Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Wordpress] specifieke e-commerce layout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerste post, dus ik hoop dat ik het goed doe, en natuurlijk op een goed antwoord! Doe ik iets verkeerd dan hoor ik het graag, dan pas ik het aan.

Ik heb een Wordpress site gemaakt. Mijn eerste, dus het was even aanrommelen maar ik ben eruit! Hij is erg mooi geworden, maar er moet nu een webshop in komen. Appeltje eitje, zou je denken. Mwoah. Ik heb vrij specifieke eisen.

In feite verkoop ik één product. Laten we zeggen een drankje. Dit drankje kan vervolgens vrij fors gecustomized worden door de klant. Hieronder een plaatje van wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aQq4rdg.png

Hoe de zwarte delen eruit zien, is niet zo relevant. De rode delen moeten worden meegestuurd met een bestelling. Hoe moet je dit nou zien?

"Title" wordt Drankje
Dropdown 1 geeft de keuze uit het alcoholpercentage, van 0 tot 15%
Dropdown 2 geeft de keuze uit de toegevoegde suiker, van 0 tot 50 gram
Deze moeten dus allebei worden doorgestuurd bij de bestelling. Nog redelijk te doen.

Dan de images. De klant moet hier uit ongeveer 20 fruitsoorten, maximaal vier selecteren. Deze staan niet in een dropdown, omdat de grafische weergave van het fruit het geheel zo aantrekkelijk maakt. Dus wordt het lastig. Hoe doe je dat? Hoe zorg je dat vier plaatjes "aangevinkt" kunnen worden?

En het wordt helaas nog ingewikkelder. Want elke plaatje staat voor 25% fruit. Maar het kan zijn dan de gast een verhouding wil van 75% sinaasappel en 25% citroen. Hoe zorg je dat dit kan worden doorgegeven?

De voor de hand liggende Wordpress plugins heb ik al geprobeerd; Woocommerce en dergelijke lijken al deze mogelijkheden niet te bieden.

Ik weet dat het vrij specifiek is wat ik zoek, en voor een onervaren nagelschaar als ik eigenlijk net even boven mijn macht. Ik hoop dat jullie kunnen helpen met het vinden van een oplossing, óók als deze oplossing niet 1:1 overeenkomt met het plaatje hierboven sta ik er voor open.

Flinke lap tekst, bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor je input! _/-\o_

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Ik denk niet dat hier iets kant en klaars voor bestaat, dus als beste oplossing zou ik een Wordpress developer adviseren. Die kan dit redelijk eenvoudig voor je op maat maken.

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 09:03

Scrummie

Think different

Buiten wat Andre al zegt, zou je misschien kunnen kijken naar een plugin als Gravity Forms in combinatie met wat HTML en CSS. Denk wel dat je alsnog vrij de diepte in moet met hooks, maar Gravity Forms heeft sowieso wel wat in zich om te rekenen. Weet niet zeker of ik er naar mag linken, maar toch: http://www.gravityforms.com

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Moeten ze de producten ook meteen afrekenen, of is een formulier verzenden genoeg?

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ik kan je niet helpen met het template, maar ik kan wel wat tips geven over de invoer van de diverse soorten fruit. Je kunt natuurlijk met sliders werken waarbij je aangeeft hoe veel van fruit A in het drankje moet. Nadeel is wel dat je sliders deels of volledig moet disablen naarmate er meer gekozen is (zodra fruit A voor 2 delen er in zit, dan moeten de overige sliders bij andere fruiten nog maar tot 2 delen gaan bijv.). Een andere mogelijkheid is dat je überfancy een plaatje van een leeg flesje hebt, die verdeeld is in vier delen, en de gebruiker de fruiten er naar sleept tot hij gevuld zit.

Je kunt natuurlijk ook het wat eenvoudiger doen en gewoon wat pre-mixed aanbieden. Dat is eenvoudiger te maken en kun je even kijken of het aanslaat. Slaat het aan, dan kun je kijken of je er meer ontwikkeltijd tegenaan gaat gooien om het fancy-er te maken

Ken je http://nl.mymuesli.com/ trouwens? Daar kun je zelf je muesli samenstellen. Werkt net wat anders, maar je kunt er vast wel wat inspiratie uit op doen :)

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 12:18
Het beste advies is al gegeven: Schakel een expert in om je te helpen. Ik zie hier heel veel mensen die dagen of weken aan het prutsen zijn met dingen die ze eigenlijk niet beheersen. Dit resulteert in een hoop frustratie en het eindresultaat is dan vaak ook nog 's matig. Ik kan niet oordelen over jouw niveau natuurlijk, maar vaak is dit wat er gebeurt als mensen het zelf proberen te doen. Externe hulp kan dan een uitkomst zijn.

Buiten dat zou je kunnen kijken naar WooCommerce. Dit is een gratis plugin voor WP voor e-commerce, en deze is heel erg aanpasbaar. Je kunt er een product in aanmaken met allerlei variaties, gebaseerd op de productkenmerken die je kiest. Alsnog zul je misschien iets van de code handmatig moeten schrijven voor de specifieke weergave die jij voor ogen hebt, maar met WooCommerce zou je een heel eind moeten kunnen komen. Ook afhankelijk van je ervaringsniveau natuurlijk. Mocht je het niet kunnen uitbesteden, dan is WooCommerce een goede optie.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden; ik ben er uit gekomen :-). Het was even aanrommelen, maar uiteindelijk is het met Woocommerce inderdaad gelukt. De plaatjes realiseer ik door een product te maken en gewoon in de omschrijving thumbnails toe te voegen die linken naar het betreffende product, de dropdown maak ik inderdaad met variaties.

Nadeel: je kunt de dropdownkeuze niet koppelen aan een product, waardoor voorraadbeheer tricky is, maar daar red ik me wel mee :-). Voorlopig erg tevreden!
Pagina: 1