Toon posts:

Game/Entertainment PC 1200€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste post op het Tweakers forum en hoop er veel van te leren,
heb al veel gelezen en de eerste opzet van mijn systeemkeuze is gebaseerd op het Mainstream game systeem van Maart met enkele aanpassingen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk Gamen(van BF4 tot Simulatie games ) en Films/series kijken, ik sluit hem aan op mijn TV (Samsung UE40ES8000 )
en zal in de loop van de tijd nog een extra monitor er aan willen hangen
Ook zal ik wat foto en videobewerking gaan toepassen met Photoshop en Sony vegas pro

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga uit van maximaal 1200, minder of meer mag ook. Maar denk dat ik nu al een redelijk goed systeem heb samengesteld.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee. ( toetsenbord en muis uiteraard wel ) Beeldscherm wordt dus mijn tv ( Samsung UE40ES8000)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart voor BF4 etc , ik ga voor 16 gig ram vanwege het video bewerken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Geluidsniveau mag niet te hoog zijn. Laten we het op stil houden.

Ga je overklokken?

Hier moet ik nog meer over gaan lezen, maar ligt wel in de lijn der verwachtingen.

Het lijstje wat ik tot dusver heb samengesteld

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,90€ 89,90
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 382,51€ 382,51
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 90,04€ 90,04
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 76,-€ 76,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 113,99€ 113,99
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,94€ 46,94
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 91,04€ 91,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.116,42

De vragen hierover zijn, kan dit allemaal goed met elkaar overweg?
Zal jij iets anders adviseren? of iets toevoegen of weghalen?

Alvast bedankt voor alle feedback!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-04 23:49

bbblije

Riiiiight

Prima setup. Wellicht kun je nog even kijken naar deze kaart pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X, momenteel toch wel de beste kaart die je voor dit geld kan kopen (en stiller). Verder is het misschien een idee om voor een gold voeding te gaan, pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt, de 290 pakt in sommige situaties erg veel stroom. Dan is het wellicht fijn om zeker van je zaak te zijn, maar dit is geen absolute noodzaak de geselecteerde voeding voldoet.

Wellicht een Intel Xeon, ik weet niet hoe serieus je video edditing aspiraties zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bbblije schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:37:
Prima setup. Wellicht kun je nog even kijken naar deze kaart pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X, momenteel toch wel de beste kaart die je voor dit geld kan kopen (en stiller). Verder is het misschien een idee om voor een gold voeding te gaan, pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt, de 290 pakt in sommige situaties erg veel stroom. Dan is het wellicht fijn om zeker van je zaak te zijn, maar dit is geen absolute noodzaak de geselecteerde voeding voldoet.

Wellicht een Intel Xeon, ik weet niet hoe serieus je video edditing aspiraties zijn.
Nee Intel Xeon is te hoog gegrepen. Edit graag filmpjes van mijn Gopro en af en toe van mijn canon (5d )
en denk dat ik aan de 4670K ruim voldoende heb :-)

Voor de videokaart ben ik helemaal om. De Sapphire R9 290 staat nu op het wenslijstje.

De voeding heb ik nog wel een vraag over misschien een noob :+ vraag maar ja als je de vraag niet stelt is nog veel stommer.
Wat gebeurd er als je voeding het niet trekt? valt je pc dan ineens uit? en daarna start ie niet meer op
ga ik vanuit?

Alvast dank voor je snelle reactie!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 06:15
Je huidig geselecteerde voeding is een prima voeding, alleen vraag ik mij af hoe lang je er in principe over doet voordat je de €30,- die je extra betaald voor een pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt eruit hebt. De 520W voeding die je nu hebt geselecteerd zal genoeg 'prik' kunnen leveren dus daarover hoef je geen zorgen te maken ;).

Je zou nog een paar euro kunnen besparen door ander geheugen te kiezen: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU

Voor de rest een prima systeem ;)

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-04 23:49

bbblije

Riiiiight

Zoals ik al zei de 520W voeding voldoet! In het aller uiterste geval pakt een R9 290, 350 W dan heb je nog 170W voor de rest van je componenten. Echter dit is in het aller uiterste geval en zal je hier (bijna) nooit aankomen. Het is weer een nieuwe discussie op Tweakers nu de gold voedingen steeds goedkoper worden, binnenkort zijn ze standaard. Daarbij worden ze al maanden in de BBG aanbevolen.

Antwoord op je vraag; je pc zal inderdaad uitvallen, als je een slechte voeding hebt dan kan deze defect raken. Norgmaals! Hier is in jouw situatie geen sprake van! Echter zou ik met jouw budget niet besparen op je voeding, hij voorziet dure componenten van stroom. Daarbij is de gold voeding gewoon beter, stabieler en efficiënter. Je betaalt meer maar je krijgt ook meer.

