Wie heeft dit product

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-07 18:12
Ik heb wel eens dat ik producten zoek en dat ik dan geen reviews zie. Maar wel veel mensen die hem hebben. En dan wil ik weten wie dan dat product hebben om te vragen wat hun ervaringen zijn ermee, om miskopen te voorkomen. Dat je dan op het vinkje klikt en dat je dan ziet in welke lijst je hem wil zetten en een overzicht van mensen die er een hebben.

Dus in het kort: Bij een product zie je welke mensen hem hebben.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:29
Ik vraag me af of mensen daarop zitten te wachten. Als ze een review zouden willen schrijven zouden ze dat nu ook wel doen. Waarom dan wel naar een "vreemde" die er via DM om vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je wilt eigenlijk meer informatie dan "n-aantal hebben" of "n-aantal willen"? met nadruk op "hebben", zodat je als tweaker deze mensen kunt benaderen via PB of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leuk idee. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand geen zin heeft om een review te schrijven maar best een gerichte vraag over een product dat hij heeft wil beantwoorden.

Ik zou een implementatie ook graag op die manier zien. Een knop bij een product toevoegen: "vraag stellen over dit product aan gebruikers".

Als user kan je vervolgens wel of niet meldingen van deze vragen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Je bedoelt.

WWA5, HyperThrophy, Luit en tig anderen hebben hem ook?

Ik zou daar niet op zitten te wachten. Heb je vroeg een nieuwe telefoon, dan krijg je een hele DM-barrage erover. En BBG dingen komen in duizenden wenslijstjes voor; dat is ondoenelijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik zou dan wel inbouwen dat de users standaard niet benaderd kunnen worden voor dergelijke feedback.

maar dat ze dat wel aan kunnen zetten, zodat Jochemd13 een beroep kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:42
Over een dergelijk iets hebben we ook wel eens nagedacht, maar zoals sommigen ook in dit topic al aangeven zitten er hier en daar wat haken en ogen aan :P voorlopig staat het niet op de ontwerpplanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Misha schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:09:
Over een dergelijk iets hebben we ook wel eens nagedacht, maar zoals sommigen ook in dit topic al aangeven zitten er hier en daar wat haken en ogen aan :P voorlopig staat het niet op de ontwerpplanning
Ik snap niet waarom. Met een opt-in is iedereen blij toch?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-07 11:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zich zouden we het vrij simpel moeten kunnen oplossen op dezelfde wijze als waarop Facebook users toont die een item geliked hebben (in de vorm van een overlay waar die gebruikers in een lange scrollbare lijst staan). De privacykwestie wordt al opgelost met de mogelijkheid om een inventaris of wenslijst openbaar of privé te maken. Als een gebruiker het product in een privélijst heeft zitten mogen we die gebruiker niet tonen in de overlay van gebruikers die een product hebben of willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat het in een openbare lijst staat is één ding, maar dat men mij lukraak gaat DM'en over een product dat ik heb, zit eigenlijk niet zo te wachten. Natuurlijk kan dat nu ook als men toevallig op mijn profiel > inventaris kijkt.

Maar goed, ik dacht dat overlays en responsive design water en vuur waren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Overlays zijn niet het probleem. Hover daarentegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07 22:42
Senor Sjon schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:00:
Dat het in een openbare lijst staat is één ding, maar dat men mij lukraak gaat DM'en over een product dat ik heb, zit eigenlijk niet zo te wachten. Natuurlijk kan dat nu ook als men toevallig op mijn profiel > inventaris kijkt.

Maar goed, ik dacht dat overlays en responsive design water en vuur waren. ;)
Daar staat tegenover dat als ik bijvoorbeeld een simpele review achterlaat over een product, ik het ook geen bezwaar vindt als een user mij een vraag over dat product stelt. Maar in de huidige situatie kan men niet zien dat ik een simpele review geplaatst heb. Dus misschien is inzichtelijk maken wie de simpele review geplaatst heeft dan een alternatief voor alle 'hebbers' te tonen?
Voorheen was toch ook te zien wie een simpele review geplaatst had meen ik?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind de simpele review zonder tekst niet eens zo handig. Ik dacht eerst dat dat het gemiddelde van de reviews was tot ik bij een product kwam zonder review maar met een sterrenbeoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07 16:43
Om hier toch even over te beginnen, misschien een toevoeging op een manier die niet eens zo heel storend voor de mensen zou zijn.

