Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuw geluidssetje voor thuis

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:03
Ik ben al een tijdje aan het rondstruinen in de pricewatch en ook op dit forum voor een audiosetje voor bij de TV. Nu is mijn oog gevallen op de pricewatch: Edifier S730D. Deze spreekt mij qua uiterlijk wel aan en is geloof ik gemakkelijk te installeren. Tevens heeft het setje goede reviews zover ik op het internet kan vinden. Dit setje wil ik dan ook als uitgangspunt gebruiken qua budget, met als maximum 400 euro. Mijn voorkeur ligt bij een 2.0 of 2.1 set.

Is het mogelijk om binnen dit budget alternatieven te nemen? Of komt een losse receiver en speakers binnen zo'n budget de geluidskwaliteit niet ten goede?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:56
Je kunt eens naar een set audioengine 5 kijken.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• London_Wyverns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:20
Ik heb een maand geleden de Onkyo LS3100 aangeschaft, de witte variant was bij Correct €279. De lage prijs moet een foutje zijn geweest, stond in de koopjeskelder maar was gloednieuw en onbeschadigd.
Deze komt goed uit de test bij Testfreaks http://www.testfreaks.nl/home-theater-systemen/onkyo-ls3100/
Ben er erg tevreden over.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:50
Ik zou persoonlijk voor dat geld kiezen voor een losse set speakers en een aparte versterker. De Dali Zensor 1 of de Q Acoustics 2010i zijn mooie setjes. Genoeg reviews over beide te vinden.

Qua versterker(tje) mijn oog laten vallen op de Amptastic (http://www.amptastic.com/). Daar is hier wel een reviewtje over geschreven: http://hifipig.com/amptastic-mini-1-amplifier/. Succes met de keuze.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Alternatieven zat, maar het hangt van je doelen af :)
Wil je met je AB het volume kunnen regelen, dan moet dat iig een criterium zijn.
Verder: die PC setjes (want dat zijn de Edifiers) zijn gemaakt voor geluid bij de PC en niet voor TV etc. Dan kun je beter nog even doorsparen en een leuke receiver met een leuke 5.1 set kopen. Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
En uiteindelijk wil je dat toch wel, want HDMI doorkoppelen, bluray aansluiten, andere apparaten aansluiten, etc etc.

Aangezien ik zelf met Denon en Klipsch draai, even een voorbeeldje:
Denon AVR15: 199,-
2x Bookshelves Klipsch B3: 198,-
Of natuurlijk
2x vloerstaanders Klipsch F10: 398,-
danwel
2x vloerstaander Klipsch F1 in kersen: 298,-
Dan kom je met die bookshelves exact op je budget uit, en als je 100 of 200 euro hoger gaat zitten op een stel hele mooie vloerstaanders waar die Edfiers echt niet aan kunnen tippen :)

Ik heb de F1's zelf als rears staan en die zijn prima geschikt als huiskamer speakers, gaan laag zat.
Bij de bookshelves zou je mogelijk wat laag kunnen missen, maar dat is een kwestie van ervaring. Een sub bijkopen later kan altijd nog natuurlijk :)
Receiver is van een vorige serie, maar kan eigenlijk alles behalve 4k en streaming. Voor wat geluid is ie meer dan voldoende. maar omdat het een ouder model is, een stuk goedkoper :)

Dus ja, er is meer en beter te krijgen voor je budget dan alleen een PC setje ;)
Heck, ik vind een PC setje van 100 euro al vies veel geld. De kwaliteit hoor je daar dankzij de bron over het algemeen niet heel veel aan af namelijk.

Tot slot:
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat ik zag dat iemand een PC setje bij de TV zetten en toch graag iets anders wilde, werd ik slapend rijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vind het voorgestelde setje met pc-speakertjes toch wel erg duur. Daarnaast verwacht ik van dergelijke setjes op het gebied van geluidskwaliteit bijzonder weinig en is de functionaliteit ook nog eens behoorlijk beperkt. In mijn ogen dus volledig zonde van het geld. De optie die The Eagle voorstelt, is op elk denkbaar vlak stukken beter en dus een betere investering.
Pagina: 1