Hier is mijn zelf gemaakte systeem:
Ik heb al enkele jaren geen systeem meer waar ik normaal een spelletje op kan spelen. Ik heb in mijn laatste game systeem waterschade gehad en daarna geen fatsoenlijke computer meer kunnen kopen als vervanging.
Mezelf te kennen zal ik op een eerder of later tijdstip een overklok willen uitvoeren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Primair gebruik ik Ubuntu. Ik speel nu alleen Counter-Strike maar wil er ook wel andere spelletjes onder Linux kunnen spelen. Er komen er steeds meer beschikbaar. Ik wil er wel Windows naast hebben draaien om wat andere (nieuwe) spelletjes te kunnen spelen, Denk aan de nieuwe Call of Duty en Battlefield.
Er hoeven op de SSD na geen schijven in te komen (ik heb al 5 schijven liggen). Ik heb ook geen behoefte aan een CD speler.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het ligt er een beetje aan. Het liefst natuurlijk zo min mogelijk
. Budget is rond de 700 euro hoewel ik liever wat minder uit geef.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
5x WD 2TB SATA hardeschijven als extra gegevens opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat betreft kasten heb ik zelf mijn oog laten vallen op deze twee:
Corsair Obsidian 750D
Corsair Vengeance C70 wit
Ik wil het liefst vanwege dualboot een wat grotere SSD (M550/840 ofzo?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als het zou kunnen een laag energieverbruik. Het is wel een systeem wat vaak aan staat.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 68,04 | € 68,04 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper A88X | € 83,- | € 83,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 213,03 | € 213,03 |
| 1 | Corsair Vengeance C70 (Arctic White) | € 85,- | € 85,- |
| 1 | G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR | € 68,22 | € 68,22 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 120,99 | € 120,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 696,28 | |
Ik heb al enkele jaren geen systeem meer waar ik normaal een spelletje op kan spelen. Ik heb in mijn laatste game systeem waterschade gehad en daarna geen fatsoenlijke computer meer kunnen kopen als vervanging.
Mezelf te kennen zal ik op een eerder of later tijdstip een overklok willen uitvoeren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Primair gebruik ik Ubuntu. Ik speel nu alleen Counter-Strike maar wil er ook wel andere spelletjes onder Linux kunnen spelen. Er komen er steeds meer beschikbaar. Ik wil er wel Windows naast hebben draaien om wat andere (nieuwe) spelletjes te kunnen spelen, Denk aan de nieuwe Call of Duty en Battlefield.
Er hoeven op de SSD na geen schijven in te komen (ik heb al 5 schijven liggen). Ik heb ook geen behoefte aan een CD speler.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het ligt er een beetje aan. Het liefst natuurlijk zo min mogelijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
5x WD 2TB SATA hardeschijven als extra gegevens opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat betreft kasten heb ik zelf mijn oog laten vallen op deze twee:
Corsair Obsidian 750D
Corsair Vengeance C70 wit
Ik wil het liefst vanwege dualboot een wat grotere SSD (M550/840 ofzo?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als het zou kunnen een laag energieverbruik. Het is wel een systeem wat vaak aan staat.
[ Voor 88% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 26-03-2014 21:52 ]