Game pc advies

Pagina: 1
Acties:

• masquerate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-04 10:52
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
ik speel op het moment Wow en wil wildstar gaan spelen.
verder sid meijers civ 5 wat meer op de processor gericht zal zijn.
ik speel ook LoL en wil heroes of the storm gaan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
800-1000 euro max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
beeldscherm, deze ga ik nog upgraden naar 1920*1080

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
volledige pc excl beeldscherm/toetsenbord/muis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nividia en intel, omdat ik er altijd goede ervaringen mee heb gehad en er bij wil blijven. het verschil tussen amd en nvidia is voor mij niet groot genoeg om te switchen tussen video kaarten. daarnaast word amd mij afgeraden door een kennis maar dat is ook persoonlijk. dus liefst bij nvidia omdat ik niet op meerdere schermen wil spelen zal dit meer dan voldoende zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Rood is de kleur waarvoor ik wil gaan, verder een kast met een ruit aan de zijkant zou ik mooi vinden.
enige tips welke kast ik zou kunnen gebruiken die niet al te duur is? voor de rest zou ik natuurlijk willen dat die niet teveel geluid zou maken maar een beetje is nooit erg. de grote van de kast maakt mij niet veel uit.
energie gebruik is ook niet erg sinds de rekening voor mijn ouders is :P

Ga je overklokken?
ja. ik wil het in het begin nog niet doen omdat ik het nog niet nodig zal hebben. maar de optie wil ik in de toekomst open houden. de gekozen processor zou hiervoor moeten voldoen. is er een koeler die jullie aanraden? zo ja welke? alle suggesties welkom ^^

mijn build nu aangepast, nieuwe kast, voeding en koeling voor CPU.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1MSI Z87-G45 Gaming€ 119,95€ 119,95
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 268,03€ 268,03
1Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White€ 81,-€ 81,-
1Corsair Hydro H55€ 53,-€ 53,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9R€ 72,20€ 72,20
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,36€ 13,36
1Seasonic M12II 520W€ 58,-€ 58,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 91,04€ 91,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 946,08

hiervoor heb ik tot nu toe gekozen.
graag wil ik de rode kleur aanhouden.
als iemand tips heeft tussen samsung of crucial SSD en of het echt waard is om samsung te nemen?
thnx

[ Voor 15% gewijzigd door masquerate op 26-03-2014 17:17 . Reden: Build aanpassen ]

• xxkylexx
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik heb gelezen dat je kan beter een Crucial M500 SSD nemen aangezien deze Stroomverliesbescherming heeft welke de Samsungs niet hebben wat kan leiden tot verlies van data bij stroomuitval.
De Crucial is wel ietsje slomer maar daar merk je bijna niets tot niets van.

• masquerate
is de kwaliteit tussen de samsung en de crucial SSD vergelijkbaar dan?
wil natuurlijk wel dat de SSD lang mee gaat.
heb inderdaad ook gelezen over die stroomverliesbescherming en die zou wel handig zijn sinds er bij ons weleens de stroom eraf valt ivm met verbouwing en slecht aangesloten stroom netwerk.

• xxkylexx
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2023
Zoals ik hier: productreview: Crucial 2.5" M500 480GB review door Don Roberto
lees is de Crucial M500 erg betrouwbaar en ook de Samsungs zijn betrouwbaar afgezien de stroomverlies dan en als je kijkt bij de samsung reviews staat rechts meteen bij minpunten: "Onzekere levensduur slc-cache" wel heeft de Samsung 5 jaar garantie waar de Crucial 3 jaar heeft

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:09

bbblije

Riiiiight

Deze pricewatch: Corsair Graphite 230T Windowed Black of pricewatch: Corsair Graphite 230T Windowed Orange (oranje/rood, google maar is) goed presterende kast(en) met rode led fans.

http://youtu.be/GpTMnvRZCrI

Verder is het rode Corsair geheugen bs, pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU koelvinnen werken niet eens (goed). Mocht je perse Corsair willen ga dan voor LP's, dan kom je nooit met je CPU koeler in je knoei.

