W7 Home Premium installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10
Heb op mijn desktop W7 Home Premium die ik heb geinstalleerd via een DVD.

Nu vraag ik me af of ik mijn Lenovo laptop waar een OEM versie van W7 Home Premium draait opnieuw kan geinstalleerd worden met de DVD.

Maw: kan een retail versie DVD geinstalleerd worden op mijn Lenovo laptop waar ik een OEM licentie voor heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Waarschijnlijk niet, omdat hij de code die onderop je laptop staat niet pakt. Waarschijnlijk moet je de OEM installatie DVD erbij pakken.
edit:
Dit blijkt niet te kloppen, zie het bericht hieronder van Killah_Priest.

[ Voor 24% gewijzigd door Puch-Maxi op 26-03-2014 21:37 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Laatst online: 09:49
Ja dat kan, Windows 7 maakt geen onderscheid met het installatie medium (er is geen aparte OEM, retail of VL media welke gekoppeld is aan een bepaalde serie keys - bij andere versies van Windows is dit overigens wel het geval).
Wel zal je een officiele key moeten gebruiken ipv dat er een auto_activate gedaan wordt nav je BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Aha, weer wat geleerd! Ik zat geloof ik nog aan XP te denken, my bad.

Tot slot misschien toch nog een nuttige tip. Stel je hebt een Windows 7 Home Basic installatie DVD, maar je hebt een Windows 7 Professional licentie en wil die installeren. Dan kan je het betand 'ei.cfg' in de /sources/ folder verwijderen, vervolgens kun je kiezen welke versie van Windows 7 je wilt installeren :).
Dit werkt ook voor een bootable USB-stick.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mxguhrh2XpIID6Nqc4E2IjpY/full.jpg

http://www.mydigitallife....on-dvd-disc-media-or-iso/
Ik ga er natuurlijk van uit dat je hiervoor een legale licentie hebt.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
<<<knip>>>

Dat is warez, dat zien we liever niet

[ Voor 73% gewijzigd door Question Mark op 27-03-2014 13:06 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen in een VM.

Gewoon de installer opstarten, de code intypen, en dan kijken of het valideert. Dan weet je dat je iig verder kunt. Je weet dan nog niet of de code door de activatie heen komt. Maar mocht dat niet lukken, kun je dat altijd nog telefonisch afhandelen - desnoods door een medewerker aan te lijn te vragen - die doen niet moeilijk als je gewoon een legitieme key hebt.

Maargoed, in de VM dus alléén de installer proberen. Activeren moet je alleen op de pc doen waarop je het werkelijk gaat gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door _Thanatos_ op 27-03-2014 23:54 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 21:10
Thanks voor alle advies.

Ga eerst een clone maken van mijn huidige HDD waar ook een recovery partitie aanwezig is.
Mocht het niet lukken met de W7 DVD, dan kan ik altijd nog mijn clone her installeren.
Pagina: 1