[Stampede 13] Cyberdyne Systems Team topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Zoals ik ook al op IRC vroeg, is de windows bak ook met maar 1 thread gedaan? Aangezien dat wel het geval was op de virtualbox linux variant, aldus Justberry op irc. Als in windows alle logische cores (incl HyperThreading dus) worden gebruikt, kan HyperThreading elkaar wel wat in de weg zitten kwa doorloopsnelheid.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 00:26
Ik het op windows het niet getest op 1 core nee. misschien morgen, voor nu ff andere dingen doen (school..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 10:24
ik ben alvast de test ook aan het doen. mijn credits per OS doen me in elk geval geloven dat linux een voordeel heeft. binnen een dag of 2 meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Zonet de vergelijking gedaan, linux in virtualbox is in mijn geval een 8% trager dan windows. Ik weet niet hoeveel overhead de VM heeft, maar ik vermoed dat native linux het net ietsje beter zou doen. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Dan denk ik zo dat native linux en native windows elkaar amper zal ontlopen. Conclusie: bij dit project dus gewoon draaien in je default OS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Hoe weet ik of hij in VB draait of niet? Ik heb wel de VB versie van Boinc, maar niet speciaal aangezet ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
je moet een VM met eigen OS opzetten en daarin BOINC draaien, als je niets speciaals gedaan hebt zit je goed ;)

Zo ook maar eens terug schakelen, is nog makkelijker ook, want in VM weet BOINC niet langer wanneer hij moet terug schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
You tried to connect to a site restricted according to our policy

You tried to access the following site: http://pogs.qik.nl/stampede.php

This site has been categorized as: Hacking
Lol
Mijn klant is niet blij met de DPC stampede :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha hacking ook gelijk weer.
Volgende keer even loeren naar een site met alleen maar nullen en enen, kijken of je je klant nog meer schrik kan aanjagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
http://pogs.qik.nl doet het wel overigens

Zal wel iets op de stampede.php pagina staan :P

[ Voor 70% gewijzigd door Viper® op 04-04-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
stampede.php is dezelfde code als de index.. kijk maar in de htmlsource.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 20:40

ongekend41

Division Brabant

Topicstarter
op pogs.qik.nl komt geen "Cyberdyne Systems" voor. Misschien een firewall die het zekere voor het onzekere neemt?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:00
Ik ziet hem gewoon. Op de stampede pagina dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
de gewone pogs.qik.nl heeft niets met de stampede teams te maken. Dit is gewoon de pagina voor pogs voor alle leden van DPC en die de vergelijk met andere teams maakt. de stampede pagina's zijn de vergelijk tussen de teams ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 20:40

ongekend41

Division Brabant

Topicstarter
nee, ik bedoel dat op stampede.php en index.php wel "Cyberdyne Systems" voorkomt en op pogs.qik.nl niet. Wellicht een angstige firewall die bang is dat 'ie met Skynet (die van Terminator) te maken krijgt.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Oh haha.. ja zou best kunnen.. je zal dat woord maar als bedrijf in je site hebben staan ergens (skynet is een vrij bekende koerier) meteen op de zwarte lijst van de NSA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
Besloten me pc van twee jaar gelden weer in leven te brengen (nieuwe moederbord,koeling + gefixede voeding), dus komt er ergens deze week er weer een quadcore erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
Ik merk trouwens op dat bijna iedereen mij verslaat op snelheid per wu, soms tot wel 3x sneller (enthernal...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Geen idee hoe lang je er over doet.. maar ik merk ook veel verschil. Op mijn ARM bak is dat zo'n 18 min. per unit maar op mijn i7 kan dat zo 2,5 uur zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 06-04-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
Mijn i7 960 (niet overgeklokt) doet er 2.75 uur over - iemand met i5-2500K deed de zelfde in 1 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Ik heb even gekeken, maar voor zover ik kan zien zijn mijn WU's gemiddeld zo'n 40% sneller, maar het zijn dan ook recentere CPU's. Wat ik dan wel weer raar vind, is dat mijn celeron zijn taken bijna even snel aflevert en er evenveel punten voor krijgt als mijn E3-1240 :| Ik had daar toch een groter verschil verwacht. Wat ik ook merk, is dat er flinke verschillen zitten tusse de WU's, sommige maar 1:30, ander 2:00 op dezelfde CPU. Vermoedelijk krijgen lichtere CPU's dan ook lichtere WU's.

en tweede zaak die in rekening moet brengen is hyperthreading, een WU duurt op een hyperthreaded CPU een stuk langer dan op een non-hyperthreaded CPU, ong. 1:40~ tegen 1:05~ in mijn geval.

[ Voor 50% gewijzigd door enthernal op 06-04-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
enthernal schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:24:
en tweede zaak die in rekening moet brengen is hyperthreading, een WU duurt op een hyperthreaded CPU een stuk langer dan op een non-hyperthreaded CPU, ong. 1:40~ tegen 1:05~ in mijn geval.
Dat is opzich logisch.. ik vind het juist weer opvallender dat pogs redelijke veel winst heeft met een 2e thread t.o.v. een single core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik vind het niet erg; de helft van de pc's hier in huis maakt gebruik van HT. :)

* Bubbles kijkt Viper® aan. I'm coming to get you! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
DukeBox schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:15:
Geen idee hoe lang je er over doet.. maar ik merk ook veel verschil. Op mijn ARM bak is dat zo'n 18 min. per unit maar op mijn i7 kan dat zo 2,5 uur zijn.
Wat voor ARM ding heb je dan? en waar komt deze winst vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Bubbles schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:40:
Ik vind het niet erg; de helft van de pc's hier in huis maakt gebruik van HT. :)

