Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 14:32
Sinds gisteren, plots, werkt de grote fan niet van mijn cpu cooler. De kleinere op de cpu werkt wel. Pc valt dus uit als te warm wordt. İemand met suggesties of een oplossing?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:31
Een nieuwe fan kopen?
Wellicht dat je de fan even los kan halen, op een andere aansluiting op je mobo kan zetten om te controleren of het probleem echt de fan is.
Je kan hem natuurlijk ook altijd nog schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
Net geen 1,5 jaar oud... İk heb een gigabyte p55m ud2 mobo en kon de fan nergens apart aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Heb je dan alleen een cpu koeler in je kast? Geen andere fans :)? Ik zie idd niet zo snel een extra fan aansluiting zitten nee.
Maar heb je je fan al eens los gehaald en schoongemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
Nee, heb ook een fan aan de achterkant van de pc behuizing die gewoon werkt. İk moet er dus achter zien te komen of de fan niet defect is. Fan is overigens schoon.
Kan het ook iets in de bios zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Lijkt me sterk dat er opeens iets in de bios veranderd is, tenzij je zelf hebt zitten rommelen ;) Maar zoek even op waar de fan aan de achterkant van je behuizing op is aangesloten, en sluit daar je cpu fan op aan. Dan weet je of deze kapot is of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
Aansluiting fan van de behuizing heeft 3 pinnetjes, de cpu fan heeft er 4 :) Had dat al geprobeerd. Laat de pc kast open voor wat airflow, maar cpu wordt toch rond de 70-80 geaden celsius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Kan je hem nog wel een zwieper geven zodat ie draait? Zo niet zijn waarschijnlijk de lagers vuil/kapot.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
KofjeKoppie schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:16:
Kan je hem nog wel een zwieper geven zodat ie draait? Zo niet zijn waarschijnlijk de lagers vuil/kapot.
Ja draait nog hardstikke soepel.
Pagina: 1