620W is wat overdreven, ga voor een stabiele (zie BBG) gold voeding pricewatch: Cooler Master VS V550S

Crucial is een geweldige SSD, ik heb enkel een Samsung omdat deze bij Wehkamp in de aanbieding was.

[ Voor 4% gewijzigd door bbblije op 26-03-2014 13:21 ]

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,90€ 89,90
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA€ 270,-€ 270,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1BitFenix Shadow€ 59,50€ 59,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,54€ 54,54
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,94€ 46,94
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 850,69

Alstublieft, wat ik binnenkort wil gaan bouwen, zelfde budget. Sterkere videokaart, minder grote SSD :*)

Keep it cool

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Afbeeldingslocatie: http://img.bitfenix.com/products_images/1008.png?1376983014

Geen window :(

• Valentijn
Okeeokee touche. Wat vind je van de build qua componenten, afgezien de kast? ik las hier en daar dat mensen problemen hebben met de ram-mobo combo?

Keep it cool

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Valentijn schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:25:
[...]

Okeeokee touche. Wat vind je van de build qua componenten, afgezien de kast? ik las hier en daar dat mensen problemen hebben met de ram-mobo combo?
Mooi systeem! Goed in balans! (Kast vind ik overigens ook erg vet!)

Het ram-mobo issue heb ik nog weinig over gelezen/gezien. Heb laatst dit moederbord gebruikt in een build, echter was dat is combinatie met Corsair ram. 0 issues gehad. Verwacht niet dat jij tegen problemen aan gaat lopen. Als je systeem in elkaar zit, monitor dan wel even goed je temperaturen.

• Valentijn
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1294322619.png

In mijn eigen build heb ik nog zitten twijfelen tussen deze en de 500r, allebei stonden ze voor 70 euro te koop, deze was me alleen iets te veel van t goeie :')

Keep it cool

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Dit is een geweldige kast! pricewatch: Corsair Obsidian 450D Even wachten op de prijzen! $120 valt hopelijk naar de 100€.

[ Voor 9% gewijzigd door bbblije op 26-03-2014 13:34 ]

• Valentijn
bbblije schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:29:
[...]

Mooi systeem! Goed in balans! (Kast vind ik overigens ook erg vet!)

Het ram-mobo issue heb ik nog weinig over gelezen/gezien. Heb laatst dit moederbord gebruikt in een build, echter was dat is combinatie met Corsair ram. 0 issues gehad. Verwacht niet dat jij tegen problemen aan gaat lopen. Als je systeem in elkaar zit, monitor dan wel even goed je temperaturen.
Thanks. Zelf heb ik een zo goed als nieuwe 500R (lekker koel dus) van een mede tweaker op de kop weten te tikken voor 65 euro _/-\o_

Ik heb zelf ook het idee dat er simpelweg niks meer aan te veranderen is. (de componenten)
Geen rare fratsen/combinaties of extreme (budget) verschillen tussen componenten

Ik ben tevens van plan om mijn HDD met zon adapter in een 5.25 drive bay te stoppen. Zo kunnen de 2 frontfans ongestoord lucht erin blazen. De drivebay's zitten achter een stoffilter en het (open) rooster, ik verwacht geen problemen met temp's (en laten we de 200 mm fan niet vergeten :D )

[ Voor 16% gewijzigd door Valentijn op 26-03-2014 13:42 ]

Keep it cool

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-04 18:41
^ met een adapter of met een Zalman ZM-2HC2?

geweldige kast die 450D, helaas wilde ik op stel en sprong een nieuwe case (2x) laatst dus de CM690 II advanced USB 3.0 en de CM690 III aangeschaft

• Arctic Secrets
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-11-2022

Arctic Secrets

Bedrijfsaccount Arctic Secrets
De kasten die hier worden voorgesteld zijn wel een stuk duurder dan TS in gedachten heeft volgens mij.
In zijn eigen spec noemt hij de CM force 500 (deze is trouwens niet windowed).

