Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gaming (Windows)
- Webdevelopment (Linux Ubuntu)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een hard budget, maar hoe minder, hoe beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- AMD HD5870 van Asus
- * Een random 120GB SSD uit de begintijd
- * 2 WD Caviar Black 1TB HDD's
- Een 80+ gold 550 watt voeding
* Ik weet nog niet wat ik met de HDD/SDD's ga doen; vermoedelijk haal ik in de toekomst 2 hybrid schijven; 1 voor Windows en 1 voor Linux. De "reguliere" HDD's vind ik echter nog snel genoeg.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een degelijke videokaart (hd5870 is voldoende voor nu),
- Een degelijke CPU die gemiddeld rekenwerk aankan. Ik werk nu op een intel c2d, dus alles is een vooruitgang
- 16GB voor virtual machines e.d. (ik ga virtual machines draaien in virtualbox)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek, maar ik betaal liever paar euro extra voor iets dat langer mee gaat of zuiniger is in verbruik
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet direct, maar hoe stiller/zuiniger hoe beter. Ik verwacht dat de PC mogelijk aardig uren zal maken, dus een goede standby verbruik is relevant.
Ga je overklokken?
Nope.
Mijn vragen
- 4440 of 4670 of iets daartussen? Ga ik in praktijk performance verschil merken?
- Hoe "vast" is de 1150 socket? Als ik over 2 jaar een nieuwe CPU wil halen, moet ik dan weer nieuw moederbord aanschaffen?
- Compatibiliteit onderdelen; heb ik iets gemist?
- Werkt AMD videokaart tegenwoordig goed met ubuntu?
- Gaming (Windows)
- Webdevelopment (Linux Ubuntu)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een hard budget, maar hoe minder, hoe beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- AMD HD5870 van Asus
- * Een random 120GB SSD uit de begintijd
- * 2 WD Caviar Black 1TB HDD's
- Een 80+ gold 550 watt voeding
* Ik weet nog niet wat ik met de HDD/SDD's ga doen; vermoedelijk haal ik in de toekomst 2 hybrid schijven; 1 voor Windows en 1 voor Linux. De "reguliere" HDD's vind ik echter nog snel genoeg.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een degelijke videokaart (hd5870 is voldoende voor nu),
- Een degelijke CPU die gemiddeld rekenwerk aankan. Ik werk nu op een intel c2d, dus alles is een vooruitgang
- 16GB voor virtual machines e.d. (ik ga virtual machines draaien in virtualbox)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek, maar ik betaal liever paar euro extra voor iets dat langer mee gaat of zuiniger is in verbruik
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet direct, maar hoe stiller/zuiniger hoe beter. Ik verwacht dat de PC mogelijk aardig uren zal maken, dus een goede standby verbruik is relevant.
Ga je overklokken?
Nope.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 156,- | € 156,- |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 66,05 | € 66,05 |
| 1 | BitFenix Prodigy Zwart | € 64,40 | € 64,40 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,54 | € 54,54 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 340,99 | |
Mijn vragen
- 4440 of 4670 of iets daartussen? Ga ik in praktijk performance verschil merken?
- Hoe "vast" is de 1150 socket? Als ik over 2 jaar een nieuwe CPU wil halen, moet ik dan weer nieuw moederbord aanschaffen?
- Compatibiliteit onderdelen; heb ik iets gemist?
- Werkt AMD videokaart tegenwoordig goed met ubuntu?
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 25-03-2014 20:52 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden