Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop - 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:08
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe baan waarvoor ik een nieuwe laptop mag aanschaffen.

Budget:
1000 euro (liefst minder, aangezien ik graag ook nog een extern scherm wil aanschaffen binnen dat budget, maar dat is van mindere zorg). Daarnaast verwacht ik dat de ICT-afdeling mij verplicht een soort service-contract af te sluiten, dat zal ook het nodige gaan kosten.

Functie:
Ik hoop met enkele intensieve programma's aan de slag te gaan, waarmee ik grote videobestanden en grote afbeeldingen (van enkele GB's per afbeelding) wil analyseren. De laptop moet minimaal 4 jaar meegaan. Verder wordt de laptop voornamelijk gebruikt voor tekstverwerking, internetten, artikelen lezen. In de toekomst wellicht het gebruik van (middelzware) programma's waar ik nu het bestaan nog niet van weet :) .

Laptop:
Aangezien ik op 2 locaties aan de slag zal gaan (voornamelijk 1, maar af en toe uitwijken naar een gebouw dichtbij) wil ik een laptop aanschaffen. Op de hoofdlocatie hoop ik deze aan te sluiten op een extern scherm, op de andere locatie zal ik gewoon op de laptop zelf werken.

Merk:
De instantie waar ik voor werk heeft een eigen computerafdeling. Eigenlijk behoor je een standaardmodel bij hen uit te zoeken, maar ik zie hier niet iets tussen staan waar ik tevreden mee ben. Ik zal hen dus moeten overtuigen dat ik iets anders nodig heb. Aangezien zij met Dell werken, zal ik vermoedelijk het meeste kans maken met een Dell-laptop. Eventueel andere zakelijke merken maken (hoop ik) ook enige kans. Maar ik verwacht niet dat ze akkoord gaan met een Acer bijvoorbeeld.

Vereisten:
Geheugen: Aangezien ik met grote bestanden zal gaan werken (video en afbeeldingen van >3GB) vermoed ik meer dan 4GB intern geheugen nodig te hebben.
Processor: Daarnaast is voor het verwerken van deze bestanden ook een snelle processor nodig, ik denk hierbij aan een i7 (haswell).
HDD: Een SSD is leuk, maar niet noodzakelijk. De grootte van de HD is niet heel belangrijk, liefst groot natuurlijk, maar extra externe HD is altijd een oplossing.
Scherm: Liefst full HD, maar is geen vereiste. Ik wil een resolutie van 15 - 15.6 inch.
Videokaart: Ik kan me voorstellen dat voor video analyse een goede videokaart nuttig, maar niet noodzakelijk is. Wellicht kunnen jullie hier advies in geven.

Pricewatch:
http://tweakers.net/categ...SeFUuF55FdRVPwrnGlVI6X0AQ

Opties:
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Envy 15-j043ed€ 799,-€ 799,-
1Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)€ 917,49€ 917,49
1Lenovo Z510-00811€ 889,05€ 889,05
1Toshiba Satellite L50-A-1FK€ 749,-€ 749,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.354,54

Dell:
Inspiron 15 7537
Deze laptop komt behoorlijk in de buurt bij wat ik wil en is bovendien een Dell. Het is wel meer een multimedia-laptop en de reviews zijn niet bijzonder lovend.

Vragen:
- Wat vinden jullie dat ik aan eisen zou moeten hebben, gezien de situatie. Zijn mijn eisen terecht? Indien niet, wat zou ik dan moeten kiezen?
- Welk systeem adviseren jullie, gezien mijn eisen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, dan kan ik daarna met wat gedegen onderzoek proberen de ICT-afdeling te overtuigen :) .

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11 18:49
Wordt er vanuit je werkgever niet een laptop verstrekt?
Een zakelijke laptop is namelijk niet alleen een laptop uitkiezen, maar ook software (en daarbij behorende licenties).
Gezien je tussen twee locaties pendelt, is het gewicht misschien ook wel belangrijk in de gaten te houden.

Op zich ben ik wel te spreken over de service van Dell en Lenovo, met Acer en Toshiba heb ik geen ervaring.

