Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe server, maar wil mails ook op eigen Exchange 2010

Pagina: 1
Acties:

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 10:13

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit even met de volgende situatie.
Ik heb een domein (noem deze even pietje.nl als voorbeeld)
MX record van dit domein staat ingesteld op een externe hosting, waar ook de mailboxen opstaan.
Dit werkt prima. Nu wil ik echter dat als er een mailtje wordt gestuurd, deze óok op de Exchange 2010 Server wordt opgeslagen. Hoe kan ik dit het beste realizeren? Gezien het feit dat de MX record onder het domein met de hoogste prioriteit voorrang heeft, blijft de Exchange liggen?

En hoe stel ik Exchange dan het beste in? Het betreffende domein staat al ingesteld als Accepted Domain (Authoritative) , met Send Connectors / Internet Receive Connectors.

Of zou ik de Exchange Server moeten instellen als Internal Relay ?

Ik kom er niet meer uit.. Misschien denk ik te moeilijk,?
Dus als iemand tips heeft? Heel graag! :)

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De tweede MX is bedoeld voor een backup-server die de mails tijdelijk (!) bewaart tot de primaire server weer up is. (Internal) relay heeft "last" van iets dergelijks; enige inkomende mails niet bedoeld voor de eigen server worden (heel simpel gezegd) over de muur gegooid naar de server die ze wel wil hebben.

Wat draait er bij de externe partij, ook Exchange? Je vraagstelling suggereert dat je daar niets kunt/mag instellen. Volgens mij kan je deze vraag dan beter bij de beheerder daar neerleggen.
Nu wil ik echter dat als er een mailtje wordt gestuurd, deze óok
Bedoel je verstuurd naar jezelf, of door jezelf?

En belangrijker: wat wil je eigenlijk bereiken, dat je een backup hebt?
Exchange 2010 vraag
offtopic:
Je bent niet de enige met een vraag over Exchange, dus ik maak de topictitel wat duidelijker.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
Bij de Externe partij exchange, bij de eerste partij geen Exchange aanwezig. (loopt via VPS, beheer gaat via ISP Manager)
Sorry als ik de vraagstelling wat verkeerd geformuleerd heb.
Heb zelf volledig beheer over die Exchange Server, dus dat is geen probleem.

Werkgever wil het zo hebben... Dat de mailtjes die naar dat domain gestuurd worden dus óok naar de betreffende Exchange Server gaan en daar worden opgeslagen.

Thanks voor het aanpassen van de topic titel :)

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens mij krijg je dat in deze situatie enkel voor elkaar met een pop3 download richting exchange. Niet echt praktisch maar het werkt wel.

Wat is overigens de reden dat de mail óók bij de hostingpartij moet blijven hangen?

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
Wegens redudantie.. Als extra backup. Mocht er iets misgaan bij de hosting, dat de mails nog op de Exchange Server staan.

Enig idee hoe ik dit het beste kan instellen ?

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dukeh schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:31:
Wegens redudantie.. Als extra backup. Mocht er iets misgaan bij de hosting, dat de mails nog op de Exchange Server staan.

Enig idee hoe ik dit het beste kan instellen ?
Moet het perse in exchange of niet? Zo niet, zou ik naar iets simpels als IMAPSize kijken voor het maken van backups.

Als de e-mails ook beschikbaar moeten zijn in de Exchange server kun je naar een pop3 downloader voor exchange zoeken en als je wilt synchroniseren (ook informatie als gelezen/ongelezen en het verplaatsen van e-mail tussen folders) dan wordt het wat lastiger :P

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
Het moet in Exchange, ik ga eens kijken naar een POP3 Downloader voor Exchange 2010.
Bedankt voor het meedenken! :) Hier kan ik wel wat mee..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dukeh schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:31:
Zou je dat niet gewoon contractueel met de hoster moeten gaan regelen in plaats van zelf allemaal houtje-touwtje oplossingen te gaan verzinnen? Jullie hebben een contract met hun om je mail te hosten, als je redudantie wenst upgrade je je contract en ben je klaar. (even heel zwart/wit gesteld).

In mijn ogen besteed je het volledig uit, óf je gaat zelf de mail volledig hosten. In beide gevallen spreek je een bepaalde SLA af en that's it.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De oplossing is heel erg simpel. Maak bij je provider 1 mailbox aan, de zogenaamde catchall. Zorg dat alle e-mail in deze box terecht komt (meestal kan je dat instellen door aan te geven op de admin pagina een optie zoals "send all messages to this mailbox: [<box invullen>]).

Installeer nu een kleine machine die altijd ingelogged mag blijven staan in een VM, zelf heb ik een Windows XP VM draaien met 128MB geheugen. Installeer hierop iets van E.F.S. en laat deze de catchall box leeghalen en doorsturen naar je Exchange server.

Wanneer je meer ervaring hebt met Linux dan kan je ook een VM maken met Linux en het zelfde doen. de werking is heel erg simpel:

1. Mail komt binnen voor *@mijndomein.nl in de catchall@mijndomein.nl
2. Je Pop connector (EFS bijvoorbeeld) trekt deze om de zo veel tijd leeg en stuurt het door naar je SMTP connector van je Exchange omgeving.
3. Je exchange zorgt ervoor dat de emails in de juiste boxen terecht komt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wim-Bart schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:21:
... zelf heb ik een Windows XP VM draaien met 128MB geheugen...
Da's anno 2014 niet meer zo'n goed advies.
Bovendien: een pop3 downloader kun je gewoon als service-je installeren op je exchange server

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32
Is het niet handig om te informeren welke mailserver software de provider heeft draaien om te bepalen wat de mogelijkheden zijn?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Zoals gewoonlijk is het Mark die als enige iets zinnigs zegt.

[ Voor 96% gewijzigd door Razwer op 28-03-2014 09:17 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1