Nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik ben van plan een nieuw moederbord + processor te kopen. Nu weet ik niet welke processor het beste is, de AMD Athlon II X2 270/280 (Socket AM3), de Intel Core 2 Duo E4600 (Socket 775) of de Intel Celeron G1610 (Socket 1155). Ik wil mijn Pentium 4 met een van die processors vervangen. Ik gebruik mijn PC voor internetten, muziek luisteren, YouTube en browser games. Niet echt voor zware games. De videokaart die ik in mijn PC heb, is een Nvidia Geforce GT 520, dus het is wel belangrijk dat de processor en videokaart goed samenwerken. Kan iemand mij vertellen welke processor het beste is?

Alvast bedankt

Verwijderd

zou voor de Celeron G1610 laage tdp dus niet veel hitte en voldoet prima,

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
je kan beter de Celeron G1820 nemen.. scheelt 3 euro, heb je wel de nieuwste haswell.
De chipset van de moederbord die erbij hoort (socket 1150) is daarnaast gebakken op 32nm ipv 64nm, is daarom ook weer een tikkie zuiniger/koeler allemaal.

edit: je komt van een pentium 4, dus check ook je RAM.. als je nog ddr of ddr2 gebruikt.. moet die geheugen ook vervangen worden door een ddr3 exemplaar.

[ Voor 24% gewijzigd door bladerash op 26-03-2014 17:56 ]

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.

@loliepop: Oke, en welke raad jij als 2e aan, Intel Core 2 Duo of AMD Athlon II X2 270?

@bladerash: Maar de Celeron G1820 wordt niet ondersteund door het moederbord die ik erbij wou doen, die ondersteund wel de G1610. Dat ik het geheugen moet vervangen als ik de Celeron G1820 of G1610 doe, wist ik al. Ik heb op dit moment DDR2. En welke raad jij als 2e aan, Intel Core 2 Duo of AMD Athlon II X2 270?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum...

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.