Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met Samsung Laptop (Recovery Solution)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Mijn laptop functioneert niet meer. Ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die er meer verstand van hebben dan ik. Zondagavond niks aan de hand, maandagmorgen slaat hij vast. Dit gebeurt voornamelijk bij Internet Explorer maar na vele malen opnieuw opstarten ook af en toe gewoon al. Windows Firewall is ineens uitgeschakeld en krijg ik niet meer aan. Systeemherstel en McAfee Firewall lukken niet door ontbreken iertutil.dll. Virusscan in veilige modus en later in normale modus leveren niks speciaals op. Later krijg ik bij het opstarten een foutmelding van hkcmd.exe en mcagent.exe dat ze niet kunnen starten door ontbreken iertutil.dll. Laptop gaat alweer iets beter maar nog steeds niet helemaal top. Ik plaats een nieuw iertutil.dll bestand in System32 al staat er wel een iertutil(1).dll bestand. Na opnieuw opstarten mis ik ineens weer een ander dll bestand nodig. Ik snap niet hoe dit allemaal komt.
Na een laatste keer opnieuw opstarten, valt mijn oog op het Samsung scherm en de F4 Recovery optie. Dit is van de Samsung Recovery Solution 4Hierbij kun je een Basisherstel doen en een volledig herstel. Omdat ik mijn bestanden nog nodig heb, doe ik een basisherstel waarbij alleen belangrijke Windows bestanden worden hersteld en je je data houdt. Na 2 minuten is het klaar en na opnieuw opstarten is het echt goed mis. Het valt me al op dat het woordje 'wachtwoord' er nu in een ander lettertype staat. Als ik vervolgens inlog staan alle icoontjes er maar laadt hij niks aan tekst meer en slaat hij snel vast. Wat is er in vredesnaam gebeurd? Ik kan niks echt meer opstarten aangezien ik niks kan lezen.

Ik heb in veilige modus sfc/scannow geprobeerd in opdrachtprompt maar dan krijg ik een blauw scherm na ongeveer 30% met BAD POOL HEADER.

Hopelijk kan iemand mij helpen, dan ben ik eeuwige dank verschuldigd.

Verwijderd

Kun je wat meer info geven over je laptop? (Welk type, welk besturingssysteem)
Welke antivirus heb je gebruikt om te scannen en heb je bijvoorbeeld al een Kaspersky Rescue CD https://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk#downloads geprobeerd?

http://answers.microsoft....a8-4505-a5e0-5cdefb28077b hier staat even samengevat dat een bad pool header in het algemeen veroorzaakt wordt door kapot ram, of een harddisk met corrupte sectoren, of een corrupte driver.
Wat ik het snelste kapot heb zien gaan bij laptops is de harddisk.

Als je er de gelegenheid toe hebt zou je denk ik het beste als eerste of met een linux live cd of zo'n rescue cd als Hiren's Bootcd http://www.hiren.info/pages/bootcd een harddisk test kunnen doen of je harddisk met een adapterkabeltje op een andere pc aansluiten en dan een schijftest doen. Vervolgens een geheugentest met Memtest86+ vanaf een boot cd.

Vervolgens als je harddisk benaderbaar is vanaf de Linux of Hiren's Boot cd gelijk je belangrijke bestanden op een usb stick zetten.

En informeren bij Samsung of ze voor een klein bedrag recoverydiscs kunnen leveren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 15:15 ]