Garantie RMA N560GTX failliete verkoper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:25
Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is voor dit topic.

Ik had op 03-05-2011 een MSI N560GTX Twin Frozr II/OC aangeschaft, waarop 10 jaar fabrieksgarantie zat. Deze was echter na 3 maanden defect - paars beeld en hardware werd niet herkent. Toen heb ik via de RMA een nieuwe gekregen, waarop 3 jaar fabrieksgarantie zat; waarschijnlijk omdat het een RMA was.

Nu is deze kaart onlangs ook defect geraakt, met het zelfde probleem, en er zit nog 4-5 maanden garantie op. De kaart heeft altijd in fabrieksinstellingen gedraaid, en zat in een goed gekoeld systeem. Als ik het internet afspeur hebben meer gebruikers dit probleem met die kaart.

Echter, de winkel waar ik hem aangeschaft heb, en via de RMA een vervangend exemplaar heb ontvangen, inmiddels failliet is. Op de MSI site kun je een lijst opvragen waar je terecht kunt voor garantie als de oorspronkelijke winkel failliet is. Dit heb ik gedaan, maar nu blijkt dat de vervangende kaart een “grijze import” betreft, waarvan ik niet op de hoogte was, en ook geen probleem had geweest als de verkoper niet failliet was - winkel was Nederlands, maar ze gebruikte waarschijnlijk een buitenlandse distributeur.

Maar hierdoor kan/wil het bedrijf waar ik volgens MSI terecht kan mij niet helpen. Ze hebben mij doorverwezen naar een speciale garantie pagina van MSI, waar je het serienummer kunt registreren, en je direct bij de fabrikant een RMA kunt aanvragen. Maar ze accepteren dit alleen voor complete systemen, en niet voor lose componenten. Voor een videokaart sturen ze je naar de winkel - welke failliet is.

Ik heb contact opgenomen met MSI, maar het antwoord laat (zoals voorspelbaar) weer lang op zich wachten. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met een soortgelijk geval, en of het überhaupt zin heeft om dit door te zetten? Of dat ik gewoon naar mijn garantie kan fluiten, en beter zelf een nieuwe kaart kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe kom je bij 10 jaar garantie sowieso? Consumentenelektronica = 2 jaar, dus eigenlijk zit je al buiten de garantie vziw.

Ziet eruit als kastje/muur, gewoon blijven proberen. Omdat je al bijna 3 jaar in de garantie zou zitten, lijkt me handig om met de fabrikant zelf te regelen. Even Facebooken met MSI Europa? Daar zitten wel geschikte mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 26-03-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

consumenten electronica is geen 2 jaar. Ik zou graag hebben dat de fabrikant van mijn wasmachine langer dan 2 jaar achter zijn product staat...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Jejking schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:34:
Hoe kom je bij 10 jaar garantie sowieso? Consumentenelektronica = 2 jaar, dus eigenlijk zit je al buiten de garantie vziw.

Ziet eruit als kastje/muur, gewoon blijven proberen. Omdat je al bijna 3 jaar in de garantie zou zitten, lijkt me handig om met de fabrikant zelf te regelen. Even Facebooken met MSI Europa? Daar zitten wel geschikte mensen.
Op het oorspronkelijke exemplaar zat zowel op de doos een sticker als een garantiebewijs van MSI in de doos dat er 10 jaar fabrieksgarantie op zat - maar deze was defect en teruggestuurd. En op het vervangende exemplaar zowel op als in de doos 3 jaar fabrieksgarantie, waarvan dus nog resterend.

Edit: Misschien heb ik die 10 jaar verkeerd in het geheugen staan, en was dat de verwachte levensduur. Maar op de RMA zit iig nog wel garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door ThomasG op 26-03-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

maar als de fabriek jouw 10 jaar garantie geeft op een werkend product, kan een vervangend product nooit ineens slechts 3 jaar garantie hebben...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Ik had het somber ingeschat, maar zodra je eenmaal (mail-)contact hebt met de juiste afdeling van MSI is het ook meteen in een mum van tijd geregeld. Heb een RMA nummer gekregen, en kan de kaart opsturen naar MSI. Prima service :Y Lijkt een stuk rapper te gaan dan via de aangewezen reparatiepunten..

[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 26-03-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag.

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:26:
Ik had het somber ingeschat, maar zodra je eenmaal (mail-)contact hebt met de juiste afdeling van MSI is het ook meteen in een mum van tijd geregeld. Heb een RMA nummer gekregen, en kan de kaart opsturen naar MSI. Prima service :Y Lijkt een stuk rapper te gaan dan via de aangewezen reparatiepunten..
Da's mooi!
In het forum waar je topic nu staat is ook een sticky die interessant is als je met dit soort dingen te maken hebt. Faillissement staat ook genoemd :)
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:16
Is ´fabrieksgarantie´ ook niet de extra garantie die je met het merk hebt in plaats van met de verkoper ?

Zo kom je bijv. vaak voor dat bij registratie je 2 jaar extra fabrieksgarantie ontvangt. Tja, die registratie is dan ook niet bij de verkopende partij maar bij het merk.

[ Voor 42% gewijzigd door Draakje5 op 27-03-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb een MSI kaart gehad voor garantie verkoper reageerde niet meer MSI een mail gestuurd en die heeft alles afgehandeld wat heel netjes was van MSI Ik heb toen gemaild naar myservice@msi.com

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1