Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• fleehunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-11 13:24
Heb vandaag van een medetweaker een core I7 860 overgenomen. Na deze echter geplaatst te hebben en ik de pc probeerde op te starten, gaat hij de heletijd aan en uit om de seconde plaats ik echter weer mijn oude cpu een core i3 start hij direct weer op. Het betreft een systeem met de volgende specificaties:

Moederbord: GA-P55-UD3 met de laatste bios er op geflashed
Geheugen: 2X 4 GB Kingston DDR3 1333 Mhz

Bios batterij heb ik er al uitgehad.

Stemming: :( :( :( :?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als er geen pinnetjes op het mobo zijn verbogen lijkt het mij wel duidelijk wat het probleem is...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-11 15:29

Edmin

Crew Council

get on my horse!

CPU proberen in een ander bordje?

• fleehunter
Zaterdag heb ik een ander bordje te leen, zal eens kijken of het aan het moederbord ligt.

[ Voor 59% gewijzigd door fleehunter op 25-03-2014 22:01 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Je moederbord heeft gewoon ondersteuning voor een i7 860 dus ten zei er een aantal pinnetje op het mobo zijn verbogen die de i3 niet gebruikt en de nieuwe CPU wel, lijkt het mij vrij onmogelijk dat het mobo het probleem is.

AMD Nieuwsdiscussie

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 09:38

Kek

3flix

Aw man ik ben die mede tweaker, die cpu heeft het 2 weken geleden nog mooi gedaan in mijn systeem :( gister uit het mobo gehaald.

• fleehunter
Zal eens contact opnemen met gigabyte zie namelijk het probleem vaker voorkomen op het internet. Zal vast wel iets heel lulligs zijn wat ik over het hoofd zie.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Psst, wel eens aan de voeding gedacht

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Verwijderd

Cheshire schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:31:
Psst, wel eens aan de voeding gedacht
Precies waar ik aan dacht, wat voor voeding zit er in het systeem? Kan ook dat jou voeding het hogere verbruik niet aan kan.

• -The_Mask-
  • Niet online
Het verbruik tijdens de P.O.S.T. met de nieuwe CPU is vele malen lager als het verbruik met de oude CPU tijdens load, dus dat is onmogelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:43:
Het verbruik tijdens de P.O.S.T. met de nieuwe CPU is vele malen lager als het verbruik met de oude CPU tijdens load, dus dat is onmogelijk.
Nou, als windows bij mij doorstart, gaan gewoon alle cores volop aan het werk hoor, dan kan hij met een slechte voeding gewoon stoppen, en opnieuw proberen op te starten.
Als je niet eens in de bios kan komen is er inderdaad een ander probleem.
Maar er staat niet echt beschreven wat er gebeurd, gaat hij al weer uit bij de bios, of bij windows, of gebeurt er gewoon niets op het scherm?

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee bij de P.O.S.T. wordt de CPU niet vol belast en ook de videokaart niet, dus dat is het niet. Zoals ik al zei zal het verbruik bij met de vorige CPU veel hoger zijn geweest al helemaal als de videokaart ook nog werd belast dan tijdens de P.O.S.T. met de nieuwe CPU.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:57:
Nee bij de P.O.S.T. wordt de CPU niet vol belast en ook de videokaart niet, dus dat is het niet. Zoals ik al zei zal het verbruik bij met de vorige CPU veel hoger zijn geweest al helemaal als de videokaart ook nog werd belast dan tijdens de P.O.S.T. met de nieuwe CPU.
dat zeg ik, als je niet in de bios kan komen, is er iets anders aan de hand.
POST is alleen voor de bios, dan doet je cpu inderdaad niets. Maar als windows opstart dan gaat je cpu toch echt wel aan het werk hoor. En als dan je voeding niet genoeg vermogen heeft, stopt hij en probeert hij weer op te starten.

• fleehunter
Hij gaat in een soort van bootloop, het systeem gaat aan en alles begint te draaien en alle lampjes branden van het moederbord, vervolgens gaat het systeem weer uit en dan herhaald alles zich weer. Ik krijg aanstaande zaterdag een andere moederbordje en voeding te leen hopende dat ik hem dan wel aan de praat krijg :).
Pagina: 1