Delen niet alleen sociale media maar ook kale url

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03
Nu Tweakers een responsive design heeft maak ik gebruik van de Chrome webapp functie. Nu wilde ik echter de HTC M8 review delen via WhatsApp maar ik kon echter geen URL vinden. De adresbalk is in de webapp namelijk niet zichtbaar.

Het is wel mogelijk om op de frontpage copy link te doen maar dat is net wat minder gebruiksvriendelijk. Is het daarom misschien mogelijk om een simpele (verkorte) link te plaatsen onder de deel-knop, naast het rijtje Facebook, Twitter etc?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:12

InFamous

excommunicado

Je bedoeld zoiets als Youtube heeft?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yRgSbtx8mtmuYz3sqSCL9Rid/full.png?nohitcount=1

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
Exact. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Dat lijkt mij een handige toevoeging. Ik loop er zelf ook wel eens tegenaan. Ik heb alleen een hekel aan eigen shortners. Ik zie liever ons merknaam voorbij schieten op twitter etc dan twk.rs, wat mensen die ons niet kennen niets zegt :+ (en even dat mensen shortners over het algemeen niet direct vertrouwen omdat ze niet weten waar hij heen gaat buiten beschouwing gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je dan niet bijvoorbeeld http://tweakers.net/54NJ$#j gebruiken? Dan staat Tweakers.net er nog steeds in maar heb je wel een relatief korte URL.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook een nuttige toevoeging.
Misha schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:48:Ik heb alleen een hekel aan eigen shortners. Ik zie liever ons merknaam voorbij schieten op twitter etc dan twk.rs, wat mensen die ons niet kennen niets zegt
Volgens mij gaat het TS niet eens zozeer om een shortener, maar vooral om de mogelijkheid om bv in Whatsapp te plakken.

Mocht je dan al willen afkorten, zo lang is de tweakers-url toch niet? Maak een eigen short service op tweakers.net/s/Th6SDk3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misha schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:48:
Dat lijkt mij een handige toevoeging. Ik loop er zelf ook wel eens tegenaan. Ik heb alleen een hekel aan eigen shortners. Ik zie liever ons merknaam voorbij schieten op twitter etc dan twk.rs, wat mensen die ons niet kennen niets zegt :+ (en even dat mensen shortners over het algemeen niet direct vertrouwen omdat ze niet weten waar hij heen gaat buiten beschouwing gelaten)
Je hebt tegenwoordig ook zelfs voor Twitter geen shortener meer nodig omdat ze alles toch nog door hun eigen shortener heen halen - zelfs als de link daar langer van wordt. :')
Tsurany schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:52:
Kan je dan niet bijvoorbeeld http://tweakers.net/54NJ$#j gebruiken? Dan staat Tweakers.net er nog steeds in maar heb je wel een relatief korte URL.
De root van je routing tree vervuilen met random gegenereerde codes lijkt me niet handig in verband met collisions. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 31-03-2014 15:57 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Misha schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:48:
Analoog aan youtu.be kun je ook kijken naar tweake.rs :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
SeatRider schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:56:
[...]

Analoog aan youtu.be kun je ook kijken naar tweake.rs :+
Dan nog; mensen wantrouwen dergelijke URL's :P Wij zouden het denk ik nog wel snappen, maar we moeten ook aan anderen dan onszelf denken :P

Zoiets zou prima kunnen denk ik. Dan laat ik een verkorte a la tweakers.net/UsuenH even achterwege*:

*tekst in het veld zou idealiter al geselecteerd moeten staan

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pMqUQrLeBDHCIbICQ0BnuuRb/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door Misha op 31-03-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
NMe schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:55:
[...]

De root van je routing tree vervuilen met random gegenereerde codes lijkt me niet handig in verband met collisions. ;)
Zoiets kwam ook in me op maar dan in minder technische taal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Is http://twk.rs/ niet de standaard shortener voor jullie hier? Of is die tegenwoordig ook alweer uitgefaseerd ivm het bovenstaande twitter verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mezelf quoten hoor, maar het hoeft toch niet direct in de root? (in dit geval een /s/ van short ertussen, maar verzin eens iets makkelijks).

Hoe dan ook, verkort of niet, ik denk dat een hoop mensen blij zouden worden van een kale link om te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
Misha schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:58:
[...]

Dan nog; mensen wantrouwen dergelijke URL's :P Wij zouden het denk ik nog wel snappen, maar we moeten ook aan anderen dan onszelf denken :P

Zoiets zou prima kunnen denk ik. Dan laat ik een verkorte a la tweakers.net/UsuenH even achterwege*:

*tekst in het veld zou idealiter al geselecteerd moeten staan

[afbeelding]
Dat ontwerp ziet er goed uit. Zoals gezegd een link hoeft niet per definitie verkort te zijn een adres alleen al zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Net even overleg gepleegd met ACM. We gaan in de komende tijd een stukje research doen om te kijken of we de extreem lange URL's (die je krijgt bij het filteren) in ieder geval fors kunnen verkleinen. Dan krijg je dus bijvoorbeeld

code:
1
http://tweakers.net/categorie/215/mobiele-telefoons/producten/#filter:q1ZKKkr

in plaats van

code:
1
http://tweakers.net/categorie/215/mobiele-telefoons/producten/#filter:q1ZKKkrMS_FMKVayijY1MYrVUSooykxO9c3MU7IyqAUA

De url's voor artikelen etc wil ik het liefst niet gaan aanpassen/verkorten, gezien in de URL behoorlijk wat goede informatie getoond wordt (de gehele headline). Idem voor de PW-urls. Dan hebben we denk ik 80% van het probleem opgelost en kun je redelijk schone en mooie url's c/p'en naar whatever platform je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad liefst alle 'menselijk leesbare' delen van een URL intact houden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1