Onnodig streepje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik weet niet in welk forum dit nou thuis hoort, dus verplaats het maar indien nodig.

Ik vind dit verticale streepje links naast "Wij stellen..." echt totaal overbodig, en afleiden. Het ziet eruit als een rommeltje. Haal het gewoon weg, nergens voor nodig.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vrCNkvh.jpg

Tevens:
- "Wij" staat niet verticaal uitgelijnd met "Nieuws". Jammer.
- Mochten jullie het verticale streepje per se willen houden, lijn het dan uit met "Nieuws" wat eronder staat.
- De punt achter "proef" zou ook weg kunnen in een slogan. Maar daar valt nog over te discussiëren.
- En als ik dan toch bezig ben, begin zonder hoofdletter, want zelfs het tweakers logo heeft geen hoofdletter.

Voorstel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xUWHtoz.png

Als ik het lettertype wist, had ik de W ook nog wel even kleiner gemaakt.

[ Voor 60% gewijzigd door enomiss op 26-03-2014 15:00 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:59
Het is echt mierenneukerij, maar ik vind jouw oplossing inderdaad rustiger ogen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:49
Haha wat een toewijding, dat zelfs hier een topic voor aangemaakt wordt. Vind echter wel dat je een punt hebt ;). Het was mij ook opgevallen dat het rommelig uit zag.

Uitlijning van het streepje lijkt mij indd netter. Ben wel voor behoud hoofdletter en de punt mag weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25

Bestla

Kvinne

Dat hele geval weghalen is beter : CSS : #logo:after { display: none } Bron : NMe :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 26-03-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Left: 177px ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Bestla schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:19:
Dat hele geval weghalen is beter : CSS : #logo:after { display: none } Bron : NMe :*)
Eigenlijk wel mee eens, maar ik kan begrijpen dat ze een slogan willen. Dan maar op de beste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:34

rob_erwt

What does this button do?

Is meer iets voor de productmanagers/marketing, dus ik verplaats hem even naar MF.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Lol ik ben het ook eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 07:44
Vertikaal uitlijnen? Kan dat ook worden meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Zeker mee eens, stoor me toch nog vaker aan dan nodig zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Oke, nu wil ik ook meedoen :+

Zoals al gezegt wordt:
  • Wij moet verticaal uitgelijnd worden met nieuws.
  • Die punt mag weg
  • Weg met het streepje
En dan nog wat suggesties:
  • In de tekst CSS, dan schaalt het goed en verbruikt het minder bandbreedte. Eventueel in svg.
  • Het Tweakers logo ook in svg. Dat jpg/png kan echt niet meer met al die high-res devices.
  • De onderkant van de slogan horizontaal uitlijnen met het puntje van de ster van Tweakers. Ziet er net wat verzorgder uit. Eventueel wat lager, zodat je het midden horizontaal uitlijnt met datzelfde puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Balance schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:38:
Oke, nu wil ik ook meedoen :+

Zoals al gezegt wordt:
  • Wij moet verticaal uitgelijnd worden met nieuws.
  • Die punt mag weg
  • Weg met het streepje
En dan nog wat suggesties:
  • In de tekst CSS, dan schaalt het goed en verbruikt het minder bandbreedte. Eventueel in svg.
  • Het Tweakers logo ook in svg. Dat jpg/png kan echt niet meer met al die high-res devices.
  • De onderkant van de slogan horizontaal uitlijnen met het puntje van de ster van Tweakers. Ziet er net wat verzorgder uit. Eventueel wat lager, zodat je het midden horizontaal uitlijnt met datzelfde puntje.
Ja inderdaad, nu is het ook nog eens vaag, ziet er niet uit.
De slogan iets laten zakken tot aan het puntje van de ster is wellicht ook een goed idee, alleen staat het dan niet meer verticaal in het midden van de rode balk, en misschien te kort op de menu items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuStyle
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 09:43
Jaa hahah. Dat is het eerste wat me ook opviel. Ziet er niet goed / netjes uit. Hulde voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Dat streepje mag inderdaad wel weg. De tekst zelf is trouwens ook onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sgreehder schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:59:

