Toon posts:

Raar geluid na aansluiten headset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Logtiech S-120 luidsprekers. Komt prima geluid uit, maar zodra ik mijn headset erop aansluit hoor ik heel de tijd een soort ruis. Dit is erg storend en verminderd alleen als ik geluid heel hard zet.
Maar wie weet hoe ik dit kan verhelpen aub??

Zijn echt nog nieuw en heb er hele goeie reviews over gelezen.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
Als je je speakers wat harder zet, werkt het dan ook? Heb je de speakers aangesloten op het moederbord van je PC? Die zijn nogal gevoelig voor storingen van andere onderdelen van het moederbord en dat kan ruis veroorzaken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de speakers harder zet hoor ik een zoem in plaats van ruis. Het geluid is dan wat beter te horen.
En ja, ik heb de speakers aangesloten op mijn mobo. Mijn mobo is trouwens: Asus M5A78L-M LX3
Maar waar kan ik hem anders op aansluiten? Ik heb gewoon groene kabel in groene gat gedaan

Verwijderd

Topicstarter
iemamd??

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06-2025
Heb je ook geprobeerd om je headset op je moederbord aan te sluiten. Als je er dan ook last van hebt, dan is het gewoon ruis van je moederbord. Ik neem dan aan dat het signaal intern gewoon doorgestuurd wordt in je speaker set.

Oplossingen hiervoor zijn:
- Losse geluidskaart (PCI(e) slot of USB kosten vanaf 10 euro)
- Externe DAC (kosten lopen hier redelijk snel op en je merkt zeer waarschijnlijk de kwaliteit verbetering met je huidige speaker setje niet. Over je kwaliteit van je headset kan ik niks zeggen. Dit raad ik dus zeker niet aan.)

Als dit niet het geval is, dan kan het zijn dat er gewoon een simpel versterkertje in jouw speakers zit. Die versterkt de ruis. Waardoor je wel last hebt van geluid als jij jouw headset op je speakers aan sluit en niet op je moederbord.

Oplossing hiervoor:
- Headset op je moederbord aansluiten. Eventueel met een eenvoudige stereo jack 3,5 mm splitter (kosten rond 1 euro) zodat je niet de hele tijd achter je computer moet zijn om te wisselen.

Ik ga er overigens vanuit dat je niet een ander speaker set of headset wilt.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Ik ben overigens geen audio expert.

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor ej reactie! :-)
Maar ik denk dat t nietlukt om mn headset aan te sluiten op mobo, kabel is gewoon te kort en onhandig om daar bij te komen.
Ik heb wél gehoord dat deze speakers SOMS ruis veroorzaken, maar bij mij maken ze echt veel lawaai.
Wat bedoel je precies met 'versterker'?

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:20

skoozie

SCSI

probeer eens of je via je mobo geen ruis hebt, om te kijken of het aan je keyboard ligt of niet.
mocht het aan je keyboard liggen dan heb je voor 2 euro bij de action een verleng kabel. heb je via je mobo nog ruis ligt het misschien aan je boxen. Deze kan je uitsluiten door je kop telefoon direct op je keyboard/mobo aan te sluiten.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06-2025
Wat ik bedoel met versterker:
In tegenstelling tot je headset, hebben je speakers extra stroom nodig. Als jij je headset aansluit via je speakers en je draait aan de volume knop zorgt de "versterker" in je speaker ervoor dat het signaal uit je computer wordt versterkt. Als er al iets van ruis uit je moederbord komt dan wordt dat ook versterkt. Dat kan de reden zijn waarom je wel ruis hoort als jij jouw headset op je speakers aansluit en je het niet hoort of minder erg is als jij jouw headset op je moederbord aansluit. Mijn eigen ervaring is namelijk dat je sneller ruis opvalt met een koptelefoon dan met speakers.

Je zou ook kunnen proberen om je geluid in je besturingssysteem vol uit te zetten, zodat je speakers het signaal en dus de ruis minder hoeft te versterken. Als je geluid al voluit staat zal dit natuurlijk niet helpen.

Dit weet ik echter niet zeker omdat jij nog niet getest hebt of dit daadwerkelijk zo is als jij je headset op je moederbord aansluit. Dit zou ik dus, zoals Skoozie schreef, eerst even uitproberen. Dit is dan niet voor een permanente oplossing, maar alleen om te kijken waar het probleem zit. Als je inderdaad minder last hebt van ruis als de headset direct op je computer zit. Dan kan je inderdaad zoals Skoozie al zei een verlengstuk en een splitter kopen.

Ik hoop dat je weer een stukje dichter bij een oplossing bent. Succes

Verwijderd

Topicstarter
Net even getest; headset direct aangesloten op moederbord [via achterkant]. Ruis is dan niet meer aanwezig. Het ligt dus aan de speakers. Denk idd dat er een verstekertje inzit.
Maar die splitter is dan niet nodig, ik kan headset gewoon via voorkant aansluiten op één zo'n 3,5 mm aansluiting.
Helaas is mijn kabel te kort dus oncomfortabel tijdens het computere
Is HIER wel een oplossing voor misschien?

Ik wil wel gwn deze speakers houden, jammer van dit maarja kostte tog maar €10tje

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

DjVe

Hatsaflats!

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeldirect.nl/media/catalog/product/cache/1/image/400x400/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/a/cable-423_1_1.jpg

3,5 mm jack verlengkabel male-female. Bij elke elektronicaketen te halen voor ene paar euro.
Pagina: 1