Tijd voor een GPU upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Maurice20
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-01-2025
Hallo allemaal ,

Ik ben rustig eens aan het oriënteren voor een upgrade van mijn huidige GPU gezien hij al aardig bejaard begint te raken:)

Ik heb nu een : XFX HD5870 XXX edition.

Kaart word gebruikt voor gamen en zo nu en dan eens een beetje foto en video editing.
Tot Battlefield 3 trok hij het allemaal vrolijk op de max settings maar met de komst van Battlefield 4 begin ik toch wel te zien dat hij het niet meer trekt.

Ik ben nu aan het kijken om hem te vervangen voor een HD7970 of een R9 280X , welke elkaar niet heel veel zouden ontlopen behalve dat de power consumption minder is op de R9.

Ik wil het liefst rond de 200 euro uitgeven gezien ik er nog een 2e kaart naast wil gaan zetten binnen nu en 2-3 maanden.

Daarnaast zie ik de laatste tijd erg veel ex-mining hardware voorbij komen , ik hoor hier in mijn omgeving over dat ik dit beter links kan laten liggen ivb met de non stop full load, ik heb mijn twijfels of de hardware daar echt zo onder lijd.

Klopt dit en kan ik bijv een R9 290X van 3 maanden oud met bon beter laten liggen voor een 7970 van een jaar oud , of kan ik beter de R9 290X halen en mocht die kaart dan stuk gaan , is hij dan nog gewoon te verhalen op de garantie of is dit ook weer totaal afhankelijk van specifieke dingen?

Alvast bedankt!

Maurice.

Verwijderd

De 7970 kost nu zo'n 230 euro dus dat is de beste keus en nog vrij dichtbij je budget. Over mining kaarten en slijtage kan ik je niets zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 13:30 ]

• Maurice20
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-01-2025
Ja klopt, ik vraag me dan alleen af is 230 de beste keus kwa performance , of kan ik beter iets meer investeren in een 280/290 of een vergelijkbare Nvidia kaart.

Ook vind ik tweedehands geen bezwaar mits de factuur erbij zit, enigste waar ik erg over twijfel is dus het gehele crypto mining verhaal.

Of deze hardware nog onder garantie valt of dat dit hierdoor vervalt ivb met overclocken etc.