Toon posts:

Harde schijf verdwijnt Raid 0 stuk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 3 schijven in Raid0 staan het waren 3x 30gb OCZ Agility series. Nu opeens kan mijn computer geen opstart medium meer vinden en ik zie nog maar 2x 30gb ocz agilitys staan de derde is gewoon opeens verdwenen. Dus hoe kan ik hem nou weer terug vinden? Of betekend dit dat er 1 stuk is? Ik heb er al wel iets van 4 jaar van mogen genieten dat wel.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tja, is het risico van RAID0. 1 disk weg = device weg. Het is best mogelijk dat er 1 zo'n OCZ ssd stuk is gegaan, zeker na 4 jaar.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Indilinx dus dat viel te verwachten. Je kunt kijken of je de disk weer als member kunt toevoegen.

Maar bij RAID0 en zeker in combinatie met onbetrouwbare OCZ SSDs is de kans dat je opslagvolume op zijn bek gaat natuurlijk redelijk groot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik start hem zonet op en hij doet het weer gewoon uit het niets, ik snap er niks van.

Verwijderd

Meteen backups maken en na gaan denken over je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niks belangrijks op staan maar ik wel gewoon weten hoe dat kan, dat ik opeens 1 schijf kwijtraak en dan is hij er weer?

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
Low quality ssd. Klaar.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Hoe fout dat ook klinkt, denk ik dat Noel er niet ver naast zit. ;)

Is je probleem hiermee opgelost, trolloos? Je kunt die SSDs niet als echt veilig en betrouwbaar aanmerken, zeker niet in een RAID0-array. Dat is denk ik de harde conclusie.

Verwijderd

Topicstarter
Zou de raid controller op mijn moederbord niet een optie kunnen zijn dan? Ik weet wel dat af en toe als ik de computer bijvoorbeeld opstart met een Bootcd en daarna restart zonder uit te zetten dat mijn raid ook niet meer werkt.... Ook ga ik maar SSDlife installeren...

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Sorry trolloos...

Maar dat valt allemaal in het verwachtingspatroon van de OCZ agility SSD's...
Slechte detectie, uitvallen, ga zo door.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Deze SSD's zijn niet echt betrouwbaar, ook single drive heb ik een hoop problemen ondervonden.
Ook dat de SSD zomaar verdwijnt is niets vreemds, en dan komen ze zomaar weer online alsof er niets gebeurt is.

Ook gehad dat Windows niet meer wilde starten en na het draaien van b.v. scandisk/chkdsk de SSD ineens weer wel doorstarte.

Je zou ze 1 voor 1 aan moeten sluiten op een andere computer en de SMART uitlezen of met SSDlife.

En dit gaat om single drive problemen, in raid0 zou ik het niemand aanraden ook al hebben ze een tijd goed gedraaid.

Kijk anders gewoon naar 1 enkele SSD van 120GB ofzo deze zijn op dit moment leuk geprijst.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Het draaien van scandisk/chkdsk en dat hij dan weer online komt dat is mij ook al heel vaak gebeurd inderdaad. Ik ga opzoek naar een andere SSD inderdaad maar aan de andere kant vind ik het ook wel grappig om te zien hoe lang ze het nog vol houden in deze beroerde staat :).
Pagina: 1