Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[1000] Laptop voor alles

Pagina: 1
Acties:

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:16
Hey,

Ik ben nieuw hier dus hopelijk heb ik me aan het beleid gehouden. Vandaar als ik iets niet goeds laat het me dan weten :)

Ik ben dus opzoek naar een laptop, dit omdat ik ook graag naar vrienden wil om een spelletje te spelen en ik hem dan ook op het werk kan gebruiken. Natuurlijk is het ook gewoon fijn om in de woonkamer te zitten en daar een beetje kan klooien met de laptop. Helaas heb ik maar een beperkt budget, €1000 minder is natuurlijk beter.

- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Gamen (Battlefield 4, Flight Simulator X, misschien GTA5)
- Photoshop (Niet hardcore maar een beetje voor de gein als het maar lekker loopt)
- Indesign (Voor het werk)
- Bekijken van Solid Works / Autocad (Alleen bekijken niet zelf echt dingen maken)

- Wat mag je laptop gaan kosten?
De laptop mag zo'n €1000 kosten, minder is beter.

- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Niet vaak om echt rekening mee te houden, maar ik hem liever niet grootte hebben dan 17,3" en de accu moet met gewoon werk wel 3 uur kunnen volhouden (Youtube, Excel).

- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Bijna alles is goed, zolang het maar een Intel cpu heeft.

- Eisen
- Full HD scherm
- 15,4" - 17,3"
- Minimaal 8GB ram
- Minimaal 750GB hdd
- USB3.0

Zelf vind ik design ook een grote rol mee spelen aangezien je er wel elke dag tegen aan moet kijken, ik zie vaak de Asus N76 / N53 langs komen maar ik vind die er heel lelijk uitzien. Vooral door die gaten wat er inzitten voor de boxen vind ik lelijk. Zelf zie ik ook daarom één hele mooie oplossing dat is de:pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)

- Kandidaten
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56VZ-S4066H€ 839,-€ 839,-
1Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)€ 849,-€ 849,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.688,-

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel en kunnen jullie mij wat meer helpen hier mee.

Alvast bedankt,
Jeffrey :)

[ Voor 12% gewijzigd door ghostman op 26-03-2014 18:46 . Reden: Kandidaten toevoegen ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-10 15:23
2 alleskunners die in dat segment veel aangeraden worden zijn:

Asus N55; pricewatch: Asus N550JV-CN270H
Asus N56: pricewatch: Asus N56VZ-S4066H

Zitten allebij onder je budget. En hebben bijde een geforce 750m, een videokaart die je veel ziet terug in andere laptops en je kan zien als de bovengrens in dit prijssegment

Lenovo Y510 wordt vaak niet aangeraden vanwege bouwkwaliteit, warmte en geluidsproductie. Daarnaast is hij naar mijn mening een stuk lomper dan de plaatjes doen laten denken.

[ Voor 21% gewijzigd door JackP op 26-03-2014 08:24 ]

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik heb zelf de Lenovo Y510p, met single Geforce 755M.

Qua bouwkwaliteit vind ik hem prima. Ik heb zelf nooit de Asus in handen gehad, dus ik kan niet vergelijken. Het toetsenbord typt prima, het backlight van het toetsenbord is fijn (rood, met 2 helderheidsettings), en een mooie alu finish.

De hdd is groot (1tb), maar hij is traag. Het is een 5400 rpm model, dus dan weet je wel hoe laat het is. Het is dan ook erg aan te raden om een HDD caddy te kopen, en daar de HDD in te stoppen, en een SSD in het normale slot te doen.

Qua gamen is het een goede laptop. Ik mag dan wel de single card versie hebben, maar ik kan alle games draaien. De nieuwe titels niet op high, maar wel op low/medium.

De batterij houd het ongeveer 3 uur vol bij ligt gebruik. Houd er rekening mee, dat wanneer je de SLI versie koopt, de laptop géén Optimus heeft. Dit houdt in dat hij niet kan schakelen tussen de Nvidia GPU en Intel GPU. Dat betekent simpelweg dat de SLI versie veel minder lang meegaat op een acculading.

Verwijderd

Ga voor de Asus N56.

Pro's:
Betere koeling
Betere bouwkwaliteit
Beter touchpad
(Veel) beter scherm

Door deze zaken heb je waarschijnlijk langer plezier van je laptop. Neem de versie met i7 (3th gen) en GT750M en je hebt echt een prima laptop! Daar zit standaard 6gb geheugen in geloof ik, nja .. 1 bankje zelf vervangen en een SSD erin knallen en je kunt prima vooruit.

Je kunt natuurlijk de Lenovo nemen, maar als je design nou echt belangrijk vind .. dan snap ik niet dat je überhaupt naar die laptop kijkt, neem dan een Macbook of Dell XPS. Ik zou daarnaast liever een fijne gebruikerservaring hebben dan een laptop die "mooier" is. Dit is trouwens wel mijn persoonlijke mening, dus je hoeft het er niet mee eens te zijn.

• ghostman
Beide bedankt voor jullie antwoorden! :)

Macbook zou mooi zijn, helaas is die niet te halen met de spec's die ik wil binnen mijn budget. :)

Ik vind de 'looks' belangrijk aangezien ik hem ook voor me werk wil gebruiken. Dat betekend dus dat ik veel achter die laptop zit (+8 uur per dag) en ik wil me niet irriteren aan het design van de laptop. Daarom wil graag geen Asus N56 of iets in die geest.