* Bubbles kijkt Viper® aan. I'm coming to get you! >:)
;(

Afbeeldingslocatie: http://images-onepick-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?container=onepick&gadget=a&rewriteMime=image%2F*&url=http%3A%2F%2Fearnestlycontending.com%2Fmaranatha%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F05%2Ffd35df73_359q.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
enthernal schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:24:
Ik heb even gekeken, maar voor zover ik kan zien zijn mijn WU's gemiddeld zo'n 40% sneller, maar het zijn dan ook recentere CPU's. Wat ik dan wel weer raar vind, is dat mijn celeron zijn taken bijna even snel aflevert en er evenveel punten voor krijgt als mijn E3-1240 :| Ik had daar toch een groter verschil verwacht. Wat ik ook merk, is dat er flinke verschillen zitten tusse de WU's, sommige maar 1:30, ander 2:00 op dezelfde CPU. Vermoedelijk krijgen lichtere CPU's dan ook lichtere WU's.

Ik zie ook wat verschillen.

mijn GenuineIntel
Intel(R) Core(TM) i7-3610QM CPU @ 2.30GHz [Family 6 Model 58 Stepping 9]
(8 processoren) heeft:
Gemeten 'floating point' snelheid 3269.91 miljoen ops/sec
Gemeten 'integer' snelheid 10806.1 miljoen ops/sec
Gemiddelde inlever tijd 0.44 dagen

GenuineIntel
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz [Family 6 Model 30 Stepping 5]
(8 processoren)
Gemeten 'floating point' snelheid 2677.7 miljoen ops/sec
Gemeten 'integer' snelheid 9671.23 miljoen ops/sec
Gemiddelde inlever tijd 0.56 dagen

2.8 GHz vs 2.3
Die 860 is echter een van de eerste i7 modellen. De 3610QM is een stuk nieuwer maar een notebook, blijkbaar is die toch sneller. De 860 loopt zelfs op 133 x 22, dus 2,93 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
tjah, 3 generaties nieuwer, dat wel wat. Bovendien wekken ze merkelijk minder warmte en verbruiken ze minder stroom dan ooit, dus kunnen ze ook sterkere CPU's in laptops persen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Justberry schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:51:
Wat voor ARM ding heb je dan? en waar komt deze winst vandaan?
Het is een 136node pandaboard es cluster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
Dat was dan wel een duur grapje, doet hij in het geheel 1 wu per 18 min of meerder elk 18 min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 11:13
Ik zal morgen eens even kijken om de free trial van Windows Azure te krijgen en daar Boinc op te draaien :) Je krijgt dan €150,- gratis, als dat op is houd het gewoon op :p Weet iemand toevallig de ultieme configuratie daarvoor?

Op deze website staat een calculator: http://azure.microsoft.co...scenario=virtual-machines

Maar wat zou dan de beste configuratie/besteding zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 21:39
1 pc van mij (de X2 280) heeft de geest begeven...

Mobo is nie meer lekker }:| }:|

Ga morgen een nieuwe quadcore halen :9
Uiteraard met nieuw mobo! :P

[ Voor 30% gewijzigd door Xanquezer op 07-04-2014 00:02 ]

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
klepje schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:39:
Ik zal morgen eens even kijken om de free trial van Windows Azure te krijgen en daar Boinc op te draaien :)
It's that time of the year again :P maar deze keer ga ik toch ook maar eens wat ervaring met Azure opdoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
AAAAAND back on the game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Goed zo :) Ik heb net nog even de zaken bekeken, en ik raak flink teleur gesteld in HT :( nauwelijks winst te bespeuren, eerder zelfs verlies :( Ik ga niet nog eens experimenteren, maar ik vind het toch tegen vallen :(

Azure is wel eens leuk om wat ervaring mee op te doen, maar die prijzen 8)7 , maar de 4 core opstelling die ik nu heb, doet ongeveer hetzelfde als mijn celeron :?

Verder mijn eerste stats gebakken/gepost, en morgen ligt er een 3770 voor me klaar. Al bij al niet zo slecht voor een maandag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
haaaa... 30% verlies met HT als het goed is, zoals ze vroeger vertelde i.i.g. :P

nee, er staan hier nu 4 pc`s te blazen (8core,2 4cores en 1 dualtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Na de 3570k even met de 3770 te vergelijken, merk ik dat er maar zo'n 2-3% snelheids winst is. Technisch gezien winst, maar toch maar zwakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 11:13
enthernal schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 00:18:
Azure is wel eens leuk om wat ervaring mee op te doen, maar die prijzen 8)7 , maar de 4 core opstelling die ik nu heb, doet ongeveer hetzelfde als mijn celeron :?
De prijzen zijn echt gigantisch ja, ik heb nu 1 Small Linux VM (1 core) + 1 Large Linux VM (4 cores), en dat bedrag komt dan rond de €130,- per maand. Gelukkig heb ik nu dus die gratis maand :p
En daarnaast zijn ze retetraag met dit werk.. Staan nu anderhalve dag aan en nog bijna niets gedaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
nog n paar dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
en nog geen zicht van de nieuwe client :( nou ja, dan gaan ik het laatste van mijn azure credits er maar zo door draaien, alle beetjes helpen om goed te eindigen }:O wel bagger dat we door het afhaken van een aantal koetjes Team Norway niet gaan inhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
Niet binnen de stampede maar wel eventueel erna door na hangende koetjes
Pagina: 1 2 Laatste