Ik zou kiezen voor de Corsair Carbide Series 200R - Windowed. Deze spec heeft geen speciale koeling of SLI/Xfire setup of een belachelijke kaart of iets dergelijks. Dus fulltowers en andere grote kasten zijn niet bepaald nodig. Eventueel voor uitbreidingsmogelijkheden indien TS in de toekomst graag wel meerdere GPU's, speciale koeling of iets dergelijks wil hebben.

Qua koeling zou ik voor de Corsair Hydro Series H55 koeling gaan, stil en betrouwbaar. Beter prestaties gewenst, dan beter de H80i. Wie gaat er tegenwoordig nog voor luchtkoeling? Voor de prijzen hoef je het in ieder geval ook niet meer te doen.

Ik zou wel Samsung over Crucial kiezen als snelheid gewenst is en voor gaming neem ik dat aan. Wat iemand anders hier al noemde dat de Crucial veiliger zou zijn mocht de stroom uitvallen is te verwaarlozen. TS geeft aan dat het systeem voor gaming is, dus belangrijke data die niet verloren mag gaan zal niet op deze computer komen te staan. En de kans dat de stroom daadwerkelijk uitvalt EN dat dan vervolgens ALLES weg zou zijn is nihil (ik heb het nog nooit meegemaakt).

Andere puntjes om even aan te denken:
- Kom je wel uit met 240 GB SSD? Geen data schijf nodig?
- Besturingssysteem?
- 500W voeding is voldoende
- Voor de games die je speelt is een GTX 760 ook al voldoende.

spam

[ Voor 4% gewijzigd door iisschots op 08-04-2014 22:03 ]

• masquerate
Arctic Secrets schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:21:
De kasten die hier worden voorgesteld zijn wel een stuk duurder dan TS in gedachten heeft volgens mij.
In zijn eigen spec noemt hij de CM force 500 (deze is trouwens niet windowed).

Ik zou kiezen voor de Corsair Carbide Series 200R - Windowed. Deze spec heeft geen speciale koeling of SLI/Xfire setup of een belachelijke kaart of iets dergelijks. Dus fulltowers en andere grote kasten zijn niet bepaald nodig. Eventueel voor uitbreidingsmogelijkheden indien TS in de toekomst graag wel meerdere GPU's, speciale koeling of iets dergelijks wil hebben.

Qua koeling zou ik voor de Corsair Hydro Series H55 koeling gaan, stil en betrouwbaar. Beter prestaties gewenst, dan beter de H80i. Wie gaat er tegenwoordig nog voor luchtkoeling? Voor de prijzen hoef je het in ieder geval ook niet meer te doen.

Ik zou wel Samsung over Crucial kiezen als snelheid gewenst is en voor gaming neem ik dat aan. Wat iemand anders hier al noemde dat de Crucial veiliger zou zijn mocht de stroom uitvallen is te verwaarlozen. TS geeft aan dat het systeem voor gaming is, dus belangrijke data die niet verloren mag gaan zal niet op deze computer komen te staan. En de kans dat de stroom daadwerkelijk uitvalt EN dat dan vervolgens ALLES weg zou zijn is nihil (ik heb het nog nooit meegemaakt).

Andere puntjes om even aan te denken:
- Kom je wel uit met 240 GB SSD? Geen data schijf nodig?
- Besturingssysteem?
- 500W voeding is voldoende
- Voor de games die je speelt is een GTX 760 ook al voldoende.

Kijk anders eens op www.arcticsecrets.nl, hier kun je helemaal je eigen systeem configureren en in elkaar laten zetten.
super reactie, erg uitgebreid dankje wel!

