Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
In augustus kan ik overschakelen op een nieuwe provider. Maar ik vind het lastig een keuze te maken, dit moet het in ieder geval worden:

Simyo
+ KPN dekking
+ 14,4Mbps volgens pricewatch
- extra kosten (buitenland, 0900 nummers) worden apart in rekening gebracht

Hollandsnieuwe
+ alles uit één bundel, dus als ik in het buitenland een paar whatsapp berichten wil versturen, wordt dit niet meteen in rekening gebracht
+ 14,4Mbps volgens pricewatch
- Ik heb het nu ook, en merk toch af en toe slechte 3G dekking waar ik woon (het oosten van het land)

Telfort
+ KPN dekking
+ mogelijkheid aanschaffen buitenlandbundel tijdens een vakantie
- 7,2Mbps volgens pricewatch

Nu heb ik twee concrete vragen:
1) is de 3G dekking van het KPN netwerk beter in de buitengebieden dan die van VF/HN?
2) Telfort leek mijn voorkeur te hebben, maar volgens de PW is de snelheid maar 7,2Mbps. Dat is natuurlijk niet wat. Is dit ook zo in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De dekking van KPN is inderdaad beter in onder meer de buiten gebieden.

Qua snelheid: het bereik is echt veel belangrijker dan snelheid. 14Mbps of 7Mbps zou mij weinig uitmaken voor gebruik op m'n smartphone of tablet.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Misschien aanvullende informatie voor je post. Simyo introduceert ook 4G abonnementen met een snelheid van 20 mbits; recensies van deze provider zijn bovengemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
4g hoeft van mij niet persee..

Misschien nog een ander dingetje wat mijn keuze kan beïnvloeden: kun je bij alle providers thetheren naar bijvoorbeeld een tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Neem ook Ziggo mobiel eens mee, goede recensies hoor je er over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:39:
4g hoeft van mij niet persee..

Misschien nog een ander dingetje wat mijn keuze kan beïnvloeden: kun je bij alle providers thetheren naar bijvoorbeeld een tablet?
Het mag wegens de wet netwerkneutraliteit sowieso niet worden geblokkeerd in Nederland. Wel is op de iPhone en iPad de functionaliteit uit te schakelen door de provider, maar bij mijn weten doet geen van de Nederlandse providers dit.

🌞🍃

Pagina: 1