Beste Tweakers,
Ik zit even met de volgende situatie.
Ik heb een domein (noem deze even pietje.nl als voorbeeld)
MX record van dit domein staat ingesteld op een externe hosting, waar ook de mailboxen opstaan.
Dit werkt prima. Nu wil ik echter dat als er een mailtje wordt gestuurd, deze óok op de Exchange 2010 Server wordt opgeslagen. Hoe kan ik dit het beste realizeren? Gezien het feit dat de MX record onder het domein met de hoogste prioriteit voorrang heeft, blijft de Exchange liggen?
En hoe stel ik Exchange dan het beste in? Het betreffende domein staat al ingesteld als Accepted Domain (Authoritative) , met Send Connectors / Internet Receive Connectors.
Of zou ik de Exchange Server moeten instellen als Internal Relay ?
Ik kom er niet meer uit.. Misschien denk ik te moeilijk,?
Dus als iemand tips heeft? Heel graag!
Ik zit even met de volgende situatie.
Ik heb een domein (noem deze even pietje.nl als voorbeeld)
MX record van dit domein staat ingesteld op een externe hosting, waar ook de mailboxen opstaan.
Dit werkt prima. Nu wil ik echter dat als er een mailtje wordt gestuurd, deze óok op de Exchange 2010 Server wordt opgeslagen. Hoe kan ik dit het beste realizeren? Gezien het feit dat de MX record onder het domein met de hoogste prioriteit voorrang heeft, blijft de Exchange liggen?
En hoe stel ik Exchange dan het beste in? Het betreffende domein staat al ingesteld als Accepted Domain (Authoritative) , met Send Connectors / Internet Receive Connectors.
Of zou ik de Exchange Server moeten instellen als Internal Relay ?
Ik kom er niet meer uit.. Misschien denk ik te moeilijk,?
Dus als iemand tips heeft? Heel graag!
Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G