Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wake on Lan in logboek?

Pagina: 1
Acties:

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:00
Mijn pc die als server dienstdoet is geconfigureerd voor Wake on Lan.
Nu springt die af en toe aan, zonder dat ik kan achterhalen welk apparaat dat doet. Dat zou ik natuurlijk graag willen weten, dus zoek ik een soort WoL-logboek.

Ik heb al zitten grasduinen in de Windows-logboeken, maar daar staat zóveel info dat ik niet weet waar ik moet zoeken, als het daar überhaupt in staat. Maar misschien is het ook wel een intern proces.

Kortom: wie weet hoe ik kan achterhalen waardoor een pc (via WoL) uit de slaapstand komt?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 22:07
Heb je vaste populatie andere pc's in je netwerk?
Zo ja dan zou je de server ping commando's laten sturen naar de ip adressen van deze pc's. De resultaten schrijf je naar een logfile en zo kun je een beeld krijgen van potentiele "daders".
Je elimineert uiteraard slechts de apparaten die op dat moment niet aan staan maar het zou een start kunnen zijn.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Aangezien de PC uitstaat als hij dat pakketje onvangt, lijkt het me lastig te loggen. Of de NIC zou al een kopie van het pakketje moeten bewaren totdat de PC -eindelijk- is opgestart.

Heb je toevallig je Fritzbox geconfigureerd om je server te wekken als die wordt aangesproken? Indien ja, dan gaat je systeem aan op internet ruis.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kan je niet met Wireshark een log maken en filteren op WoL packages, die worden misschien ook nog gestuurd als je PC aanstaat?

http://wiki.wireshark.org/WakeOnLAN

Oh en:

cmd: powercfg -lastwake

[ Voor 11% gewijzigd door Afvalzak op 25-03-2014 09:26 ]

Last.fm | Code Talks

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:00
Via powercfg krijg ik alleen terug welk apparaat het ontwaken veroorzaakt... de netwerkkaart = no surprise there :)

Qua Wireshark WoL: ik had Depicus WOL Monitor al gevonden. Wireshark nog niet getest. ga ik doen!
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-monitor.aspx

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.