Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Bug] In profiel Man/Vrouw, 'Man' standaard

Pagina: 1
Acties:

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Geachte Tweakers ontwikkelaars,

In het profiel kan alleen gekozen worden voor 'Man' of 'Vrouw', en bovendien is 'Man' de standaard optie.

Graag zou ik twee extra opties zien, namelijk 'Wil ik niet vertellen', en 'Geen van beide'. Er zijn legio mensen die zich niet identificieren als man of vrouw, en nog wel veel meer die dit gewoon niet willen opgeven. Waarom dit uberhaupt opgegeven zou moeten worden, is mij een raadsel.

Bij voorbaat dank.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:23
"Geen van beide" lijkt me een beetje vreemd :P

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:22
Danielson schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:24:
Wellicht moet "een vliegtuig" ook worden opgenomen in de keuzemogelijkheden.

[ Voor 114% gewijzigd door cctl01 op 26-03-2014 14:29 ]

• Danielson
Goed plan! :D

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:41
Er is al een optie "-" en een optie om je persoonlijke gegevens te verbergen.

Je kan net als facebook 28 opties toevoegen. Maar dat is een beetje politiek correct geneuzel als je het mij vraagt.

TheS4ndm4n#1919

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:42
Ik heb net even gekeken en een optie "-" is er niet. Je moet echt kiezen tussen man of vrouw. Het enige alternatief is je persoonsgegevens te verbergen.

Ik zou het niet gek vinden om een optie "Niet opgegeven" toe te voegen en tevens een opties de optie "Geen van beiden" / "Anders". Zoals Facebook tig opties toevoegen is wat overdreven maar een extra optie kan geen kwaad. De wereld is niet binary / zwart-wit. Er zijn genoeg mensen die er ergens tussen in zitten.

• RocketKoen
Wiebeltje schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:37:
Ik heb net even gekeken en een optie "-" is er niet. Je moet echt kiezen tussen man of vrouw. Het enige alternatief is je persoonsgegevens te verbergen.
Dit is misschien wel een bugje dan.
Ik keek namelijk in het forum profiel (wijzig profiel in je myreact) en daar staat de optie "-" wel in.
Maar bij de frontpage kan het inderdaad niet.

TheS4ndm4n#1919

• Rainbow
  • Niet online
Tsja wat voor jou een beetje vreemd lijkt, is voor andere mensen toch echt een realiteit. Zoals gezegd, is het helemaal niet zo zwart/wit. Er is ook een verschil tussen geslacht (wat je biologisch bent) en gender (hoe je je voelt). Je zou dan wel biologisch een vrouw kunnen zijn, maar totaal niet vrouw voelen (ondanks je lichaam) en je ook niet kunnen identificeren als man.

Je zou kunnen beargumenten dat mensen biologisch alleen man of vrouw kunnen zijn (wat overigens ook niet waar is, er zijn mensen met biologische afwijkingen die biologisch ook geen van beiden of juist allebei zijn), maar dan kan je je zeer afvragen waarom een technologie website zou willen weten welk geslacht je biologisch bent.

Ik zou het wel kunnen aanvaarden als 'geen van beide' er niet komt, zolang er maar een 'wil ik niet zeggen' komt, dat vind ik anno 2014 toch wel het minimale wat je kunt verwachten. Ik hoef ook echt geen duizend-en-één opties ofzo.

En ja, je zou inderdaad je profiel wel kunnen verbergen, maar misschien zou je andere zaken van je profiel wellicht wél openbaar willen hebben (je Tweakers CV bijvoorbeeld), maar je geslacht of gender wellicht niet.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Onze database ondersteund ook gewoon 'niet ingevuld' dus ik vraag me ook af waarom dat niet in het keuzelijstje (meer?) zit. Ik zal er eens een ticket voor maken :)

Intentionally left blank

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jij hebt blijkbaar het topic over een bepaalde Tweakster gemist ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Raven schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:16:
[...]

Was dat nu tweaker->tweakster of andersom? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RocketKoen
Raven schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:16:
[...]

Zal ook wel een HK topic zijn geweest.

TheS4ndm4n#1919

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SinergyX schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:17:
[...]

Was dat nu tweaker->tweakster of andersom? :P
Als ik het mij goed herinner: Ze wil als Tweakster door het leven, alleen was haar lichaam het daar niet helemaal 100% mee eens. Wilde ze wat aan laten doen, maar dat ging/gaat niet zo 123 omdat de erkenning lang op zich liet wachten.
RocketKoen schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:18:
[...]

Zal ook wel een HK topic zijn geweest.
SG ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 27-03-2014 14:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:19:
[...]

Als ik het mij goed herinner: Ze wil als Tweakster door het leven, alleen was haar lichaam het daar niet helemaal 100% mee eens. Wilde ze wat aan laten doen, maar dat ging/gaat niet zo 123 omdat de erkenning lang op zich liet wachten.

[...]

SG ;)
Linkje?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

• Danielson
Rainbow schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:21:
Geachte Tweakers ontwikkelaars,

In het profiel kan alleen gekozen worden voor 'Man' of 'Vrouw', en bovendien is 'Man' de standaard optie.

Graag zou ik twee extra opties zien, namelijk 'Wil ik niet vertellen', en 'Geen van beide'. Er zijn legio mensen die zich niet identificieren als man of vrouw, en nog wel veel meer die dit gewoon niet willen opgeven. Waarom dit uberhaupt opgegeven zou moeten worden, is mij een raadsel.

Bij voorbaat dank.
Misschien kan tweakers dit lijstje overnemen? :P

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/a44wmvp_460s.jpg

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:06

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Voor 2 op de 500k gebruikers kan je het niet gewoon laten zitten ?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
caanova1984 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:38:
Voor 2 op de 500k gebruikers kan je het niet gewoon laten zitten ?
Dat aantal ligt echt wel een stuk hoger ;)

🌞🍃

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:34

thof

FP ProMod
Ik dacht dat het per juli 2014 zou was dat je ook een optie 'X' (onzijdig/transgender) kan krijgen in de Gemeentelijke Basis Administratie en dus op je ID-kaart etc. Dus wellicht dat dat ook nog een optie is.

[ Voor 6% gewijzigd door thof op 28-03-2014 17:22 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Rainbow
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:43:
Onze database ondersteund ook gewoon 'niet ingevuld' dus ik vraag me ook af waarom dat niet in het keuzelijstje (meer?) zit. Ik zal er eens een ticket voor maken :)
Dank. :)

Verwijderd

Hoe doe je het dan op het toilet buitenshuis? Daar pak je toch ook of het mannentoilet of het vrouwentoilet. Nou wat je daar pakt, neem je ook gewoon op tweeakters.net.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 22:08 ]

Pagina: 1