Graag zou ik hier wat ervaringen of ideeën willen opdoen waarom te kiezen voor een bepaalde auto.
Waar moet de auto aan voldoen:
Opel Corsa 1.3 CDTi 5drs 2012 (Diesel)
VW Polo 12 TDI 2012
Fiat Punto 1.3 Diesel 2012
Renault Clio 2012
Mijn voorkeur gaat niet uit naar de koreanse modellen. Ik twijfel daar nog te veel over en heb besloten deze dan ook niet mee te nemen.
Vooralsnog gaat mijn voorkeur wel uit naar de Opel Corsa. Wat ik zo op diverse sites heb kunnen vinden is een erg complete Corsa voorzien van nagenoeg alle opties voor ong. 11k. Daarnaast lijkt het me een betrouwbare, degelijke auto.
Onze huidige auto, de Punto zoals in omschrijving hierboven, bevalt erg goed en daarom is de huidige Punto Evo ook in verhaal meegenomen.
Ik kan op het internet zo niet een echte test vinden van deze modellen bij elkaar.
Graag zou ik dan via deze weg wat ervaringen willen opdoen en waarom jij voor een bepaald model zou gaan, of waarom juist niet.
Om idee te geven van wat ik heb bekeken:
http://www.autotrader.nl/...olgorde-en-prijs-aflopend
Als er nog iets ontbreekt of in me opkomt zal ik dat hier toevoegen.
Waar moet de auto aan voldoen:
- Het moet een compacte auto zijn, maar geen miniklasse. Segment B zeg maar.
- Bagageruimte normaal tot groot
- Zuinig, max label B of daar dichtbij.
- 5 deuren, geen station
- Voorzien van Airco of Climatecontrol
- Opties zoals centrale vergrendeling, ABS, Cruise Control, Elektrische ramen en liefst Navigatie..
- Gewicht van de auto max 1150, ivm MRB.
- Aantal KM/s per jaar = 25000, met name autoweg km's (geen snelweg)
- 2e hands met max km van ong. 50000 en bouwjaar niet ouder dan 2 jaar.
- Trekhaak moet er onder passen, maar hoeft niet direct als optie erop te zitten.
- Budget ong. 10-11k
- Keuze brandstof, Diesel/Benzine/Bi-Fuel/G3..??
- We verwachten er vrij lang mee te doen, meer dan 4 jaar iig.
- Eventueel inruil huidige auto (Fiat Punto 1.4 16v Dyn met 240d km van 2005 = max € 2000?)
Opel Corsa 1.3 CDTi 5drs 2012 (Diesel)
VW Polo 12 TDI 2012
Fiat Punto 1.3 Diesel 2012
Renault Clio 2012
Mijn voorkeur gaat niet uit naar de koreanse modellen. Ik twijfel daar nog te veel over en heb besloten deze dan ook niet mee te nemen.
Vooralsnog gaat mijn voorkeur wel uit naar de Opel Corsa. Wat ik zo op diverse sites heb kunnen vinden is een erg complete Corsa voorzien van nagenoeg alle opties voor ong. 11k. Daarnaast lijkt het me een betrouwbare, degelijke auto.
Onze huidige auto, de Punto zoals in omschrijving hierboven, bevalt erg goed en daarom is de huidige Punto Evo ook in verhaal meegenomen.
Ik kan op het internet zo niet een echte test vinden van deze modellen bij elkaar.
Graag zou ik dan via deze weg wat ervaringen willen opdoen en waarom jij voor een bepaald model zou gaan, of waarom juist niet.
Om idee te geven van wat ik heb bekeken:
http://www.autotrader.nl/...olgorde-en-prijs-aflopend
Als er nog iets ontbreekt of in me opkomt zal ik dat hier toevoegen.
[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 25-03-2014 21:34 ]