De simpele review is in zijn huidige vorm als je het mij vraagt binnenkort verleden tijd. Aan alleen die sterren heb je helemaal niks als gebruiker. Ik voel steeds meer voor plus- en minpunten, een eindoordeel en in ieder geval een beknopte toelichting (uiteraard moet je nog ook een heel verhaal kunnen plaatsen, maar dat even ter zijde). Dat gaat in het begin waarschijnlijk niet goed zijn voor de aantallen, maar ik heb liever iets minder en wel betere reviews dan het huidige. Vervolgens is het onze taak om zoveel mogelijk Tweakers alle producten uit hun inventaris te laten reviewen

markisoke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:47:
Om hier toch even over te beginnen, misschien een toevoeging op een manier die niet eens zo heel storend voor de mensen zou zijn.
Een nieuw tabje naast reviews maken met vragen.
Als je hier op klikt kan je een vraag stellen d.m.v. een tekstbox.
Gebruikers die dit product in hun bezit hebben krijgen een notificatie dat er een vraag is gesteld over het product wat zij bezitten. Ook heb je gelijk een linkje met vragen niet meer ontvangen.
De vraag staat dus bij het product en owners kunnen deze beantwoorden, tegelijkertijd staat de vraag openbaar, dus andere mensen zouden er ook nog wat aanhebben. Op deze manier kunnen mensen ook hun koop beslissen.
We hebben hier aardig wat over gesproken. Een Q&A lijkt ons goed om te hebben en passen bij Tweakers, alleen zijn we het nog niet eens over de uitvoer. Ik zie zelf weinig in een extra tabje specifiek hiervoor. Ik zie zelf veel meer in een integratie met of de reviews of het forum. De interessante vragen zullen waarschijnlijk ontstaan als een van jullie de review van een ander leest. Het is handig om hem dan daar ter plekke te kunnen stellen (mits de reviewer er voor open staat). Op een openbare, nader te definiëren, plek zou je dan de vraag + antwoord kunnen tonen. Een apart tabbladje waar jan en alleman een vraag kan stellen gaat waarschijnlijk aardig wat 'Is deze ook in het rood?' en 'Laptop gaat niet meer aan. Wat nu?'-opleveren en die vragen zie ik, als ik eerlijk ben, liever niet op Tweakers.
Genoeg om over te blijven nadenken in ieder geval
[
Voor 4% gewijzigd door
Misha op 14-04-2014 16:19
]