fan stuk msi gtx 780 lightning

Pagina: 1
Acties:

• dutchphantom
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-01 11:15
hey,

ik heb een probleempje en hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

ik hoorde gisteren bij het opstarten van mijn pc een raar geluid ( beetje schuurend/ratelend )
eerst dacht ik dat een van de hdd's op zn einde was, maar bij inspectie bleek dat een van de 3 fans van de videokaart geluid maakt ( MSI gtx 780 lightning. de fan loopt niet aan. maar het geluid komt van binnen in de fan.

nu zit er uiteraard garantie op en kan ik hem gewoon terug sturen naar Azerty voor een RMA.
echter is mijn ervaring met RMA's dat dit erg lang kan duren.
aangezien ik de pc elke dag nodig ben ( o.a voor het werk ) zit ik hier niet op te wachten.

nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met RMA's van MSI?
en is er een manier om een fan te kopen? en die door een erkende zaak te laten inbouwen?ik betaal liever wat zodat ik er op kan wachten dan dat ik het onder garantie laat vervangen met een wachttijd van weken.

ik heb gebeld met MSI maar die geven aan dat er geen telefonische support is op videokaarten.
en dat ze ook geen idee hebben wie ze repareert en hoelang het duurt.

wie o wie weet hier meer van?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je gebruikt even een andere videokaart? Het lijkt me niet als je zo'n spulletjes in huis hebt je niet nog een oude kaart hebt liggen die het doet.

Simpel zat, door MSI laten vervangen, als er dadelijk echt wat met de kaart is en MSI ziet dat er met de koeler geschoemelt is zit je met de gebakken peren.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• dutchphantom
nou het toevallige is is dat ik mijn vorige kaarten allemaal verkocht heb na aanschaf van deze hehe. dus heb inderdaad geen extra kaart meer in huis. goede les voor de volgende keer ;)

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:58
Bestel je ff een kaartje bij Azerty en return je die na twee weken of je verkoopt hem weer op V&A.
Maak je eventueel een beetje verlies maar niet veel.

Komt dus op hetzelfde neer als iemand inhuren om eraan te sleutelen zodat je de kaart niet te lang kwijt bent :) (alleen nu weet je zeker dat je een werkende kaart terug krijgt).

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Heeft je moederbord geen video-uitgang?
Een 780 gebruik je over het algemeen bij een moderne processor en die hebben allemaal interne videokaarten. De vraag is alleen of je ook een moederbord hebt die dat heeft :)

• dutchphantom
@ WWAS dat is inderdaad een goede. die ga ik even onthouden.
@ Ossi. ik heb geen idee. ik heb een Asus rampage 3 extreme moederbord met een intel i7 940 ( 1e gen )
ik zal ff zoeken

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Daar zit dus geen onboard videochip op. Ergens een videokaartje lenen is het devies, of snel aanschaffen.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:05
ik heb toevallig 2 weken geleden mijn MSI GTX 680 opgestuurd naar cdromland.
Hij gaf artefacts etc. Dus hij was echt stuk.
paar dagen later is deze naar MSI gestuurd voor de garantie afhandeling en vandaag heb ik een mail gehad van cdromland dat mijn videokaart is vervangen. Heb er ook al een 3s code voor gekregen.

Dus bij mij duurde het 2 weken vanaf mijn huis tot aan dat ik hem terug heb.
Pagina: 1