Dell vind ik persoonlijk ook heel mooi, maar deze zijn redelijk duur voor wat je krijgt en hebben vaak een U cpu. Dan zou ik extra moeten betalen voor een laptop die minder is.

De twijfel bij mij begint aan te slaan over de Asus N56, ik ga binnenkort naar een vriend en hij heeft deze laptop. Daar wil ik hem dan zelf zien / gebruiken en of dat het ook echt irriterend werkt. Ik twijfel ook nog over een I7 of I5. Ga ik tussen die 2 veel verschil merken?

Nogmaals bedankt en ik zal de kandidaten lijst bijwerken met de Asus N56. :)

• JackP
Ik zou de Asus N55 ook nog niet wegstrepen. Iets betere specificatie, meer geheugen, iets snellere processor "beter"scherm. Als je naar 8 gig ram wilt bij de N56 kost je dat als je gelijke modules wilt ook snel 100 euro. Naar mijn mening en voor jou blijkbaar niet onbelangrijk heeft deze een mooier design.

• ghostman
Bedankt voor je antwoord!

Mijn nieuwe lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56VZ-S4066H€ 839,-€ 839,-
1Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH)€ 749,-€ 749,-
1Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)€ 849,-€ 849,-
1Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)€ 917,49€ 917,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.354,49

Is de Lenovo IdeaPad Y500 ook zo slecht als de Y510? Als ik reviews lees op Tweakers van de mensen zeggen ze dat ie op het touchpad na eigenlijk goed is. En hij is meerdere malen voor gekomen in de BBG van Tweakers.

De Y500 heeft alleen een I5 tegen over de I7, maar heeft wel een 4 cores met hyperthreading. Zou ik tussen de I5 en I7 veel verschil gaan merken? Ook omdat ik lees dat de I7 geen echte meerwaarde heeft in gamen vraag ik me dit af.

Ook zag ik de Thinkpad Edge E540, die is wel een stuk duurder maar een vriend van mij raadt die echt aan. En qua specificatie's is die net zo goed.

Ik zit alleen met een vraag, de Asus N55 word hier aangeraden, maar als ik vrienden vraag zeggen ze allemaal dat je beter voor de nieuwe 4xxx serie kan gaan dan voor een oudere. Omdat je dat zou betalen voor iets wat 'oud-dated' is, maar als ik kijk naar benchmarks etc zie ik er niet veel verschil in zitten. Wat is jullie mening hier over?

Alvast bedankt:)

• JackP
Bij 4xxx ga ik er even van uit dat je het over de cpu hebt. En wat jij daar zegt klopt. De benchmarks geven aan dat de 4700HQ iets beter presteert dan de 3610QM en iets zuiniger is. Als gamen iets is wat jij belangrijk vind zal je hier dus het verschil qua prestaties niet merken.

E540 is inderdaad een mooi apparaat, jammer van de GT740M < GT750M

• ghostman
Bedankt voor je antwoord, ik bedoel eigenlijk of er een groot verschil zit tussen de de cpu serie 2xxx, 3xxx en 4xxx omdat vrienden zeggen dat je het nieuwste moet halen. Maar benchmarks zeggen dat er niet gigantisch veel verschil inzit.

En of ik een I7 echt nodig heb, of een I5 goed genoeg is voor mij.

Alvast bedankt!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:49
Vierde generatie lijkt me wel een voorkeur. Maar om eerlijk te zijn had ik ook altijd gehoord dat vierde generatie processoren stukken zuiniger zijn bij gelijkblijvende prestaties. Deels klopt dat, maar niet zo spectaculair als ik altijd hoorde.

De meeste i5's zijn dualcore en I7 quadcore. Met spelletjes geeft dat niet echt winst, maar voor de komende jaren misschien niet eens onverstandig.

Tip: kijk naar de webshop van de fabrikant deze heeft vaak leuke kortingsbonnen op internet slingeren. Zo heb ik een jaar geleden een Dell 15R SE besteld en met het geld van de kortingsbonnen een nieuwe M500 SSD gekocht. (en toen waren die dingen nog bijna 2 maal zo duur als wat ze nu zijn)

maandje geleden hetzelfde gedaan met een Thinkpad Edge 540 voor mijn vriendi. Eigen configuratie gezocht dus: geen GeForce GT740M, wel een upgrade naar een full HD scherm + 2X 4GB RAM + grotere accu + wifi met 5ghz ondersteuning. Door met kortingsbon bij Lenovo te kopen nog geld over voor een Samsung 540 EVO (250 GB) en enkele tientjes voor in de portemonnee.

Laptop houdt het makkelijk een avondje uit op de accu, Helaas heb ik me wel een beetje vergist op het toetsenbord en de muis: deze vind ik niet zo fijn en ook de cd-speler lijkt niet zo stevig in de laptop te zitten.

• ghostman
Oke, dus als het kan zou ik het beste voor de nieuwste generatie kunnen gaan. En de cpu een I7 :)
Waarschijnlijk gaat ie bij de MediaMarkt gekocht worden omdat het kan zijn dat ik hem vandaag al nodig heb, daarom kan ik niet wachten voor verzending.

En natuurlijk bedankt voor je antwoord!

Pagina: 1