msi geforce gtx 760 gaming vs XFX Radeon HD 7970 Double Diss

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarlarlar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07-2022
Hallo tweakers!

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart voor gaming en ik hoopte dat iemand wat koopadvies kon geven. Ik zoek een videokaart die min of meer 200 tot 230 euro kost. Uiteraard heb ik het liefst het beste wat ik kan hebben voor dit geld, en ben zelf uitgekomen op de volgende twee kaarten:
- msi geforce gtx 760 gaming +/- 215 euro
- XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation +/- 230 euro

De reden dat ik twijfel is dat de geforce gtx 760 betere framerates lijkt te behalen, terwijl hij minder kost. Tevens raad de best buy guide op tweakers de de Radeon HD 7970 aan. Het beter behaalde framerates idee heb ik door de vergelijking op http://nl.hardware.info/v...l/producten/192889-134613.
Op tweakers zelf is de vergelijking als volgt te vinden in http://tweakers.net/price.../300323;339487/categorie/ , maar dat zegt mij niet zoveel. Persoonlijk weet ik niet hoeveel cuda cores e.d. mee wegen, ergo ga ik uit van de framerate vergelijking.

Hierom dus de vraag: Ben ik daadwerkelijk beter uit met de geforce, of is de radeon toch de voorloper van de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora,

Move VB -> CAA

Komt inhoudelijk bij: je hebt het hier over appels en peren, je hebt twee heel specifieke kaarten gekozen terwijl je eigenlijke vraag lijkt te gaan over welke GPU je wilt. Hou die uit elkaar, kies eerst een GPU, kijk dan naar de kaarten met die GPU :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarlarlar
Ok, bedankt! Het type GPU maakt mij allemaal niet zoveel uit, ik wil gewoon goede framerates. Als dat beter gaat met appeltje A dan met peertje B dan is de waarom wat mij betreft arbitrair, zolang de framerates maar beter zijn; of werkt dit niet op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-06 12:37

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als je kijkt naar wat de kaarten nu doen zal 't anders zijn, die benchmarks van de 7970 zijn genomen in Januari 2012, waar die van de 760 1.5 jaar later zijn genomen. drivers zijn ondertussen een stuk beter geworden, en de 7970 zal vergelijkbaar presteren met een 770.
daarbij hangt 't wel een beetje af van welke game je speelt.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarlarlar
Bedankt buurman! Dan wordt het toch de double dissipation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498309

Maakt voor jou ook nog de geluidsproductie uit? Ik heb gehoord dat die XFX nl veel geluid produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-06 16:59

Thomg

Aww yiss

Dit is wel een standaard 7970, zo'n groot voordeel heeft die niet over de 760.

Je krijgt er wel gegarandeerd %ueel meer performance/euro uit, maar dat betaal je wel weer terug in de vorm van geluid.

Aan de andere kant, de 7970 is wel "relatief" laag geklokt en zal op zich weinig moeten verbruiken. Minder verbruik -> minder warmte -> minder herrie.

Dit komt meer neer op een "wil ik nvidia of AMD".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarlarlar
Is er een reden waarom ik het 1 boven het ander zou prefereren? Ik wil allerlei games spelen (RTS, shooters), dus wat is dan de betere optie? Van nvidia weet ik dat er cuda cores in zitten, maar in hoeverre dit meer bijdraagt dan wat AMD heeft (wat ze ook mogen hebben) heb ik geen weet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:39
Flarlarlar schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:32:
Is er een reden waarom ik het 1 boven het ander zou prefereren? Ik wil allerlei games spelen (RTS, shooters), dus wat is dan de betere optie? Van nvidia weet ik dat er cuda cores in zitten, maar in hoeverre dit meer bijdraagt dan wat AMD heeft (wat ze ook mogen hebben) heb ik geen weet van.
zelf heb ik de hd7970 alleen dan de OC edittion (1025 mhz) en Boost Edition) die heb ik onderklokt naar 925 (dus geen OC edition eigenlijk) een vriend van mij heeft de gtx 760 gaming. de hd 7970 presteert maar een beetje beter, soms niet eens. Zoek wat benchmarks op voor je favo games. En kies dan een kaart
Pagina: 1