Hallo allemaal,
Ik ben van plan om zelf een systeem in elkaar te zetten voor gamen en opensim.
Het systeem moet ook goed zijn in multitasken omdat ik nogal erg chaotisch ben en altijd veel tegelijk doe.
Qua games speel ik eigenlijk alleen BF3, BF4 en Garry's Mod (en Firestorm vieuwer als je opensim als een game rekent)
Het systeem moet niet meer dan €900,- gaan kosten
Verder heb ik al een 1080p beeldscherm, en een muis en toetsen bord heb ik ook als dus die hoeven niet in de prijs opgenomen te worden.
wat ik zeker nodig heb:
- processor
- moederbord
- videokaart
- HDD
- behuizing
- besturingssysteem
- intern geheugen
- dvd brander
- voeding
wat ik graag ook in wil hebben:
- SSD
Ik heb geen specifieke eisen voor de grote, het geluidsniveau of het energieverbruik
Verder ben ik niet meteen van plan om te gaan overklokken maar het lijkt met wel een leuk idee voor over een tijdje.
Het volgende systeem heb ik samengesteld:
Ik weet nu al dat ik gewezen zal worden op mijn keuze voor een AMD FX-8350
Voor deze processor heb ik gekozen omdat het in mijn ogen een beter keuze is omdat het in BF geen groot prestatie verschil oplevert tussen de AMD FX-8350 en de i5-4670k en voor Garry's Mod maak t al helemaal geen verschil omdat daar een i3 processor al uitstekend werk levert, daarnaast ben ik nogal een chaotische computer gebruiker die vaak (bijna nooit niet) multitaskt en als laatste is in mijn ogen een 8core processor meer future proof omdat nu nog veel applicaties geen optimaal gebruik maken van 8 kernen en dus de i5 wint vanwege zijn sneller kern snelheid.
Dat wat ik hierboven gezegd heb getekend niet dat ik nooit afstand zal doen voor mijn keuze voor de FX-8350 maar hiermee bedoel ik dat ik toe nu toe nog niet overtuigt ben om dit wel te doen
Ik ben van plan om zelf een systeem in elkaar te zetten voor gamen en opensim.
Het systeem moet ook goed zijn in multitasken omdat ik nogal erg chaotisch ben en altijd veel tegelijk doe.
Qua games speel ik eigenlijk alleen BF3, BF4 en Garry's Mod (en Firestorm vieuwer als je opensim als een game rekent)
Het systeem moet niet meer dan €900,- gaan kosten
Verder heb ik al een 1080p beeldscherm, en een muis en toetsen bord heb ik ook als dus die hoeven niet in de prijs opgenomen te worden.
wat ik zeker nodig heb:
- processor
- moederbord
- videokaart
- HDD
- behuizing
- besturingssysteem
- intern geheugen
- dvd brander
- voeding
wat ik graag ook in wil hebben:
- SSD
Ik heb geen specifieke eisen voor de grote, het geluidsniveau of het energieverbruik
Verder ben ik niet meteen van plan om te gaan overklokken maar het lijkt met wel een leuk idee voor over een tijdje.
Het volgende systeem heb ik samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 163,40 | € 163,40 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3 | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Club3D Radeon R9 270X royalQueen 2 fan | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Toshiba MG03ACA, 1TB | € 77,08 | € 77,08 |
| 1 | Enermax Ostrog GT Zwart / Blauw | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 98,51 | € 98,51 |
| 1 | G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR | € 68,22 | € 68,22 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,- | € 14,- |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 120,99 | € 120,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 864,65 | |
Ik weet nu al dat ik gewezen zal worden op mijn keuze voor een AMD FX-8350
Voor deze processor heb ik gekozen omdat het in mijn ogen een beter keuze is omdat het in BF geen groot prestatie verschil oplevert tussen de AMD FX-8350 en de i5-4670k en voor Garry's Mod maak t al helemaal geen verschil omdat daar een i3 processor al uitstekend werk levert, daarnaast ben ik nogal een chaotische computer gebruiker die vaak (bijna nooit niet) multitaskt en als laatste is in mijn ogen een 8core processor meer future proof omdat nu nog veel applicaties geen optimaal gebruik maken van 8 kernen en dus de i5 wint vanwege zijn sneller kern snelheid.
Dat wat ik hierboven gezegd heb getekend niet dat ik nooit afstand zal doen voor mijn keuze voor de FX-8350 maar hiermee bedoel ik dat ik toe nu toe nog niet overtuigt ben om dit wel te doen