Xubuntu negeert WOL instellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb mijn oude laptop een tijdje draaien als mediacenter. Hij is voorzien van Windows 7 en Xubuntu, waarop XBMC draait. Werkt allemaal prima.

Maar, de XBMC remote app heeft de mogelijkheid om magic packets te sturen voor Wake on LAN. Klinkt super handig, het werkt alleen niet zoals ik wil.
In Windows was het instellen van WoL niet zo'n groot probleem, dat werkte ook feilloos. Zodra je Xubuntu afgesloten hebt, werkt het echter niet meer.
Het blijkt dat Xubuntu de netwerkkaart uitschakelt met de rest van de PC, waar Windows dat niet doet. Dat kon je ook controleren in de terminal:
code:
1
2
3
sudo ethtool eth0
lspci -tv
cat /proc/acpi/wakeup

Hieruit kwamen grofweg de volgende gegevens uit: De eerste command bevestigde dat WoL standaard is ingeschakeld en operationeel is (supports Wake-on: pumbg en Wake-on: g, dus allemaal prima). De tweede command gaf een overzicht van mijn PCI hardware en de derde liet zien dat PCI nummer 1c.1 in de S5 powerstate inderdaad uitgeschakeld was.

Dit leek mij een gevalletje bestandje bewerken, waarna ik dus met behulp van
code:
1
sudo sh -c 'echo enabled > /sys/devices/pci0000:00/0000:00:1c.1/power/wakeup'
de status heb weten te veranderen (een controle met command 3 bevestigde dit). Na de laptop te hebben afgesloten gebeurde er niks. Xubuntu liet na herstart iedere keer weer de status 'disabled' zien...

Heeft iemand enig idee waarom Xubuntu dit iedere keer wijzigt? Of ben ik een stapje vergeten?

[ Voor 0% gewijzigd door mr32 op 26-03-2014 09:13 . Reden: Zinsconstructies verbeteren ]