Probleem met UnblockUs en Telfort Glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owillems
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11-2023
Beste Mensen,

Is er iemand die ervaring heeft met Telfort glasvezel met een alternatieve DNS-server?

Ik ben sinds kort bij Telfort van ADSL naar glasvezel overgestapt, echter de dienst van UnblockUs heeft tijdens de ADSL verbinding altijd gewerkt, nu met glasvezel lijkt het niet meer te werken :? .

Als ik de server adressen van de DNS-providers UnblockUs of die van Google bij mijn netwerkadapter invoer kan ik geen site meer benaderen via zijn naam, met het ip-adres van de sites zijn ze wel te benaderen.

De glasvezel convertor aan de muur is een 42networks DRG en de router die ik van Telfort in bruikleen heb gekregen is een Sitecom X4 N300.

Levert deze router problemen op, of blokkeert Telfort DNS-providers? Verder mijn vraag of het blokkeren van DNS-providers in Nederland toegestaan?

MvG OWi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Never attribute to malice...

Voor je op hoge poten dingen gaat roepen over blokkades e.d. lijkt het me geen overbodige luxe om even wat dieper in de situatie te duiken. Om te beginnen lees ik daar over een low-end Sitecom router. Sluit die eens uit: sluit een PC even bedraad aan op de DRG en kijk wat er dan gebeurt.

Komt bij dat Unblockus een VPN-dienst is. Als je VPN configuratie met de nieuwe verbinding niet goed geconfigureerd is, kan dat leiden tot verlies aan connectivity.

Als één specifieke DNS server ontoegangelijk zou zijn zou mogelijk op blokkade (maar veel waarschijnlijker routeringsprobleem of blacklist op de server zelf) kunnen wijzen, maar als servers van twee totaal verschillende bedriijven geraakt zijn is een probleem met je verbinding eerder aan de orde.

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 25-03-2014 08:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owillems
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11-2023
Probleem is inmiddels verholpen.

Ik heb de meegeleverde Sitecom X4 N300 vervangen voor een WRT54GL en alles loopt weer als een zonnetje.
Bij een dynamic IP address login method wordt een IP en DNS vanuit de ISP uitgedeeld. Echter de Sitecom router forceert op de een of andere manier de DNS adressen die worden opgelegd door de ISP. Het lijkt erop dat hierdoor andere DNS adressen door de router worden geblokkeerd.

In de WRT54GL is er een mogelijkheid om met een dynamic IP address login method alsnog statische DNS servers toe te kennen, met positief resultaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"forceert" "worden opgelegd" "geblokkeerd"...

Doe eens aluhoedje af :o

Je hebt een gare buggy low-end router cadeau gekregen die exact even goed lijkt te werken als je kunt verwachten van een dergelijk gedrocht. Daar hoef je geen kwade opzet bij te verzinnen, het is een apparaat wat blijkbaar (net) functioneert als je nergens aan zit, zodra je wel ergens aan zit gaat het mis.

Ik heb zelfs een vermoeden waar dit door komt: Sitecom probeert het 'makkelijker' voor je te maken door het mogelijk te maken om niet alleen op IP maar ook op een hostname (iets van http://sitecomrouter ofzo, staat onderop dat geval) de GUI van z'n apparaten te gebruiken. Daarvoor moet het uiteraard rommelen aan DNS, en als dat wat lomp gebeurt (alleen DNS over eigen IP doorlaten) zou je deze symptomen kunnen krijgen.

Kortom gewoon luie coding door de fabrikant van de router. Ik heb zelf ongelofelijk slechte ervaringen met de service van Telfort (tot en met het niet willen accepteren dat mijn overleden moeder dood was en haar abonnementen dus stopgezet moesten worden :( ), dus ik zal ze zeer nadrukkelijk niet de voordeel van twijfel geven - maar wat je hier allemaal insinueert over hun bedoelingen/acties slaat echt volstrekt nergens op :X

Oslik blyat! Oslik!