Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Als dit in het centrale Surface RT / 2-topic thuishoort dan hoor ik dat graag; ik heb er een apart topic van gemaakt omdat ik graag zoveel mogelijk (liefst uiteenlopende) meningen hoor. Dit zie ik minder snel gebeuren in het centrale topic.

Windows RT is nu bijna anderhalf jaar op de markt. Vooralsnog is het geen doorslaand succes. Het aantal apps neemt langzaam maar zeker toe, maar de grote spelers lijken weinig interesse te hebben in het platform en gaan liever voor een goedkope tablet met de volledige versie van Windows. Alleen Microsoft lijkt nog steeds pal achter RT te staan met de Surface 2. Maar ja, wat moeten ze anders?

Wat ik me afvraag: in hoeverre heeft Windows RT toekomst? Ik heb begrepen dat RT minimaal tot 2017 zal worden ondersteund, maar dat betekent natuurlijk niet dat er tegen die tijd nog nieuwe apps worden ontwikkeld. Zal RT blijven bestaan naast Windows en (al dan niet in beperkte vorm) een concurrent blijken voor Android en iOS, of zal RT afsterven en kun je, als je nog een paar jaar door wil met je Windows-tablet, beter voor een Surface Pro 2 of een vergelijkbaar apparaat gaan?

Ik ben benieuwd naar jullie zienswijzen.

Verwijderd

In hoeverre heeftWindows RT toekomst?
Daar ben ik kort en krachtig in: geen. Een grote flop!, net als 98, ME, Vista en 8.
Windows OMG :F :z.

Graag iets genuanceerder aangezien dit flamen uitlokt. En als het cynisch bedoeld is is dat niet heel erg duidelijk op deze manier.

[ Voor 35% gewijzigd door 13art op 26-03-2014 09:08 ]

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:47

LDVC

Let's get it over with

De toekomst van RT hangt voor een groot deel af van het succes van de Windows store. Je merkt terecht op dat het app aanbod in de store algemeen als beperkt beschouwd wordt. Ik zie echter 2 ontwikkelingen die het tij kunnen keren.
-Verkoop van full Windows tablets; tablets zijn geoptimaliseerd voor touch en Windows store apps ook. Ondanks dat tablets met full win 8.1 ook legacy apps kunnen draaien, zullen gebruikers op tablets bij voorkeur een (modern) app gebruiken. Als het aandeel van Windows tablets groeit, zal ook voor ontwikkelaars aantrekkelijker worden om apps te ontwikkelen.
-Gecombineerde ontwikkelomgeving voor Win 8.1 en WP 8.1 apps. App aanbod op WP is ondertussen groot en datzelfde geldt voor interesse vanuit ontwikkelaars. Met de WP 8.1 update, zullen WinRT apps ook op WP ondersteund worden. Dat betekent dat een ontwikkelaar 1 app kan ontwikkelen en deze zowel op win 8.1 als wp 8.1 kan releasen.

Bovenstaande ontwikkelingen zullen van invloed zijn op het app aanbod en daarmee ook op de toekomst van Win RT. Uiteraard dient MS daarnaast de marketing van RT beter aan te pakken zodat voor de consument duidelijker is, wat het verschil met full Windows is. Het verwijderen van de desktop en het hernoemen naar Windows 8.1 Tablet, zou een goede stap kunnen zijn.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 13:21

P_Tingen

omdat het KAN

De bedreiging voor RT zit voornamelijk in de hoofden van veel gebruikers. Die horen dat je niet zomaar alle gangbare windowsapplicaties kan installeren en "dus" is RT minder geschikt. Het is een variant op het witte ijsberenverhaal (probeer na het lezen van deze zin 5 seconden NIET aan witte ijsberen te denken)

Als je iets niet kan, dan wil je het graag. Kennelijk. Mijn dochter heeft een Surface2 en ik vind het een fantastisch mooi ding (en ik heb het nu over de surface). Voor mijn tweede dochter zit ik overigens wel te twijfelen tussen enerzijds een Surface en anderzijds een Asus T100 want ook voor mijzelf geldt kennelijk het witte ijsberenverhaal. Zucht.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Microsoft heeft mijns inziens een fout gemaakt door geen duidelijke doelgroep te bepalen voor Windows RT, terwijl die er wel is. Want Windows RT tablets hebben een aantal voordelen boven de x86_64 architectuur, waaronder een lange werktijd en het ontbreken van ventilatoren. Verder heeft Windows RT één heel heel heel en enorm big-ass groot voordeel boven Android en iOS: Office met Outlook. Daarnaast is ook VDI perfect geregeld. Dat maakt de tablet plotseling wel geschikt voor zakelijk gebruik. iOS en Android zijn in die opzichten slechts beperkt zakelijk te gebruiken.

