Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waarom is Miele's robots nieuws?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Miele kondigt stofzuigrobot met plafondcamera en gyroscoop aan

Stofzuigrobots bestaan al gelange tijd is alle soorten en maten. Waarom is het nieuws voor Tweakers dat Miele in die markt stapt?

Ik heb nog nooit een nieuwsbericht gezien over Samsungs, LG, Neato of Vorbergs stofzuigrobots. En die zitten in dezelfde markt, met dezelfde intelligente apparaten.

De specs van Miele's robot zijn ook niets bijzonders. Een dergelijke plafond camera zit ook gewoon in Samsung's robot. Intelligent zuigpatronen zitten ook in Samsungs, Neato en Vorbergs robots. Sensors om niet overal tegenaan te rijden, en niet van de trap af te vallen, is standaard in iedere robot. Meerdere kamers zuigen, en ondertussen opladen is ook standaard voor alle robots in dit prijssegment.

Ik zie dus werkelijk niets bijzonders aan Miele's apparaat! Waarom komt dit dan wel op de FP, en de net zo intelligent robots van andere merken niet?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aangezien er al een topic over deze stofzuigrobot is:

Wat is het nut van "en een op het plafond gerichte camera is uitgerust. "? Het enige dat dat ding misschien oppikt is een lamp, of wat stof/spinnenwebben, niet iets dat handig is voor navigatie.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb er vooral voor gekozen dit bericht te brengen om te kijken wat de reacties waren AHBdV. Ik ben me er ervan bewust dat we dit onderwerp tot nu toe links hebben laten liggen. Dat was met opzet omdat we het niet bij Tweakers vonden horen. In het algemeen zie je dat deze producten met steeds meer elektronica uitgerust worden, waardoor ze wel steeds interessanter voor onze doelgroep worden.

Hoewel dit model zich dus niet zo onderscheid van concurrenten, moeten we ergens beginnen en als ik de reacties zo lees, denk ik dat we in het vervolg meer aandacht aan de stofzuigrobots kunnen geven en ook de modellen van concurrenten mee kunnen pikken bij nieuws.

@Raven: volgens mij is niet alleen het plafond, maar vooral ook de positie van de muren die de camera registreert voor het 'mappen'.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik snap het. Leuk dat Tweakers deze robots in de toekomst ook gaat bijhouden.

@Raven,
ik denk inderdaad dat men vooral de muren en tafels e.d. registreert. Deze robot gaat niet random door de kamers, zoals de bekende Roomba's, maar gaat via een patroon. (Typisch eerst de hoeken, en dan heen en weer door de kamer.) Daarvoor moet je ongeveer weten waar je bent. Als je de positie van de muren t.o.v. het plafond kan detecteren, dan kun je weten of je in de woonkamer bent, of in de gang.
En dat is belangrijk voor het rangschikken van welke (delen) van de kamers al gedaan zijn, en het terugvinden van oplader. De orientatie van de muren is ook heel nuttig om te zorgen dat je nette rechte banen kan rijden evenwijdig aan de wanden.

De andere concurrent die een patroon gebruikt, is de Neato. (En de Europese variant Vorberg) Die gebruikt een lidar ("laser radar") om om zich heen te kijken, en weet daarmee precies waar hij is. Die sensor is geavanceerder, en daarom heeft hij geen extra IR sensors nodig om nergens tegenaan te rijden. Dat wordt allemaal door de lidar gedaan. (Voor zaken die onder het zichtbare bereik van de lidar zitten, zit er nog steeds een bumper detectie op)