Hoe denkt het beheer over kopieer en plak bijdrages?

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op meerdere fora actief en andere Tweakers ook en dan valt het mij soms nog wel eens op dat minstens 50% van de bijdrages van zo'n persoon bestaan uit kopieer en plak bijdrages. En wat bedoel ik met kopieer en plak bijdrages? Een post die oorspronkelijk geschreven is voor op een andere forum, en daarna gekopieerd word en schaamteloos op zoveel mogelijk forums gepost word.

En dit is iets wat mij behoorlijk stoort, aangezien ik persoonlijk wel de moeite in mijn bedrages steek op GoT en niet zomaar een post kopieer en plak van mijn eigen blog bijvoorbeeld. Ik persoonlijk zie dit soort bijdrages dan ook gewoon als aandachttrekkerij en een verkapte vorm van spam.

Want het is niet toegestaan op GoT om bijvoorbeeld de hele tijd naar je eigen blog te linken, en wat ik hier dan zie gebeuren is in plaats verwijzen naar een andere site gewoon de inhoud kopiëren en plakken. Het ergste vind ik eigenlijk nog wel dat ik de bijdrages van zo'n persoon ook totaal niet meer serieus kan nemen.

Dat sommige zoiets doen op een datingsite snap ik nog wel, maar dan geld eigenlijk ook dat vrouwen die het door hebben je totaal niet serieus zullen nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Wij maken ons daar niet zo druk over. Tenzij iemand structureel alleen maar links naar eigen site post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is het probleem precies? Mensen die zelfgetikte posts op andere sites copy-pasten of mensen die posts van anderen citeren? In het eerste geval: als dat inhoudelijk in het topic past zie ik geen probleem. In het tweede geval: ook geen probleem, mits met bronvermelding.

Uiteindelijk moet alles wat je post gewoon ontopic zijn en als het dat is, is het geen probleem dat je een andere site citeert...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon een schaamteloze kopie van precies dezelfde bijdrage die een user op een andere site geschreven heeft, en een bronvermelding word dan altijd achterwege gelaten.

Ik persoonlijk stoor mij er dus aan omdat het voor mij gewoon obvious is dat het gewoon gedumpt word, en die users zelf snappen dan weer niet dat men er uiteindelijk niet meer inhoudelijk op gereageerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je zelf de auteur bent, mag je alles zonder bron vermelding ergens anders zetten. Je draagt namelijk geen auteursrecht af door ergens te posten... Zie ook de AV van Tweakers waar dat in staat ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:25:
Ik ben op meerdere fora actief en andere Tweakers ook en dan valt het mij soms nog wel eens op dat minstens 50% van de bijdrages van zo'n persoon bestaan uit kopieer en plak bijdrages. En wat bedoel ik met kopieer en plak bijdrages? Een post die oorspronkelijk geschreven is voor op een andere forum, en daarna gekopieerd word en schaamteloos op zoveel mogelijk forums gepost word.

En dit is iets wat mij behoorlijk stoort, aangezien ik persoonlijk wel de moeite in mijn bedrages steek op GoT en niet zomaar een post kopieer en plak van mijn eigen blog bijvoorbeeld. Ik persoonlijk zie dit soort bijdrages dan ook gewoon als aandachttrekkerij en een verkapte vorm van spam.

Want het is niet toegestaan op GoT om bijvoorbeeld de hele tijd naar je eigen blog te linken, en wat ik hier dan zie gebeuren is in plaats verwijzen naar een andere site gewoon de inhoud kopiëren en plakken. Het ergste vind ik eigenlijk nog wel dat ik de bijdrages van zo'n persoon ook totaal niet meer serieus kan nemen.

Dat sommige zoiets doen op een datingsite snap ik nog wel, maar dan geld eigenlijk ook dat vrouwen die het door hebben je totaal niet serieus zullen nemen.
Ben ik het niet mee eens.

^^ Dit vind ik dus 10x erger. Iemand maakt een grote post (met een vraag, of mening, whatever), vervolgens quote iemand het volledige bericht en knalt er een enkele one-liner onder.

Ik kom zelf dit maar erg weinig tegen, soms wel een quote van twitter of uit facebook, maar meeste keren gewoon een linkje naar een forum/blog met daaronder de relevante quote.

http://blalblabllbal
klopt helemaal
Maar heb je verder nog concrete voorbeelden?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik vind het nogal een verschil tussen:

1. (Nieuwe) user opent een topic over probleem X, en zet dat op meerdere fora.
2. User post op diverse fora relevante informatie in discussietopics, waarbij de nieuwswaarde bij beide topics past.

#1 hoeft van mij niet zo, #2 doe ik zelf ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen weet dat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben, maar uiteraard word niet elke mening gewaardeerd. En natuurlijk heb je ook nog allemaal regeltjes waar je aan dient te houden zoals op forums bijvoorbeeld.

Dus ondanks dat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben, is het soms verstandiger om je mening voor je te houden. Zo kun je in Nederland maar beter niet vertellen dat je stemt op de PVV, want dan is de kans groot dat je voor racist uitgemaakt word.

En zo zijn er nog wel meer zaken waar zelfcensuur toepassen verstandig, zoals betweters niet vertellen dat ze betweterig overkomen, en fanboys kun je maar beter negeren, want die weten niet beter.

Want als je geen zelfcensuur pleegt heb je op bepaalde websites zo een ban te pakken. Zo zijn er namelijk ook forums welke gesponsord worden door een webwinkel of het lijkt er wel erg op. En soms lijkt zelfs het beheer blijkbaar gehersenspoeld te zijn ( Of ze hebben gewoon aandelen ) waardoor ze de webwinkel zelf op andere forums de lucht in hemelen.

En in dat laatste geval kun je beter niet negatief uitlaten over een webshop waar blijkbaar fanboys van zijn zoals bij Apple het geval is.

Dus dan kun je beter een plek zoeken waar deze fanboys niet aanwezig zijn zodat je wel je mening of ervaring kan delen zonder dat de fanboys direct in de verdediging schieten.

En een uitstekende optie om je mening of ervaring te kunnen delen zonder teveel zelfcensuur is natuurlijk een blog of site waar jezelf de baas bent, maar zelf op een blog kun je het beste nog zelfcensuur toepassen.

En natuurlijk het internet is keihard, want in bijzijn van je collega's je beklagen over je werkgever zal niet direct leiden tot een telefoontje van je werkgever, maar doe je het via Twitter dan weet je werkgever je direct te vinden soms.

Het bovenstaande is gebaseerde op eigen ervaringen en wat ik geleerd heb, zo heb ik ook geleerd dat je in het dagelijkse leven maar moet acteren, want je gaat niet tegen je baas zeggen dat het werk je niet bevalt, terwijl je het geld nodig hebt ;)

Ik bedoel zoiets, een lap tekst dumpen welke oorspronkelijk geschreven was voor een andere forum of een blog en dan geen bron vermelden.

Ik zie het als verkapte spam omdat het volgens de regels niet toegestaan is structureel te linken naar een eigen website of forum waar je met de scepter zwaait. Maar goed het stoort mij dan weer niet als het een goede bijdrage is, maar wel als zo'n user het structureel doet, en daar heb ik het eigenlijk over.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:37:
Het is gewoon een schaamteloze kopie van precies dezelfde bijdrage die een user op een andere site geschreven heeft, en een bronvermelding word dan altijd achterwege gelaten.

Ik persoonlijk stoor mij er dus aan omdat het voor mij gewoon obvious is dat het gewoon gedumpt word, en die users zelf snappen dan weer niet dat men er uiteindelijk niet meer inhoudelijk op gereageerd word.
Blijkbaar is het iets dat vaak genoeg voorkomt om je eraan te ergeren. Geef eens een praktijkvoorbeeld.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:42:
[...]

Blijkbaar is het iets dat vaak genoeg voorkomt om je eraan te ergeren. Geef eens een praktijkvoorbeeld.
Ik wou in eerste instantie geen praktijk voorbeelden geven omdat ik de betreffende persoon er natuurlijk mee voor de schenen schop.

Maar het meeste recent praktijk voorbeeld is deze post, welke ik vervolgens ook op Fok! tegen kwam. En aan de incidenteel kopieer en plak posten erger ik me niet, alleen aan het structureel van dit soort posts maken.

Uiteindelijk kan ik dus ook geen zelfcensuur meer toepassen en laat ik het zo'n gebruiker zelf ook wel weten ;) Niet dat het veel helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:01
Ik kan niet op Fok. Maar zonder die informatie zie ik gewoon iemand die in een post zijn blijdschap over zijn laatste scheerbeurt kwijt wilt? M.a.w. ik zie totaal geen probleem in zijn post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:54:
[...]

Ik wou in eerste instantie geen praktijk voorbeelden geven omdat ik de betreffende persoon er natuurlijk mee voor de schenen schop.

Maar het meeste recent praktijk voorbeeld is deze post, welke ik vervolgens ook op Fok! tegen kwam. En aan de incidenteel kopieer en plak posten erger ik me niet, alleen aan het structureel van dit soort posts maken.

Uiteindelijk kan ik dus ook geen zelfcensuur meer toepassen en laat ik het zo'n gebruiker zelf ook wel weten ;) Niet dat het veel helpt.
Ga weg bij Fok, zie je die ook niet meer, heb je niks meer te "zeiken"... Profit!! ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:37:
[...]

Ga weg bij Fok, zie je die ook niet meer, heb je niks meer te "zeiken"... Profit!! ;)
Nou Fok! kan best gezellig zijn, maar zelfs al ik Fok! niet zou bezoeken weet ik nog steeds dat het een copy paste is. Het is namelijk to obvious voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:54:
Sterker nog, als jij denkt anderen daar op aan te mogen spreken, dan zit je fout. Dat jij je er aan ergert is jouw probleem, en ik raad je toch echt aan die zelfcontrole te verbeteren. De sfeer is in dat topic soms te snijden, en dit soort wannabe mod gedrag levert een behoorlijke bijdrage aan de sfeerverslechtering.

Zelfcensuur heeft hier niets mee te maken.

De oplossing is simpel: een muis met een scrollwheel kopen, of de PgDn/PgUp toetsen meer gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 26-03-2014 18:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nouja ik dien nog altijd gewoon topic reports hier in als er iets is wat mij stoort, maar op Fok! heb ik daar inderdaad lak aan, aangezien men daar totale andere waarden en normen heeft, en dan hoef ik me dus ook niet aan GoT regeltjes te houden.

Maar ik heb de user er op Fok! over aangesproken, en niet op GoT en NMe wou een praktijk voorbeeld en daarom heb ik die maar geven, dat wou ik ja niet doen omdat je anders de poppen aan dansen hebt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waar je je al niet druk om maakt.... Leven en laten leven....

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:45:
Maar ik heb de user er op Fok! over aangesproken
Maar dat geeft echt wel een echo hier. Serieus, ik denk dat het wel duidelijk moge zijn dat je hier behoorlijk alleen in staat, en dan is het toch verstandig om je te realiseren dat het probleem meer aan jouw kant zit :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Zo, een mooi moment om eens een slotje te zetten. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.