Dit is een probleempje dat we al jaren hebben en niet alleen hier op deze plek. Standaard wordt de basisprijs getoond (excl. de bijkomende kosten indien je het besteld, verzendkosten etc). De prijslijst zelf is op zijn beurt weer gesorteerd op totaalprijs, omdat menig gebruiker direct de laagste prijs incl. alle bijkomende kosten willen weten (side-noot: als je standaard sorteert op basisprijs, dan gaan webshops expres de basisprijzen omlaag gooien en extra bijkomende kosten rekenen om toch de gebruikelijke marge binnen te harken, waardoor ze standaard bovenaan de lijst staat maar je stiekem per saldo duurder bij hun uit bent. Dat is iets wat wij als consument natuurlijk niet willen

).
Ik denk dat wel dat we hier bij de BBG's het een en ander goed kunnen verduidelijken:
- Bij de balk met de categorie, naam van het onderdeel, basisprijs en score, zouden we kunnen verduidelijken dat het de laagste basisprijs betreft en eventueel voor het gemak direct de laagste prijs incl. bijkomende kosten. Al kan dat natuurlijk ook wat vreemd ogen als de goedkoopste basisprijs bij webshop A is en de goedkoopste totaalprijs bij webshop B.
- In de lijst waar alle onderdelen opgesomd staan ook het e.e.a. verduidelijken. 'Prijs' is eigenlijk de 'Basisprijs exclusief eventuele bijkomende kosten tijdens het opstellen van de BBG' en is niet eenvoudig klein te maken zodat het past in de ruimte
. 'Act. Prijs' zou Actuele basisprijs kunnen worden indien we wat meer ruimte kunnen creëren zodat het label er ook daadwerkelijk past. Onder de lijst hebben we in het klein grijs weergegeven dat je de goedkoopste leveranciers elders kunt vinden. Dat kunnen we natuurlijk wel iets prominenter weergeven en goed duiden dat bovenstaande prijzen excl. bijkomende kosten zijn en je elders de totaalprijzen incl. bijkomende kosten kunt zien. Als we de zin zouden veranderen naar: "Let op: deze prijzen zijn exclusief eventuele bijkomende kosten zoals de verzending. De totaalprijzen inclusief bijkomende kosten kun je vinden bij Bestelkosten berekenen."
Hierdoor zou het denk ik stukken duidelijk worden welke prijs wat precies betekent. Hebben jullie nog ideeën?
(Ik schop dit even richting Mooie Features, gezien de redactie hier niets aan kan doen

)