[ Voor 15% gewijzigd door bbblije op 25-03-2014 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties mbt de voeding!
Heb deze toch aangepast naar de 550Watt

ga nog een uurtje erover nadenken en dan maar bestellen :-)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,90€ 89,90
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 385,-€ 385,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 90,04€ 90,04
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 77,99€ 77,99
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 113,99€ 113,99
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 79,95€ 79,95
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 91,04€ 91,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.153,91

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 14:38
Als je een beetje future proof wil zijn, is misschien een i7 4770k te overwegen. Het klopt hij is duurder, maar de HT kan in de toekomst zeer voordelig worden(waarom nu niet iets extra's uitgeven:)).

Maar het ziet er mooi uit!

Verwijderd

Topicstarter
Ferluci92 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:42:
Als je een beetje future proof wil zijn, is misschien een i7 4770k te overwegen. Het klopt hij is duurder, maar de HT kan in de toekomst zeer voordelig worden(waarom nu niet iets extra's uitgeven:)).

Maar het ziet er mooi uit!
Hoelang denk je dat dit systeem bij deze tijd is met een i5? en hoelang met een i7?

Wist even niet wat HT betekende maar je bedoelde Hyper threading..
Ik wil best wat meer investeren. Ik wacht nog even een paar reacties af tot bestellen...

Goed een paar uur later. Heb de pc besteld zoals in het laatste lijstje.
Dit mede door dat ik in een ander topic las dat het gebruik van HT in games nog maar de vraag is of dit gaat gebeuren omdat directX 12 eraan komt.

Dank allen voor jullie reactie _/-\o_ , als ik nog vragen heb tijdens het bouwen zal ik deze hier stellen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 16:26 ]

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Ben benieuwd!

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen zit het systeem in elkaar, ik krijg alleen de videokaart niet werkend.
Als ik de 2de kabel van de videokaart aansluit op de voeding start de pc niet op. als ik de bijgeleverde software wil installeren geeft die een foutmelding : Installatie toepassing: Kan het pakket niet installeren

Iemand tips?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En als je de video kaart er even uithaalt, doet die het dan wel?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Heb je je beeldscherm op de videokaart aangesloten?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Robbedem schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:29:
Heb je je beeldscherm op de videokaart aangesloten?
haha, dat komt inderdaad ook vaak voor (dat ze dat dus niet doen).

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld werkt via de videokaart, maar zoals gezegd de driver kan ik niet installeren
Krijg ten allen tijden de foutmelding : Installatie toepassing: Kan het pakket niet installeren

Heb de videokaart al even eruit gehaald en er weer in gestopt, voedingskabels verwisseld, het maakt allemaal niet uit.
Heeft er nog iemand een tip?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:48
Klinkt als een corrupte download. Heb je hem al opnieuw geprobeerd te downloaden? En weet je zeker dat je niet per ongeluk de videokabel op je moederbord hebt aangesloten?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ja, al verscheidene keren opnieuw gedownload, beta versie of normale versie, driver van cd , driver via een usb stick

Hoe bedoel je videokabel op je moederbord? Ik heb alleen voedingskabels gemonteerd
Volgens mij ziet mijn systeem de videokaart gewoon weg niet.
Alhoewel ik er wel beeld via heb en de fans op de videokaart draaien ook.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Hardware:
PCIE kabelsop de GPU aangesloten?
zit de videokaart goed in het PCIE slot?
raakt de CPU-koeler de videokaart niet? (normaal is dat niet het geval, maar als dat wel zo is geeft dat natuurlijk problemen)

software
Welk OS gebruik je?
Waar is je OS geïnstalleerd?
Welke driver staat er momenteel geïnstalleerd?
Welke driverversie heb je gedownload?
Heb je een virusscanner op je systeem?

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-04 18:03
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:43:
Ja, al verscheidene keren opnieuw gedownload, beta versie of normale versie, driver van cd , driver via een usb stick

Hoe bedoel je videokabel op je moederbord? Ik heb alleen voedingskabels gemonteerd
Volgens mij ziet mijn systeem de videokaart gewoon weg niet.
Alhoewel ik er wel beeld via heb en de fans op de videokaart draaien ook.
In welke aansluiting zit de kabel naar je monitor bedpelt hij, in die op je moederbord of in die op je videokaart.

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-04 18:03
nico-1 schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:35:
[...]

In welke aansluiting zit de kabel naar je monitor bedoelt hij, in die op je moederbord of in die op je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Welk OS gebruik je? windows 7 64 bit
Waar is je OS geïnstalleerd? SSD
Welke driver staat er momenteel geïnstalleerd? Geen, kan de installatie niet afmaken
Welke driverversie heb je gedownload? Heb 13.12 en 14.3 beta geprobeerd, geen van beide werkt
Heb je een virusscanner op je systeem? nee
Ik heb de hdmi kabel op de videokaart aangesloten.

Excuses voor de late reactie erg druk op mijn werk
Pagina: 1