Een nieuw tabje naast reviews maken met vragen.
Als je hier op klikt kan je een vraag stellen d.m.v. een tekstbox.
Gebruikers die dit product in hun bezit hebben krijgen een notificatie dat er een vraag is gesteld over het product wat zij bezitten. Ook heb je gelijk een linkje met vragen niet meer ontvangen.

De vraag staat dus bij het product en owners kunnen deze beantwoorden, tegelijkertijd staat de vraag openbaar, dus andere mensen zouden er ook nog wat aanhebben. Op deze manier kunnen mensen ook hun koop beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@markisoke: hiervoor kan je toch prima de forumtopics opzoeken waar al linkjes naar staan? Misschien zijn niet alle vragen daarin even duidelijk gesteld en gelijk beantwoord, maar het lijkt me dubbelop om zowel een forumtopic met ervaringen en vragen te hebben als een Q&A in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Senor Sjon schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:18:
Ik vind de simpele review zonder tekst niet eens zo handig. Ik dacht eerst dat dat het gemiddelde van de reviews was tot ik bij een product kwam zonder review maar met een sterrenbeoordeling.
De simpele review is in zijn huidige vorm als je het mij vraagt binnenkort verleden tijd. Aan alleen die sterren heb je helemaal niks als gebruiker. Ik voel steeds meer voor plus- en minpunten, een eindoordeel en in ieder geval een beknopte toelichting (uiteraard moet je nog ook een heel verhaal kunnen plaatsen, maar dat even ter zijde). Dat gaat in het begin waarschijnlijk niet goed zijn voor de aantallen, maar ik heb liever iets minder en wel betere reviews dan het huidige. Vervolgens is het onze taak om zoveel mogelijk Tweakers alle producten uit hun inventaris te laten reviewen :P
markisoke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:47:
Om hier toch even over te beginnen, misschien een toevoeging op een manier die niet eens zo heel storend voor de mensen zou zijn.

Een nieuw tabje naast reviews maken met vragen.
Als je hier op klikt kan je een vraag stellen d.m.v. een tekstbox.
Gebruikers die dit product in hun bezit hebben krijgen een notificatie dat er een vraag is gesteld over het product wat zij bezitten. Ook heb je gelijk een linkje met vragen niet meer ontvangen.

De vraag staat dus bij het product en owners kunnen deze beantwoorden, tegelijkertijd staat de vraag openbaar, dus andere mensen zouden er ook nog wat aanhebben. Op deze manier kunnen mensen ook hun koop beslissen.
We hebben hier aardig wat over gesproken. Een Q&A lijkt ons goed om te hebben en passen bij Tweakers, alleen zijn we het nog niet eens over de uitvoer. Ik zie zelf weinig in een extra tabje specifiek hiervoor. Ik zie zelf veel meer in een integratie met of de reviews of het forum. De interessante vragen zullen waarschijnlijk ontstaan als een van jullie de review van een ander leest. Het is handig om hem dan daar ter plekke te kunnen stellen (mits de reviewer er voor open staat). Op een openbare, nader te definiëren, plek zou je dan de vraag + antwoord kunnen tonen. Een apart tabbladje waar jan en alleman een vraag kan stellen gaat waarschijnlijk aardig wat 'Is deze ook in het rood?' en 'Laptop gaat niet meer aan. Wat nu?'-opleveren en die vragen zie ik, als ik eerlijk ben, liever niet op Tweakers.

Genoeg om over te blijven nadenken in ieder geval

[ Voor 4% gewijzigd door Misha op 14-04-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

WWAS schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:30:
Ik vraag me af of mensen daarop zitten te wachten. Als ze een review zouden willen schrijven zouden ze dat nu ook wel doen. Waarom dan wel naar een "vreemde" die er via DM om vraagt?
Ik denk het niet inderdaad. Als ik mijn ervaringen wil delen schrijf ik inderdaad wel een review (of vul ik een beknopte review in). Een betere oplossing is dat de gebruiker wordt gevraagd een review te schrijven wanneer deze aangeeft dat hij / zij een product in het bezit heeft.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1