Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 22:20
Beste medetweakers,

Ik vind dat ons WiFi netwerk een beetje instabiel begint te worden en regelmatig uitvalt en daarom zou ik graag willen weten of de Devolo dLAN 500 Duo+ (of eender welke devolo) compatibel is met de Belgacom (ik woon in belgië btw) powerlines. We hebben al powerlines van belgacom voor digitale tv. Dus als ik deze powerline dan insteek in het stopcontact in mijn kamer, werkt deze dan samen met de powerline die reeds beneden met de router is verbonden? Of moet ik aan Belgacom vragen voor een extra powerline? Ik heb al op de site van Belgacom gezocht en ook op het forum hier, maar ik heb niets hierover gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Voor zover ik weet zijn powerlines altijd 'setjes'. Dus, ze zoeken bekenden. Je belgacom gaat dus niet met je devolo werken tenzij deze twee het exact zelfde model zouden zijn.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
het model staat er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-06 21:42
Belgacom zet devolo dlan 200's (maar dan rebranded), als je als router al een bbox-3 hebt kan je een 3de adapter gaan halen en koppelen aan de andere 2.

Indien je een Bbox-2 hebt dan zit iptv en internet in een apart vlan en zal je er geen 3de kunnen aan koppelen. Je zou wel een extra set van 2 kunnen kopen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
ik heb een bbox 3, dus moet ik gewoon een devolo dlan 200 gaan halen?

Edit: ik heb net gekeken en de devolo dlan 200 (duo) zijn beide niet meer verkrijgbaar, misschien kan ik gewoon de powerlines veranderen van belgacom (ook devolo's) naar 500mb/s en dan de dLan 500 Duo+ aankopen ook voor in mijn kamer.

[ Voor 63% gewijzigd door Robinho96 op 26-03-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Waarom geen kabels? Powerline is dramatisch

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
Omdat mijn vader geen zin heeft om de muren uit te breken en ja ze hadden misschien beter bij de bouw van ons huis wachtbuizen gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
Nu dat het draadloos internet thuis nogal brak (vlaams dialect voor slecht) is, heb ik besloten dat ik later in mijn huis wel bedraad internet ga voorzien naast WiFi voor de mobiele apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Koop gewoon de goedkoopste. Merk maakt niet uit. En 500 is gewoon backwards compatible met 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

ShadowAS1 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:34:
Waarom geen kabels? Powerline is dramatisch
Als je dramatisch slecht bedoelt, mag ik het dan even van harte met je oneens zijn ??
Ik heb al jaren een (Devolo/Icidu) 200Mbps homeplug netwerk met 5 plugs over 3 verdiepingen ; 4 PC's, NAS, 2 mediaspelers, Wii U en werkt flitsend. Streamen van audio/video van zolder naar begane grond geen probleem.
Echt een uitkomst als je inderdaad geen kabels wilt trekken door 2 plafonds en wat muren. Ja, het haalt echt niet de 200 of 500 Mbps, maar is stukken beter dan wi-fi.
Zolang er Homeplug Certified op staat, kun je devolo, Icidu, Sitecom etc. door elkaar gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 15-04-2014 16:09 ]

Pagina: 1