fop32 zonder fan laten draaien?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58
mijn pc maakt echt een zwaar irritant geluid. in ieder geval word ik er gek van. is het een beetje haalbaar om een fop32 [lekker grote heatsink voor mn celly@950] zonder fan in mn kast te zetten? ook wil ik er nog wel zon 10cm casefan op zetten.

zullen de prestaties veel minder worden zonder de originele fan en met een herrie-loze[of IIG minder dan deze 6cm 5000rpm dingetjes] casefan erop?

uhhh.. en heeft een maxtor 7200rpm harddiskje een koeler nodig? ik heb er nu een op zitten maar die maakt ook veel kabaal. ik wil eigenlijk alleen mijn harddisk horen als ik bezig ben. [mn aopen voeding is nog best stil]

en dan nog iets... de koeler op mn asus v7700 tikt aan.. wat doe ik daar aan? ik wil er geen blue orb ofzo op zetten. ik wil het lekker goedkoop houden.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon proberen. Of eerst ff onderklokken, dan loop je minder risico.

Maak anders zo'n convertor voor je 10cm fan naar die 6 op je fop.

Die maxtor wort wel warm ja, maar bij mijn pa draaien er al 2 een hele poos zonder koeling, dus moet kunnen.

En die videokaart, heeft die niet dat i als i niet warm word de fan langzamer laat draaien/terug klokd?

I, for one, like Roman numerals

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Zet er gewoon een 80mm fan op en hang die aan 7V. Even veel koeling als met de originele fan, maar veel minder lawaai. Je kan de clip van de originele een beetje verbuigen, en dan past een 80mm fan dus ook.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Als je je cpu onderklokt en voltage omlaag gooit moet het mogelijk zijn om zonder fan te draaien. Maare ik zou niet proberen te overclocken zonder fan.

Verwijderd

maxtor 7200 rpm heeft geen koeling nodig. heb zelf een 13,6 gb liggen , en de ultieme hitte test gedaan. windows system restore bleek aan te staan, 1,2 gb aan troep, allemaal 500 bytes files. dat zijner dus veel, heb ze allemaal gedelete, hdd is paar uur aan het ratelen geweest. dat is super activity dus. Geen hitte probleem gehd

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Whehehe, ik ken dat geluid. Heb zelf een WBK 38 gekregen (foutje van oc-shop ;) ) word gewoon doof man ;) Valt nog mee dat de buren niet klagen van de herrie whahaha :D
Als m'n computer boven aanstaat horen m'n ouders hem beneden!
edit: typo

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Mijn FOB32-1 maakte ook een tering herrie!!
en mijn temp was nog iets van 55 graden..

dat was één van de redennen dat ik op waterkoeling ben over gegaan. (welcome.to/H2OCooling)Je hebt nog nooit zo weinig geluid uit je comp horen komen... :)

Verwijderd

Hoe wilde je hem laten draaien zonder koeler? ik dacht dat de koeler draaide of draait er nog wat anders?? :)

Verwijderd

waarom zet je hem niet gewoon op 5 of 7v :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op zaterdag 09 juni 2001 12:05 schreef WiD het volgende:
Zet er gewoon een 80mm fan op en hang die aan 7V. Even veel koeling als met de originele fan, maar veel minder lawaai. Je kan de clip van de originele een beetje verbuigen, en dan past een 80mm fan dus ook.
Dit snap ik ff niet
als je um op 7 volt laat draaien dan gaat hij toch langzamer draaien.
En hij zegt dat het even veel cooling geeft :?

Verwijderd

hij is toch 80mm

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 10:44 schreef Attilla het volgende:

[..]

Dit snap ik ff niet
als je um op 7 volt laat draaien dan gaat hij toch langzamer draaien.
En hij zegt dat het even veel cooling geeft :?
Een FOP32 heeft standaard een 60mm Ystech fan met 26CFM.

De gemiddelde 80mm fan heeft 40 cfm,
als je die op 7 volt zet kom je dus ergens in de buurt van de 25 cfm uit. Omdat het koelblok groot genoeg is bovenop (70x80mm o.i.d.) blaast de lucht er niet teveel langs, en heb je de zelfde koeling, en geen herrie meer..

Greetz,
Hooi. :Y)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 19:34
Weet je ook wat voor fan er standaard op een FOP38 zit, en wat een goeie (stillere) vervanger daarvoor is?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Op zondag 10 juni 2001 12:06 schreef kieskes het volgende:
Weet je ook wat voor fan er standaard op een FOP38 zit, en wat een goeie (stillere) vervanger daarvoor is?
FOP38 heeft een 60mm Delta HP met 38CFM en veeeel dB.
Goeie vervanger is een Panaflo/Papst/Sunon. Of je gooit de fan op 7v.

Verwijderd

Op een FOP38 zit een Delta 7000 toeren fan met 38 cfm en een tandartsboor geluid.

Verder is de koeler hetzelfde als de FOP32, dus is ook het verhaal van de 80mm fans hetzelfde.

8-)
Pagina: 1