1. Voor de kast wil ik wel wat meer geld neerleggen als die een window erbij heeft zitten, het hoeft geen grote window te zijn zolang je maar naar binnen kan kijken omdat het mooi is. max 70-80 euro voor een kast wil ik neerleggen. zat te kijken naar de cooler master storm scout van 81 euro. is deze groot genoeg om alles in te bouwen en ook de hydro h55?

2. die koeling als hydro lijkt me wel een mooie optie, maar is dit moeilijk in te bouwen in je kast/systeem?

3. een SSD van 240 GB zal ik waarschijnlijk genoeg hebben sinds ik het niet erg vind om games te verwijderen en opnieuw te downloaden sinds ik een downloadsnelheid heb van 100 mb/s.

4. Ik wil mijn pc laten draaien op windows 7, die ik nu op mijn oude computer heb draaien. is dit een goed of slecht idee? is windows 8 echt zoveel beter voor gamen? want dan moet die er bij. heb ik van mijn ouders bedrijf nog wel liggen.

5. Voor de GTX770 heb ik gekozen omdat die toch net iets beter is en ik het budget ervoor heb. kan ik net iets langer mee doorgaan. ook omdat ik waarschijnlijk in de toekomst er andere games bij ga spelen die zwaarder op de videokaart zullen zijn.

6. De voeding, deze heb ik gekozen omdat ik in de toekomst wil gaan overclocken, als ik dat doe is deze dan nog steeds overkill?

Heel erg bedankt voor zoveel reacties en zo snel!
zo hulpzaam, de mensen in dit forum! _/-\o_

• bbblije

bbblije

Riiiiight

620W is dan nog steeds overkill. GTX770 pakt in het uiterste geval 200W, andere componenten 100W.

Standaard waterkoeling inbouwen: http://youtu.be/HO9APx2yKrg
Arctic Secrets schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:21:
Kijk anders eens op www.arcticsecrets.nl, hier kun je helemaal je eigen systeem configureren en in elkaar laten zetten.
Sluikreclame ;)

[ Voor 68% gewijzigd door bbblije op 26-03-2014 16:58 ]

• masquerate
Build nu aangepast in mijn 1ste post.
ik vraag me alleen nog even af, MoBo die ik heb gelecteerd is goed, maar is er een iets goedkopere optie waarbij je ongeveer dezelfde mogelijkheden hebt? hij hoeft dan niet perse rood te zijn, merk maakt mij voor MoBo niet veel uit, zolang overclock een mogelijkheid is en dat er genoeg ruimte opzit voor Hydro H55 met videokaart + werkgeheugen.

thnx!

• Valentijn
bbblije schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:52:
620W is dan nog steeds overkill. GTX770 pakt in het uiterste geval 200W, andere componenten 100W.

Standaard waterkoeling inbouwen: http://youtu.be/HO9APx2yKrg

[...]

Sluikreclame ;)
Scherp +3

Keep it cool

• masquerate
ik heb nog gekeken voor een andere kast, sinds ik alles koop bij mycom ivm met personeels korting die ik krijg daar.
Corsair carbide 300R met window.
is deze groot genoeg om alles in te bouwen met de hydro H55?
heb ook gekeken naar een andere voeding: Cooler master GM 500W, is deze goed of slecht? voldoende of niet? ook als ik wil gaan overclocken?

De Hydro H55, is dit een goede keuze als ik later pas wil gaan overclocken? of zou ik beter een luchtkoeler kunnen nemen omdat de prestaties ongeveer overeen komen met een goede luchtkoeler van dezelfde of lagere prijs?

[ Voor 23% gewijzigd door masquerate op 27-03-2014 15:30 . Reden: koeler vraag ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je de PC niet vaak gaat verplaatsen, kan je idd beter een luchtkoeler nemen.
In de Corsair carbide 300R bijvoorbeeld deze: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Pagina: 1