Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VPN issue's icm UPC Horizon.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Binnen onze organisatie hebben we recentelijk een upgrade uitgevoerd op Juniper VPN client. Wij zijn van versie 7.1 naar 7.4 gegaan.
Tijden de pilot hebben we geen problemen ervaren en daardoor hebben we de uitrol doorgezet naar alle werkplekken.
Inmiddels is de uitrol helemaal uitgevoerd en komen de eerste kinderziektes toch hun toetreden doen.

1 van deze kinderziektes is een probleem waar wij niet veel van begrijpen en onze leverancier al helemaal niet. :(

Omschrijving verstoring

Eindgebruikers binnen onze organisatie met als ISP UPC met een UPC Horizon box kunnen geen gebruik maken van alle functionaliteiten van applicaties.
Wij maken gebruik van onderandere Ariva, Global en SAP GUI 7.35. Bij deze applicaties hebben eindgebruikers die hun internet hebben afgesloten bij UPC problemen met bepaalde handelingen. Ze kunnen wel een VPN verbinding succesvol opzetten en komen terecht in het bedrijfsnetwerk. Binnen het bedrijfsnetwerk kan men ook succesvol gebruik maken van shares, intranet en dergelijke.
Verstoring doet zich voor bij bepaalde handelingen binnen de applicatie zelf.

Ariva: Geen mail verzenden vanuit de applicatie.
Global: Niet kunnen openen of ophalen van poststukken
SAP: aanlog scherm met omgevingen is leeg. (normaliter gevuld met ongeveer 25 aanlog omgevingen.)

Na wat onderzoek uurtjes zijn we er achter gekomen dat het probleem hoogstwaarschijnlijk manifisteert binnen de UPC horizon box. Na testen bij eindgebruikers die een andere router er tussen hebben geplaatst of een router vóór de de horizon box, speelde het probleem [b]niet./b] 8)

Om nu aan de eindgebruikers te vragen om een nieuwe router aan te schaffen gaat mij iets te ver! 8)7
vandaar dat ik een beroep wil doen op deze community!
Ik wil aan jullie vragen waar wellicht dit probleem vandaan kan komen vanuit UPC Horizon box, of dit een zelf gemaakte instellingen of standaard out-of-the-box komt.
Ik zelf ben op zoek in mijn vriendenkring naar iemand die een UPC Horizon box heeft zodat ik daar mee kan sleutelen en stoeien, wellicht kan iemand hier al een tip of truc geven waar ik naar moet kijken.

Mocht ik iets hierboven niet duidelijk hebben omschreven of je hebt meer informatie nodig, dan hoor ik dat graag en zal ik een poging doen om het zo duidelijk en helder mogelijk uit te leggen.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken,

Groeten,
Trj

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:08
Ik neem aan dat al het verkeer over de VPN gaat? Ik ben in de Horizonbox wel eens een VPN passthroug instelling tegen gekomen, ik weet alleen niet hoe die standaard ingesteld staat aangezien ik zelf geen horizonbox heb.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Verwijderd

Topicstarter
Chickpoint,

Al ons verkeer loopt over de VPN verbinding en ik loop tegen het zelfde probleem aan dat ik niet altijd een Horizon tot mijn beschikking heb.
Bedankt voor je reactie, ik zal het internet verder afstruinen naar wat jij hier boven hebt genoemd.

Verwijderd

Binnen Achmea hebben ze hetzelfde probleem. Achmea adviseert wel om een extra router te plaatsen of over te stappen op een andere provider:

Advies Achmea aan medewekers:
Om als UPC gebruiker zoveel mogelijk optimaal van alle functionaliteiten gebruik te kunnen blijven maken adviseren we jou voor 1-7-2014 gebruik te maken van 1 van de volgende alternatieven;
- Een router plaatsen voor de Mediabox (Dit alternatief is het meest voor de hand liggend. Navraag bij UPC heeft ons geleerd dat zo’n router daar kostenloos is aan te vragen).
- Een andere Mediabox te gaan gebruiken.
- Over te stappen op een andere provider.