[FreeNAS] Anonieme CIFS toegang werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Topicstarter
Ik heb hier een systeempje staan met FreeNAS ( FreeNAS-9.1.0-RELEASE-x64 (dff7d13)) erop. Hierop heb ik mijn muziek, films en series staan, en ook (onder andere) couchpotato en transmission draaien.
Ik zit nu een beetje met de rechten te spelen en loop tegen een probleempje aan:
Na het instellen van anonieme toegang tot mijn CIFS-share gaat er iets fout.
Ik heb (meerdere malen) de stappen in de gelinkte handleiding gevolgd. Na het uitvoeren hiervan (en het rebooten van mijn FreeNAS en Windows) loop ik tegen een probleem aan...

Ik kan wel de mappen zien die ik in mijn share heb staan, maar ik heb geen toegang tot onderliggende mappen. ("You have have no permission to access..."). Kortom, ik kan iet meer bij de films, muziek enzovoorts.
Ik heb vervolgens geprobeerd om de optie 'Set permission recursively' aan te vinken. Resultaat hiervan is dat ik de volledige 'read'-rechten kwijtraak op de directory.

Iemand een idee wat ik fout doe?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat heb je nu precies waar gedaan? Is er een specifieke reden waarom je guest login hebt ingeschakeld, ipv te blijven op authenticated access? Weet je ook wat de rechten op de fileserver is van je shares (is user, group en other minstens read en execute)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Topicstarter
Ik wilde mijn toegang tot mijn share(s) wat netter hebben. Liever gewoon <klik> en (eventueel) mappen dan overal een uid en ww in de netwerkshare opgeven.

Alle folders staan in een map (/mnt/Data/) met daarin folders en subfolders. Ik kan nu (na het volgen van boven genoemde handleiding) inderdaad /mnt/Data/ openen en zie daarin de folders staan. Ik kan echter niet dieper. Ik heb geen rechten.
Met mijn root-account heb ik die rechten wel (natuurlijk). Probleem is dat ik nooit echt het aanmaken van users heb doorgrond, en -omdat het systeem niet van buiten benaderbaar is of hoeft te zijn- was het in principe goed genoeg.

Rechten voor de share lijken goed (read/write/execute voor user/group 'guest').
Alleen lukt het me niet om onderliggende mappen mee te krijgen, lijkt het.

[ Voor 4% gewijzigd door Jester-NL op 26-03-2014 16:23 ]

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Topicstarter
Fixed... sort of... maar voor mij acceptabel.

Na een upgrade naar 9.2.1.3 bleek CIFS niet eens meer op te starten. Ik kwam hierover meerdere posts op fora tegen. Ik heb daarna een (schone) installatie van 9.2.0 gedaan en ik kan nu overal op de juiste manier bij.

FWIW: de toegang is voor zowel mij, als allerlei applicaties ook stukken sneller nu ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Jester-NL op 28-03-2014 14:17 ]

me @ last.fm