Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Externe Wifi antenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Het zit zo ik ben regelmatig te vinden op camping maar je kent het wel een zwak wifi signaal.
Als je even wat googled kom je al snel bij usb wifi antennes die je kan aansluiten aan je laptop. Maar dan heb je enkel internet op je laptop natuurlijk wat in deze tijd van de smartphones & tablets ... niet echt handig meer is. Je kan natuurlijk het wifi signaal van je laptop gaan delen maar hier heb ik niet zo een zin in :) Daarom had ik het idee om een externe antenne aan te sluiten op een oude Linkss WRT54GL van met dd-wrt software er op geïnstalleerd.

Na wat google'n kom je al snel uit op verschillende soorten antennen.

Omi antennen?
Directional antennen?
12 dbi?

Heeft iemand hier enkele goede voorstellen? voor een goed opstelling voor het ontvangen van een signaal?

Alvast bedankt.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:49

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Je zou ook kunnen denken aan een simpele repeater.
Kost je een paar tientjes en je hebt dan wel internet in een groter bereik :)

HANDTEKENING!!!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat was ik vergeten te vermelden. Dit heb ik al een aantal keren geprobeerd maar met weinig - geen succes

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar heb je de repeater(s) dan geplaatst :?

Voor thuisgebruik zal ik nagenoeg nooit een repeater aanraden, maar juist in deze use case kan een repeater zinnig zijn (grote afstanden, geen muren). Als het totaal niet werkte krijg ik het gevoel dat je de repeater geplaatst hebt waar het signaal al zwak was. Dat moet je niet doen, die repeater moet je (qua signaalsterkte) exact halverwege plaatsen voor optimal resultaat. Dus als je bijv in een tent -75dB haalt en vlakbij de AP -35d, dan wil je de repeater plaatsen op locatie waar het signaal -55dB sterk is. Dan is aannemelijk dat je in je tent ook -55dB gaat halen.

Verder zou ik afraden om met een 802.11g-apparaat te werken. 802.11n biedt aanzienlijk verder bereik dan 802.11g (althans in 2.4GHz), dus als je echt op open veld issues hebt met hoe ver het signaal reikt wil je zeker 802.11n (uiteraard ook voor evt repeaters).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem op campings is dat je de repeater niet ver van je kan plaatsen. Dus daarom ben ik opzoek naar een geschiktere oplossing om toch het wifi signaal dat zicht meestal bij de receptie bevindt binnen te halen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me toch dat je als beheerder de repeater kunt plaatsen waar je wilt... enige wat je daarvoor nodig hebt is electriciteit (met line-of-sight als duidelijke pre, zij het niet harde eis).

En als je niet beheerder bent... tja, geef aan dat beheerder het moet oplossen of dat je verkast naar camping waar het wel op orde is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een gewoone camping gast :) en dit probleem doet zich wel op meerdere camping voor hoor dus verplaatsen naar een andere camping heeft niet altijd nut :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan vier verschillende problemen zijn, dus zaak om uit te maken wat het is:

Twee waar je misschien wat aan kunt doen:
- gewoon te zwak ontvangst: grotere antenne idd, maar zeker wel 802.11n
- interferentie van andere netwerken: kies netwerk/AP op kanaal zonder interferentie

Twee waar je niets aan kunt doen tenzij beheerder het oplost:
- teveel gebruikers op de AP: meer APs dus kleinere cellen nodig (of repeaters door AP vervangen)
- uplink (internetverbinding) trekt het niet: dikkere pijp nodig

Ik heb ze allevier vaak zat meegemaakt op campings, bungalowparks en hotels. Alleen als je zeker weet dat je last hebt van dat eerste is een investering zinnig.

Oslik blyat! Oslik!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Op zich kun je een wrtg54gl op het dak van je camper plaatsen (of in een boom), als je daar nog een richtantenne op aansluit, denk ik dat je nog best wat kunt bereiken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

shure-fan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:23:
Op zich kun je een wrtg54gl op het dak van je camper plaatsen (of in een boom), als je daar nog een richtantenne op aansluit, denk ik dat je nog best wat kunt bereiken
Eh, lees mijn post direct hierboven anders...

Je bereikt daar alleen wat mee als lage signaalsterkte je (enige) probleem is, en dan nog heb je met 802.11g 50% minder bereik dan 802.11n, dus is die dinosaurus nog altijd af te raden :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1