Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eenzijdige berichtgeving m.b.t. DirectX. Waar is OpenGL?

Pagina: 1
Acties:

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Tweakers,

Het valt me op dat jullie de laatste tijd er als de kippen bij zijn als er iets te melden is over een nieuwe DirectX of Mantle gebeuren. Zeker als het op het verbeteren van prestaties aankomt.

Dat is zeker goed van jullie, maar de berichtgeving is erg gericht op die twee.

Laatst was er het nieuws van in de OpenGL hoek (heb het nog naar jullie als tip gestuurd) over NVIDIA, AMD en Intel die samen een presentatie hielden. Alleen al dat enkele feit lijkt me nieuwswaardig.

Wat hadden ze te melden? Ze wilden aantonen dat de "Mantle" hype allang met OpenGL kan als je de juiste extensies gebruikt (OpenGL 4.4, geen custom vendor extensies) met zeer weinig driver overhead. Oftewel, OpenGL kan allang wat mantle zou moeten doen. Die 3 bedrijven claimen ook dat je met OpenGL tot 15x betere performance uit OpenGL kan halen.

Ben benieuwd waarom jullie daar niet over berichten.
Ga niet zeggen dat het geen nieuwswaarde heeft.

Het nieuwsbericht van NVIDIA (inclusief slides): http://blogs.nvidia.com/blog/2014/03/20/opengl-gdc2014/
De code om het zelf te draaien: https://github.com/nvMcJohn/apitest

Mvg,
Mark

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Dat is geen nieuws. Daar, heb ik het toch gezegd. Het feit dat diverse bedrijven samen een presentatie houden is simpelweg geen nieuws. Het wordt ook geen nieuws als ze zeggen dat zij al langer api's hebben die soortgelijke effecten hebben (want het kon al). Dit was meer een presentatie van 'hé vergeet niet dat wij ook bestaan svp'.

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Het is wel degelijk nieuws.

Nou is dit natuurlijk ook wel heel specifiek op OpenGL en zelfs op extensie niveau dus daarmee misschien niet helemaal geschikt als nieuws voor tweakers.

Al vindt ik Mantle ook wel redelijk onder je eigen redenatie vallen. Het kan tenslotte al onder OpenGL (en beter). Alleen heeft het een nieuw naampje.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
markg85 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:08:
Het is wel degelijk nieuws.

Nou is dit natuurlijk ook wel heel specifiek op OpenGL en zelfs op extensie niveau dus daarmee misschien niet helemaal geschikt als nieuws voor tweakers.

Al vindt ik Mantle ook wel redelijk onder je eigen redenatie vallen. Het kan tenslotte al onder OpenGL (en beter). Alleen heeft het een nieuw naampje.
OpenGL heeft toch niks nieuws? Wat zij hebben verteld is was ze al hebben. Mantle is nieuw en dus wel nieuws. Als OpenGL iets nieuws toevoegd is het nieuws. Niet als een paar bedrijven een presentatie houden over wat OpenGL al kan.

En je laatstse stukje sneap ik niet. Als een bedrijf met een nieuw product komt wat hetzelfde kan als een ander product is het nog steeds nieuw. Anders kunnen we direct stoppen met berichten over schermen, TV's, videokaarten ed. Allemaal bestaande dingen, maar toch staan ze op de FP