De tekst zelf is trouwens ook onscherp.
volgens mij hebben ze die afbeelding op 2x de grootte opgeslagen (voor retina schermen) en daarna verkleind naar 50%...
helaas komt die verkleining ook met een soms wat onhandige anti-aliasing en een slechte weergave in sommige browsers/OSen, iig op chrome en windows ziet het er niet lekker uit, terwijl het er op een mac wel aardig uitziet

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
RM-rf schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:06:
volgens mij hebben ze die afbeelding op 2x de grootte opgeslagen (voor retina schermen) en daarna verkleind naar 50%...
helaas komt die verkleining ook met een soms wat onhandige anti-aliasing en een slechte weergave in sommige browsers/OSen, iig op chrome en windows ziet het er niet lekker uit, terwijl het er op een mac wel aardig uitziet
Zou kunnen, zo ziet het er in Windows en iOS uit. Er is in de browser ingezoomd, vernieuwd, screenshot gemaakt en bijgesneden.

Windows 7, 64-bit, Chrome, 500% zoom.
Tweakers Slogan Windows.
iOS 6.1.3, iPad 4, Chrome.
Tweakers Slogan iPad

iOS 6.1.3, iPad 4, Safari.
Tweakers Slogan iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
Ik zou dit eigenlijk gewoon tekstueel houden, en dan in het font RobotoCondensed, net zoals de kopjes.
Dan is het altijd overal scherp, ongeachter het zoomlevel en je browser. Plus er is meer eenheid, want volgens mij wordt het font dat in de huidige slogan wordt gebruikt, verder nergens gebruikt? Of is dit een font dat in de toekomst meer terug gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:58
enomiss schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:55:
Ik weet niet in welk forum dit nou thuis hoort, dus verplaats het maar indien nodig.

Ik vind dit verticale streepje links naast "Wij stellen..." echt totaal overbodig, en afleiden. Het ziet eruit als een rommeltje. Haal het gewoon weg, nergens voor nodig.

[afbeelding]

Tevens:
- "Wij" staat niet verticaal uitgelijnd met "Nieuws". Jammer.
- Mochten jullie het verticale streepje per se willen houden, lijn het dan uit met "Nieuws" wat eronder staat.
- De punt achter "proef" zou ook weg kunnen in een slogan. Maar daar valt nog over te discussiëren.
- En als ik dan toch bezig ben, begin zonder hoofdletter, want zelfs het tweakers logo heeft geen hoofdletter.

Voorstel:
[afbeelding]

Als ik het lettertype wist, had ik de W ook nog wel even kleiner gemaakt.
Hulde voor dit topic! _/-\o_

Mijn input:
  • Wij stellen technologie op de proef.
  • Wij met hoofdletter, uitgelijnd met Nieuws (menu-items zijn ook met hoofdletters, dus om het alleen op basis van het logo met kleine letter te doen zou niet mijn voorkeur zijn).
  • . -> punt, einde oefening en bovendien een correcte/nette afsluiting van de zin.
  • Zonder streepje (hoezo dat streepje 8)7 ).

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Voor de mensen met custom stylesheets:

Zonder streepje en zonder hoofdletter (hoofdletter resized dus ziet er klein beetje fuzzy uit).
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#logo:after {
    background: url("../../ext/f/ozIrxnoWMmhWvH0v2IqKLPpK/full.png") no-repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0);
    left: 167px;
}

Preview:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7UlJa.png

En enkel zonder streepje.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#logo:after {
    background: url("../../ext/f/XCVvL9HE27qpBzIfQUNKWvM5/full.png") no-repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0);
    left: 167px;
}

Preview:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7UlHK.png

Varianten zonder punt:
Geen captial: ../../ext/f/r6rgnOl1HZt73DQpUu7VFTj1/full.png
Wel capital: ../../ext/f/rc6a5Pbv9uo636fsHPaBwASW/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door Schnoop op 03-04-2014 14:15 ]

Pagina: 1