Controleer Schijf doet het niet voor Bootcamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:05
Goedendag,
Ik heb een iMac late 2013 (met fusion)
300GB van de 1TB is voor Windows 7. Alles deed het perfect tot op gister.
Ik kom Windows 7 niet meer binnen. Helemaal uit het niets.

Hoe lang ik ook option knop (alt) indruk, het scherm blijft wit. Wanneer ik het loslaat verschijnt na een tijdje de bekende Appeltje en ga ik direct OSX in.
Via Schijfhulp heb ik geprobeerd om de schijf te [controleren], maar dat knopje blijft grijs en is niet in te drukken.

Betekend dit dat mijn Windows kapot is?
Ik kom met geen mogelijk meer binnen.

Als ik mijn iMac nu herstart, duurt het ook een eeuwigheid voordat ik OSX binnenkom. Ook nu blijft hij een minuut of 2 hangen in dat witte scherm. Ik druk op neits, maar nog steeds blijft hij hangen. Na een tijdje komt hij eindelijk OSX binnen.

Mvg,
Kx22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:43
Ik zou inderdaad is je iMac opnieuw opstarten en dan vanuit de schijfhulpprogramma je hele schijf laten controleren buiten OSX en Windows om ( dus met de boot knop inhouden ).

Kan zijn je partitie om zeep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ja dat heb ik ook geprobeerd.
Daarin kan ik de schijf ook niet controleren.
Maar betekend dat je partitie kapot is als je het niet kan controleren?
Ik heb wel een backup, maar met windows is alles zo omslachtig. Ben ik weer uren kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:20
Schijfhulpprogramma kan alleen maar HFS+ scannen. Dus geen windows partities. Probeer het vanaf de Windows DVD te scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Even Paragon NTFS voor Mac installeren. Gewoon de trial, als ik het goed heb kan je dan wel gewoon een NTFS schijf controleren.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Het is soort van opgelost.
Uiteindelijk heb ik maar alles verwijderd. Opnieuw Windows EN Osx geinstalleerd. Zelfs na verwijdering van Windows bleef ik probleem houden.

Het was een combinatie van problemen, denk ik. Het niet goed afsluiten van Origin (fifa 14) en een externe USB hub. Nu weet ik niet of die USB hub al kapot is, maar daar heb ik 2 weken mee gedaan en geen problemen mee gehad en opeens...
Pagina: 1