Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Migratie Google Apps naar Office 365

Pagina: 1
Acties:

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Beste,

Ik ben een migratie aan het voorbereiden voor een klant van mij. Deze klant heeft een bedrijf met 15 mensen, die bij elkaar zo'n 150GB email hebben.
Deze mensen willen over naar Exchange Online van Office365.
De makkelijkste manier van migreren is via IMAP. Dit heb ik getest, maar loop tegen een probleem aan.
Google Mail hangt aan elke mail een label. Deze worden door IMAP gezien als een map. Hierdoor kan het dus zijn dat een email zo's 4 keer geïmporteerd wordt, met als gevolg dat je hem dus op 4 plekken in je Outlook of OWA vindt.
Via de migratiemodule kan ik wel bepaalde mappen uitsluiten. Dit werkt helaas ook niet helemaal naar behoren. Zodra je de map All Mail uitsluit van migratie wordt er helemaal geen mail geïmporteerd.

Hebben jullie vaker een dergelijke migratie meegemaakt, en wat zijn jullie ideeën hierover?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Labels een beetje opschonen of is dat onbegonnen werk? Als ik zo eens naar mijn mailbox kijk kan ik niks vinden met meer dan 1 label. Je bent in elk geval niet de enige, kijk maar eens op de O365 forums
http://community.office365.com/en-us/default.aspx

Je kunt ook kijken of dit handiger is
blog.migrationwiz.com/201...-exchange-and-office-365/