Ik heb jarenlang diverse tablets gehad, maar de RT is de enige tablet die ik wel altijd bij me heb, omdat ik er ook daadwerkelijk op kan werken en omdat er daadwerkelijk sprake is van productiviteit. iOS en Android vind ik qua entertainment top, maar RT is nog altijd het enige zakelijk-geschikte werkpaard.

[ Voor 21% gewijzigd door Trommelrem op 25-03-2014 08:20 ]

• popcorn
P_Tingen schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:14:
De bedreiging voor RT zit voornamelijk in de hoofden van veel gebruikers. Die horen dat je niet zomaar alle gangbare windowsapplicaties kan installeren en "dus" is RT minder geschikt. Het is een variant op het witte ijsberenverhaal (probeer na het lezen van deze zin 5 seconden NIET aan witte ijsberen te denken)

Als je iets niet kan, dan wil je het graag. Kennelijk. Mijn dochter heeft een Surface2 en ik vind het een fantastisch mooi ding (en ik heb het nu over de surface). Voor mijn tweede dochter zit ik overigens wel te twijfelen tussen enerzijds een Surface en anderzijds een Asus T100 want ook voor mijzelf geldt kennelijk het witte ijsberenverhaal. Zucht.
Trommelrem schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:19:
Microsoft heeft mijns inziens een fout gemaakt door geen duidelijke doelgroep te bepalen voor Windows RT, terwijl die er wel is. Want Windows RT tablets hebben een aantal voordelen boven de x86_64 architectuur, waaronder een lange werktijd en het ontbreken van ventilatoren. Verder heeft Windows RT één heel heel heel en enorm big-ass groot voordeel boven Android en iOS: Office met Outlook. Daarnaast is ook VDI perfect geregeld. Dat maakt de tablet plotseling wel geschikt voor zakelijk gebruik. iOS en Android zijn in die opzichten slechts beperkt zakelijk te gebruiken.

Ik heb jarenlang diverse tablets gehad, maar de RT is de enige tablet die ik wel altijd bij me heb, omdat ik er ook daadwerkelijk op kan werken en omdat er daadwerkelijk sprake is van productiviteit. iOS en Android vind ik qua entertainment top, maar RT is nog altijd het enige zakelijk-geschikte werkpaard.
Jullie hebben allebei een punt. Apparaten die RT draaien moet je zien als tablets in plaats van hybride laptops. Zo bezien zijn ze ongelofelijk veelzijdig met één minpunt: weinig apps. Microsoft heeft dat eerste misschien niet voldoende duidelijk gemaakt.

Als ik het rationeel bekijk en op een rij zet tegen welke beperkingen ik aan zou lopen als ik van mijn laptop overstap op een RT-apparaat is dat lijstje heel erg kort. Alleen games zou ik niet meer kunnen spelen, maar die speel ik eigenlijk toch al bijna niet meer. Verder is alles mogelijk met bijvoorbeeld de Surface 2 (surfen, tekstverwerken, muziek en films downloaden en afspelen). Het ding is veelzijdiger dan Android en iOS-tablets (Office, USB, HDMI, SD-slot!) en ook nog eens goedkoper dan de meeste iPads. Van apparaten in die prijsklasse met Windows 8.1 moet je je ook afvragen of je dat wel moet willen, gezien de concessies aan bijvoorbeeld snelheid, het scherm en accuduur die je zou moeten doen.

De 'witte ijsbeer' is bij mij het probleem niet zo, ik ben veel 'banger' voor een WP7.5-scenario, waarbij je een apparaat koopt waar een of twee jaar later geen enkele app meer voor wordt uitgebracht.

Verwijderd

Windows RT/8 of wat dan ook, maakt toch helemaal niet uit?. Je kan alleen geen x86 apps installeren op een Windows RT device. Dat is het enige wat je moet weten.

