verkoop van ingame items/accounts

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Topicstarter
Ola,

vraagje. Ik zou graag mijn Eve Online account willen verkopen. Ik vermoed dat dit niet mag op Tweakers maar voor zover ik weet mag dit op bijvoorbeeld Marktplaats/Ebay op basis van:

of
"ik verkoop niet het account maar de tijd die ik er in gestoken heb/het abbo geld dat het mij gekost heeft"
of
"ik verkoop een noteblok/iets kleins met een afbeelding die minimaal gerelateerd is aan Eve Online met als cadeautje de account en dat kost 100+ euro".

Nu zie ik in het FIFA ultimate team topic een aanbieding voor FIFA coins voor euro's.

Vraag: is dit hetzelfde en zou ik mijn accounts mogen aanbieden?

[ Voor 6% gewijzigd door Pete_Sampras op 25-03-2014 17:04 ]

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:49

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je mag je account niet verkopen, ook niet op Marktplaats, dat staat CCP niet toe. Op V&A staan we voor zover ik weet het verkopen van software al niet eens toe, laat staan persoonsgebonden accounts. Helemaal wanneer het tegen de EULA van de producent in gaat.

http://community.eveonlin...article.aspx?articleId=66

Can I buy or sell EVE Online accounts?

Account transfers are expressly forbidden, as per article 3 of the EULA. Accounts found to have changed hands may be transferred to their original owners, or banned permanently, at the discretion of the GMs. This includes accounts bought and sold on online trading services such as eBay.

Please note that sharing your account details is also a violation of the aforementioned EULA.

It is however possible to move individual characters between accounts via the character transfer option in the account management pages.

If you are thinking about buying or auctioning a character for ISK, check our forums for more information.

[ Voor 9% gewijzigd door MueR op 25-03-2014 17:07 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Topicstarter
Ok, het verschil ligt dus in account vs character?

Voorbeeld is:
http://www.ebay.com/itm/E...m27e1089d7d#ht_272wt_1362

Een paperclip (???) plus character.

Extra info (soort van EULA omzeiling maar legaal voor zover ik kan zien):
Please be aware that you are paying for the time I played the game and for the guide, the character is totally free.You are NOT paying for any of the products or services offered to me by CCP games or any other party.After the transfer into Your Account, for whatever reason Crowd Control Productions, (CCP) may revoke the transaction or is lost, I am not responsible nor obligated to you for a refund due to fact its free.All digital items are and will remain the intellectual property of CCP based in Reykjavik, Iceland and are subject to EVE-Online EULA.By bidding on this item you are stating that you are in no way affiliated with or acting on behalf of CCP or any company or individual acting in the interests of CCP.

You also relieve the seller of all responsibility for the item once the transaction takes place. The seller certifies that all attributes of this transaction - paperclip + character were developed and in compliance with the EULA.

[ Voor 65% gewijzigd door Pete_Sampras op 25-03-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 586688

Als er een manier wordt gebruikt om iets te omzeilen (door middel van paperclips als hoofditem te verkopen), dan zal het hoogstwaarschijnlijk toch niet mogen ;) Maar je kan het misschien beter op het EVE forum vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Topicstarter
Tja, ik vind het sowieso een interessante discussie. Plus het feit dat het met FIFA coins wel kan?
Waar ligt de grens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:59

two

Ik denk omdat FIFA UT Coins meer geaccepteerd worden:
www.utcointraders.com
http://www.fifa4coins.com/
http://www.futstore.nl/fut-coins
Na 15 sec al 3 gevonden..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Topicstarter
Ok, gefixt dan. Ik kan bijna nergens bij op werk :(. Is geen kwestie van lui meer een kwestie van geblockt :(.

Ok delete dan maar thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als een gamemaker het overdragen van een account of ingame valute/items verbiedt in hun licentie dan mag je die account niet overdragen via Tweakers en voor zover ik weet ook niet via de andere grote handelsplatformen. Los van of je er geld voor krijgt, het gratis weggeeft bij iets anders, of wanneer je zelfs je account alleen maar aan een vriend geeft: accountoverdracht mág doorgaans niet.

Daarmee is dit topic inderdaad wel een beetje "af" verder. Tweakers staat het sowieso niet toe, andere grote platformen zeer waarschijnlijk ook niet en hoe dan ook: wanneer je het toch doet en de makers komen erachter dan kunnen ze zomaar dat account blokkeren met alle gezeik van dien. Met andere woorden: niet doen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.