. Jij en ik niet. 8)
mierenneuk modes : aan
Het is geen composiet maar composite :P

EDIT :
scrapzz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:21:
[...]
aangezien er binnen kort toch een tv met hdmi komt.
Wacht maar lekker tot die TV met HDMI er is. In de tussentijd kan je gebruik maken van een "jack naar tulp kabel" om in ieder geval audio van je pc op je oude home cinema af te spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Lip op 27-03-2014 00:36 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heeft je JVC überhaupt analoge surround ingangen? Anders kun je net zo goed gewoon de computer met de stereo-uitgang (meestal groene mini-jack uitgang op moederbord of hoofdtelefoon-uitgang van laptop) op rood-wit tulp van de JVC aansluiten.

Beeld doe je beter gewoon direct naar je TV.

-
dit soort rare verloopkabels zou verboden moeten worden...

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 27-03-2014 00:04 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• scrapzz
mr.paaJ schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 00:03:
Heeft je JVC überhaupt analoge surround ingangen? Anders kun je net zo goed gewoon de computer met de stereo-uitgang (meestal groene mini-jack uitgang op moederbord of hoofdtelefoon-uitgang van laptop) op rood-wit tulp van de JVC aansluiten.

-
dit soort rare verloopkabels zou verboden moeten worden...
Heb nu ook 3,5 naar julp dit geef alleen geen 5.1
mr.paaJ schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 00:03:

heb op men eigen pc op me dvd speler aangesloten via HDMI,

Maar laat het wel rusten tot dat ze een nieuwe tv kopen

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

scrapzz schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:45:
[...]
Heb nu ook 3,5 naar julp dit geef alleen geen 5.1
En vanwaar had je dan gedacht dat HDMI naar Component wel 5.1 zou geven? Zoals gezegd is Component zelf alleen video en als er geluid bij zit is dit ook Stereo RCA en dus geen 5.1 maar 2.0...

Maar nogmaals: om welke JVC-set gaat het? Doe desnoods een foto van de achterkant als je het type niet kan vinden. Wellicht is het niet eens mogelijk als de JVC bijvoorbeeld geen ingang heeft welke 5.1 aan kan.

Vraag me dan ook af wat de nieuw te komen TV in dit verhaal doet voor als je geluid naar de JVC wilt hebben. Mocht het idee zijn om de PC met HDMI op de TV aan te sluiten en dan S/PDIF Out van de TV naar de JVC te hebben wil dat namelijk ook lang niet altijd 5.1 opleveren...

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 27-03-2014 17:57 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:42

Jag

Maak eens een foto van die kabel ben wel benieuwd eigenlijk :).

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jag schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:23:
Maak eens een foto van die kabel ben wel benieuwd eigenlijk :).
scrapzz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:34:
[...]
Heb deze kabel:
http://www.miniinthebox.c...r-5rca-kabel_p399811.html
en wil beeld van me pc met HDMI naar me JVC met componenten

• Jag

Jag

Waarom wordt zoiets verkocht :p?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Omdat er kennelijk vraag naar is. :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe in hemelsnaam, wat beeld betreft, vertalen ze een digitaal & beveiligd signaal naar een analoog onbeveiligd signaal, in een domm stukkie koper? Zelfde voor geluid, maar daar gaan we nog verder: hoe wil je van twee kanalen zes maken? Ze er gewoon bij bedenken? Wat mij betreft maakt het model receiver dan niet eens.meer uit!

Dit zit tegen oplichting aan, naar mijn mening...

TS: Als er een HDMI TV komt, dan zul je dus via HDMI>HDMI beeld én audio kunnen oversturen, je TV zal als extra geluidsapparaat verschijnen, en als een extra monitor. Wat dán geluid over de versterker betreft, als je 5.1 wilt zal je TV HDMI geluid via toslink moeten kunnen oversturen, en je receiver dit moeten kunnen herkennen... mogelijk dat dat geen optie is dus. Idealiter heb je ook een hdmi receiver.

• Jag

Jag

Het enige wat ik kan bedenken is dat er ooit hardware gemaakt is met een hdmi connector waar ook analoge video signalen op gezet kunnen worden.

Verwijderd

Jag schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:53:
Het enige wat ik kan bedenken is dat er ooit hardware gemaakt is met een hdmi connector waar ook analoge video signalen op gezet kunnen worden.
Je bedoelt misschien zoiets: HDMI naar component omvormer?
Dit werkt prima maar kan alleen stereo geluid weergeven. Hij kan wel HDCP aan.

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 03:13:
[...]
Je bedoelt misschien zoiets: HDMI naar component omvormer?
Dit werkt prima maar kan alleen stereo geluid weergeven. Hij kan wel HDCP aan.
nee ik bedoel wat anders. Die kabel kan geen signaal omvormen, dat is gewoon een kabel. Maar een hdmi aansluiting is ook maar een aansluiting. In theorie kan je denk ik elk denkbaar via signaal zetten op zon connector. Dus misschien is er wel hardware (videokaart) die ook analoge video signalen op de hdmi uitgang kan zetten. Dan zou je zon kabel nodig hebben. Zoiets moet het haast wel zijn.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Jag schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:31:
[...]
Zoiets moet het haast wel zijn.
Dat hele verhaal gaat niet op, aangezien een HDMI aansluiting ook gelijk pin compatible moet blijjven met de HDMI-spec.

Ik denk dat die kabel op de markt is voor mensen zoals bijvoorbeeld de TS, die niet geïnformeerd zijn en een impuls aankoop doen.

En als je dit ziet :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a8TVpS4AamOMeOKsopGH60vE/full.jpg

Dan denk je al al gauw, hmm die kabel past, 16 reviews en maar €7,31 incl. !!!35%!!! korting en gratis verzending en binnen 24uur in huis. :D

vermenigvuldig de TS met een X aantal keer = pure winst! En omdat die kabel toch nooit kan werken, hoef je ook geen koper te gebruiken in de draden, daar kan net zo goed wol of lucht in zitten. Lijm met een pritt stift de hdmi aansluiting en de tulpstekkers vast.

Zo'n koopje kan je niet niet laten liggen! :D

• Jag

Jag

Lip schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:28:
[...]

Dat hele verhaal gaat niet op, aangezien een HDMI aansluiting ook gelijk pin compatible moet blijjven met de HDMI-spec.
Cheape meuk houdt zich wellicht niet aan specs. Deze lijkt bijv een hdmi connector te gebruiken voor analoge video signalen.
Pagina: 1