Verwijderd

Welke programma's gebruik je precies? Welke aanbevolenen minimum specificaties geven die op?

Op de Dell site staan genoeg modellen waar je iets mee zou kunnen. Als ze al een service contract hebben met Dell dan zal dat vast de voorkeur hebben. Die laptops komen met drie jaar basisgarantie - Next Business Day. De M3800 en M4800 voldoen aan je eisen. Die kosten trouwens zo'n 1400 euro ex BTW.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 16:58 ]

• floriz87
CappieL schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:56:
Wordt er vanuit je werkgever niet een laptop verstrekt?
Een zakelijke laptop is namelijk niet alleen een laptop uitkiezen, maar ook software (en daarbij behorende licenties).
Gezien je tussen twee locaties pendelt, is het gewicht misschien ook wel belangrijk in de gaten te houden.

Op zich ben ik wel te spreken over de service van Dell en Lenovo, met Acer en Toshiba heb ik geen ervaring.
Er wordt niet direct een laptop verstrekt, maar je kan er zelf een uitkiezen (uit dus een aantal standaard modellen). Je kan in gesprek gaan om zelf iets uit te kiezen, maar daar zitten wel haken en ogen aan. Zo weet ik niet precies hoe ze met service omgaan (dit wordt door de ICT-afdeling zelf gedaan, er komt niet iemand van bijvoorbeeld Dell, voor zover ik weet).
Bovenop de laptop komt waarschijnlijk dus nog een prijs voor een service-pakket, vermoedelijk inclusief basis-software. Dit betekent dat je aangesloten wordt op het netwerk, kan printen, en zulk soort dingen.

Het gewicht maakt me niet heel veel uit. Een paar honderd gram meer of minder is voor mij geen dealbreaker.
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:58:
Welke programma's gebruik je precies? Welke aanbevolenen minimum specificaties geven die op?

Op de Dell site staan genoeg modellen waar je iets mee zou kunnen. Als ze al een service contract hebben met Dell dan zal dat vast de voorkeur hebben. Die laptops komen met drie jaar basisgarantie - Next Business Day. De M3800 en M4800 voldoen aan je eisen. Die kosten trouwens zo'n 1400 euro ex BTW.
Een voorbeeld van een programma is bijvoorbeeld Leica LAS AF. Dit is opzich niet een heel zwaar programa, tenzij je dus grote bestanden gebruikt. Enkele jaren geleden werd daar al 4GB RAM voor aangeraden. Aangezien de laptop enigszins future-proof moet zijn, lijkt het me nuttig er meer in te hebben zitten.

Ik denk niet dat onze ICT afdeling een service contract heeft met Dell. Naar ik meen worden deze modellen per veiling gekocht. Maar aangezien de afdeling nogal blij is met standaardisatie vermoed ik dat ze blijer worden van een alternatieve Dell dan van een Lenovo bijvoorbeeld.

Overigens is mijn budget dus 1000 euro, en ga ik liever richting de 800 - 850 euro.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Al aan een asus n56 gedacht?

• floriz87
Wel aan gedacht, maar ik ben niet zo'n van Asus. Maar hij staat wel hoog op mijn lijstje.

Wat denken jullie van deze (i7 variant)?
http://shop.lenovo.com/nl...p/?sb=:000001D4:00027F61:

[ Voor 3% gewijzigd door floriz87 op 03-04-2014 14:50 ]

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om de S540 is in duitsland wel via de site te bestellen (met US toetsenbord), dan kun je met de ecoupon
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
10% korting krijgen op de duitse site. En als dan op zur Kasse klikt en dan in de adresbalk het volgende aanpast:
Members only:
dan kun je hem laten verschepen naar Nederland en met iDeal betalen.
Dan heb je een zakelijke laptop voor een mooie prijs, waar ze aardig over te spreken zijn.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou die ideapad in ieder geval niet nemen. Ideapad is over het algemeen toch minder dan thinkpad en de specs zijn ook niet echt spannend. Die s540 lijkt me een beter deal.

