Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na installatie nieuwe videokaart nare geur PSU onder load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag mbt mijn voeding: sinds ik een nieuwe videokaart heb geïnstalleerd (maandje geleden) produceert de voeding een geur die mij doet denken aan het bakken van rotte eieren wanneer ik de videokaart laat werken. Ik speel overigens momenteel alleen Farcry 3 qua games die wat van de videokaart vragen. Bij bijvoorbeeld surfen in combinatie met filmpje kijken heb ik er geen last van.

Mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 163,40€ 163,40
1Biostar TA990FXE€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 178,-€ 178,-
2Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 139,-
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 68,85€ 68,85
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 130,30€ 130,30
1Samsung SH-118AB Zwart€ 14,55€ 14,55
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,38€ 13,38
1Cooler Master GX 650W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 120,99€ 120,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 828,47

Ik ben van een HIS HD 7770 IceQ X Turbo naar een MSI Radeon 270x 2G gaming gegaan. Laatstgenoemde vraagt uiteraard wel iets meer van de voeding (161W tegenover 80W). Ik maak overigens gebruik van twee beeldschermen.

Wat ik al heb gedaan:
- Systeem stofvrij gemaakt met perslucht.
- Mijn oude videokaart terug: dan heb ik er geen last van.
- Temperaturen in de gaten houden tijdens gamen: deze blijven binnen de tolerantiegrenzen die de leveranciers aangeven.
- Moederbord nagekeken op lekkende caps voor de zekerheid.
- Stresstesten GPU: systeem blijft gewoon netjes werken. Temps oke en geur amper aanwezig.
- De kast is sinds dit euvel standaard open.

Ik heb uiteraard ook gezocht op Google en hier op het forum, maar ik vind alleen maar voorbeelden waarbij het systeem ook instabiel is. Ik heb echter nog nooit een bsod, random shutdown of andere gekkigheid gehad. Ik kan ook 'gewoon' uren gamen, nergens last van. Het is alleen die nare geur die ik totaal niet vertrouw.

Mijn vraag: is deze voeding echt zo brak (op basis van merk en type) dat 'ie het niet trekt? Als dit een overduidelijke ja is, mag ik dan vragen welke voeding wel goed (genoeg) zou zijn voor mijn systeem? Of kan het ook nog wat anders zijn?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Dat je de geur van het bakken van rotte eieren herkent ... :r

Maar OT, heb je al een getest met een andere voeding? Een snelle berekening laat zien dat je ongeveer een 450W voeding nodig heb dus zou die 650W het met 2 vingers in de neus (ook handig tegen rotte eierenlucht ;)) het moeten kunnen bolwerken. oOo

Kijk anders ff op http://extreme.outervision.com/PSUEngine, misschien wordt je daar wat wijzer. O-)

Meh ...

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:31
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:43:
- Moederbord nagekeken op lekkende caps voor de zekerheid.
En je PSU?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:01
Hoe lang heb je de PSU al? Als hij al wat ouder is dan zijn de elco's misschien gaan lekken. Dat kan volgens mij ook aardig gaan meuren.

Als er toch geen garantie op zit zou je hem eens voorzichtig open kunnen schroeven (niks aanraken ivm schokken) en een foto maken van de binnenkant, en die hier plaatsen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De onderdelen zijn te nieuw voor lekkende condensators.

Al is het misschien wel verstandig de flut voeding te vervangen, beter was om hem sowieso nooit te kopen overigens. ;)

pricewatch: Seasonic S12G 450W is bijvoorbeeld een goede voeding en meer als genoeg voor jouw systeem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:57:
Dat je de geur van het bakken van rotte eieren herkent ... :r
Nouja mijn ouders hebben een grote kippenren voor de hobby.
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:08:
De onderdelen zijn te nieuw voor lekkende condensators.

Al is het misschien wel verstandig de flut voeding te vervangen, beter was om hem sowieso nooit te kopen overigens. ;)

pricewatch: Seasonic S12G 450W is bijvoorbeeld een goede voeding en meer als genoeg voor jouw systeem.
Hmm ja ik heb 'm laten assembleren afgelopen zomer, wel reviews etc. nagekeken maargoed, blijkbaar helaas toch een flutvoeding. Niet om nou eigenwijs te zijn, maar mijn huidige voeding is qua kabelmanagement niet je van het, daarom zou ik nu graag voor modulair gaan..

pricewatch: Seasonic M12II 520W

Is deze aan te raden?

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:32:
Die is EOL daarom bijna niet meer te verkrijgen. Beetje ingehaald door de tijd ook. pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt of pricewatch: Cooler Master VS V450S zijn interessanter.
Ok danke. Dit is precies de reden waarom ik zoiets toch maar ff op dit forum vraag :)
Pagina: 1