Toon posts:

Tweede Router Setup hulp.

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Mijn kamer is op zolder dus heb ik een jaar geleden een ethernet kabel hierheen gelegd. Werkt prima. Nou heb ik goedkoop een playstation 3 kunnen kopen en wilde hier graag wifi op. Ik vond in de kast een oude Eminent EM4552 router. Heb hier de ethernet kabel in geplugd en er weer eentje naar mijn pc uit laten lopen. Had op m'n pc en m'n ps3 internet dus werkt top.

Alleen is het een open netwerk en ik krijg het niet voor elkaar om er een wachtwoord op te krijgen. Als ik via m'n browser de router instellingen in ga krijg ik het niet gedaan, terwijl bij de 1e router beneden (een thompson) dit heel makkelijk ging.

Gaarne wat hulp _/-\o_

Bvd

• Tdvr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 18:55
Ik heb een soortgelijke setup, dan met powerline en een FRITZ!Box. Als de Ethernet kabel in de 2de router zit kom ik nooit in de interface van de router maar in die van de FRITZ!Box. Heb je al geprobeerd om in het configuratie-paneel te komen via je PC als je die hebt verbonden met de router, let wel op dat je alleen de kabel naar de PC d'r in hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Tdvr schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:13:
Ik heb een soortgelijke setup, dan met powerline en een FRITZ!Box. Als de Ethernet kabel in de 2de router zit kom ik nooit in de interface van de router maar in die van de FRITZ!Box. Heb je al geprobeerd om in het configuratie-paneel te komen via je PC als je die hebt verbonden met de router, let wel op dat je alleen de kabel naar de PC d'r in hebt zitten.
Het probleem is niet om er in te komen :9. Ik had inderdaad al puur één kabel van router naar m'n pc lopen en vervolgens het ip-adress gepakt dat onder op de router stond. Het probleem is dat ik niet verder kom. Er is geen duidelijke wachtwoord of beveiligingsoptie en het is een redelijke onbekende router dus kan er online niks van vinden.

Verwijderd

http://www.gebruikershand...ing-514895.html?page=0003
pagina 3.

Ik weet dat het ander model is maar interface is hetzelfde.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 15:36 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Hier staat de handleiding. Succes ;)

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:35:
http://www.gebruikershand...ing-514895.html?page=0003
pagina 3.

Ik weet dat het ander model is maar interface is hetzelfde.
Danku! Het is me gelukt. Wist simpelweg niet welke optie ik moest hebben.

Noem me een noob 8)7

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. lijkt me toch wel basiskennis om een een AP te beveiligen. En als ik de handleiding zo zie is het ook geen raketwetenschap.

Tip voor de volgende keer : meer zelf proberen en anders inderdaad de handleiding van andere modellen van dezelfde fabrikant raadplegen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.