Zeker als ik met i7, full hd, 8 gb ram en 256gb ssd op 936 uit zou moeten komen. Hoewel er misschien ook betere opties zijn voor minder geld is dit een goede laptop binnen het budget.

[ Voor 34% gewijzigd door Jornv op 03-04-2014 15:08 ]

• job89
Of je zou ook nog een van de volgende laptops kunnen overwegen:
De Dell E3540 met vip korting voor 727 euro krijgen. Nadeel van deze laptop is geen HDMI uitgang.
De Dell E5540 met 1920x1080 resolutie kun je met vip korting voor 748 euro krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door job89 op 03-04-2014 15:10 ]

• floriz87
job89 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:54:
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om de S540 is in duitsland wel via de site te bestellen (met US toetsenbord), dan kun je met de ecoupon
Members only:
10% korting krijgen op de duitse site. En als dan op zur Kasse klikt en dan in de adresbalk het volgende aanpast:
Members only:
dan kun je hem laten verschepen naar Nederland en met iDeal betalen.
Dan heb je een zakelijke laptop voor een mooie prijs, waar ze aardig over te spreken zijn.
Leuk idee, dat ga ik verder uitzoeken. De laptop lijkt me in elk geval mooi aan te sluiten bij mijn wensen. Ik heb de ICT afdeling benaderd met de vraag of zij iets kunnen adviseren, en zij hebben hun aanvraag doorgeschoven naar de leverancier, wat dat ook mag betekenen. Maar als het nog lang duurt ga ik pushen of ik een eigen aanvraag kan bestellen.

• job89
Jornv schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:58:
Ik zou die ideapad in ieder geval niet nemen. Ideapad is over het algemeen toch minder dan thinkpad en de specs zijn ook niet echt spannend. Die s540 lijkt me een beter deal.

Zeker als ik met i7, full hd, 8 gb ram en 256gb ssd op 936 uit zou moeten komen. Hoewel er misschien ook betere opties zijn voor minder geld is dit een goede laptop binnen het budget.
Die SSD kun je er beter later zelf inzetten, scheelt geld. En dan heb je keuze welke SSD je krijgt Dan ben je klaar voor 780 + prijs voor SSD a 120 euro
Enig nadeel van de S540 is dat ie een Ultra Low Voltage CPU heeft dus minder presteert dan bijv de E540.

Wat je ook nog zou kunnen doen is voor de Lenovo T540p met de volgende specificaties:
Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
Windows 8 64
W8 64 WE MUI
T540p 15.6FHD WWAN
Intel HD Graphics
8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM)
Keyboard with Number Pad - US English Euro
T540p No FPR
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
DVD Recordable 8x Max Dual Layer
6 Cell Li-Ion Cylindrical Battery 56.16Wh
65W AC Adapter - EU
ThinkPad Wireless 2 x 2 BGN with Bluetooth
Integrated Mobile Broadband upgradable
Publication - WE (FR/GE/IT/DU/EN)
3 Year On-site

Grote voordeel 3 Year On-site, en voor 1005,50 te krijgen op de Nederlandse Lenovo site met de eCoupon
Members only:

[ Voor 48% gewijzigd door job89 op 04-04-2014 15:46 ]

• floriz87
Contact opgenomen met ICT en ik kan dus alleen via hen iets bestellen. Dat betekent dat je een model kunt doorgeven, en zij kijken vervolgens of hun leveranciers dat leveren. Dus leuke trucjes met Lenovo's en Dell's zitten er niet in :( . Ik heb de volgende lijst doorgestuurd, met de vraag of de ICT navraag kon doen bij hun leveranciers voor de volgende modellen:

HP Envy 15-j043ed € 769,56
Toshiba Satellite L50-A-1C7 € 769,56
Toshiba Satellite L50-A-1FK € 732,05
Vergelijking

Zouden jullie voor de HP of voor de Toshiba gaan? Of voor geen van beide?

Edit: ICT geeft aan dat modellen leverbaar zijn via hun leveranciers. Prijzen heb ik bij de typenummers vermeld.

[ Voor 18% gewijzigd door floriz87 op 08-04-2014 15:33 ]

Pagina: 1