Langer antwoord:
In de Store zijn 'alle' apps er voor Windows 8 en Windows RT.
Wat gaat gebeuren is dat Windows RT en Windows Phone gaan samen smelten naar Windows PRT. En dan krijg je universal apps voor Windows Phone 8.1, Windows RT 8.1 en Windows 8.1.
Het begin is aangekondigd met universal apps. In appx formaat voor Windows Phone 8.1.
De toekomst lijkt dus beter als het heden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 00:00:
Daar ben ...
Gedraag je even als een vent van 20 jaar graag. Dank je.
Heb je je kitkat al bij de AH gehaald ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 10:43 ]

• popcorn
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:40:
Windows RT/8 of wat dan ook, maakt toch helemaal niet uit?. Je kan alleen geen x86 apps installeren op een Windows RT device. Dat is het enige wat je moet weten.

Langer antwoord:
In de Store zijn 'alle' apps er voor Windows 8 en Windows RT.
Wat gaat gebeuren is dat Windows RT en Windows Phone gaan samen smelten naar Windows PRT. En dan krijg je universal apps voor Windows Phone 8.1, Windows RT 8.1 en Windows 8.1.
Het begin is aangekondigd met universal apps. In appx formaat voor Windows Phone 8.1.
De toekomst lijkt dus beter als het heden.
Wat gaat Microsoft dan doen met huidige RT-apparaten? Krijgen gebruikers daarvan een grote softwareupdate waardoor ze 'PRT' ook gaan gebruiken of blijven ze achter met een overbodig RT-apparaat?

Verwijderd

popcorn schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:05:
[...]....ik ben veel 'banger' voor een WP7.5-scenario, waarbij je een apparaat koopt waar een of twee jaar later geen enkele app meer voor wordt uitgebracht.
Hoef je niet bang voor te zijn. Het WP7.5 scenario kwam door de kernel wijziging. Het kon technisch dus niet anders. WP8, WRT en W8 hebben allemaal in basis dezelfde kernel en dus zal zo'n scenario niet weer gebeuren. Vandaar de volgende stap naar universal apps. Stel je voor dat je het totaal aantal apps in Windows Phone en Windows RT/* store bij elkaar zou kunnen optellen.....

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 21:25
Trommelrem schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:19:
Want Windows RT tablets hebben een aantal voordelen boven de x86_64 architectuur, waaronder een lange werktijd en het ontbreken van ventilatoren.
Mijn Asus T100 is het daar niet mee eens, Die heeft ook geen ventilator en gaat zeer lang mee op een acculading. (Meen iets van 9 a 10 uur, Afhankelijk van het gebruik uiteraard.)

Kan exact hetzelfde en zelfs nog veel meer dan een Surface RT, Komt standaard ook met Office 2013. Wordt geleverd inclusief toetsenbord voor een vanaf prijs van 349,-

Wat betreft de toekomst van Windows RT, Als je de kijkt naar de populariteit en mogelijkheden van de Asus T100 dan zie ik weinig redenen waarom je zowel als fabrikant en als consument nog voor Windows RT zou kiezen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• popcorn
Sato schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:55:
[...]

Mijn Asus T100 is het daar niet mee eens, Die heeft ook geen ventilator en gaat zeer lang mee op een acculading. (Meen iets van 9 a 10 uur, Afhankelijk van het gebruik uiteraard.)

Kan exact hetzelfde en zelfs nog veel meer dan een Surface RT, Komt standaard ook met Office 2013. Wordt geleverd inclusief toetsenbord voor een vanaf prijs van 349,-

Wat betreft de toekomst van Windows RT, Als je de kijkt naar de populariteit en mogelijkheden van de Asus T100 dan zie ik weinig redenen waarom je zowel als fabrikant en als consument nog voor Windows RT zou kiezen.
De accuduur van de Surface 2 is nog 40% langer terwijl deze een stuk sneller is en een aanzienlijk beter scherm heeft (al is de ca. 9 uur van de T100 natuurlijk in principe lang genoeg om de dag mee door te komen). Ook is de T100 is aanzienlijk zwaarder (630 gram tegenover 1,07 kilogram) en dus eigenlijk niet als tablet bruikbaar. Je zou de apparaten dus misschien niet met elkaar mogen vergelijken.

Ik kan me voorstellen dat het ook een voordeel is dat RT meer gesloten is. Je hoeft je niet druk te maken om een register dat een zooitje is en de kans op virussen lijkt me kleiner. Als dit een verkeerde aanname is hoor ik dat graag.

[ Voor 12% gewijzigd door popcorn op 25-03-2014 12:42 ]

Verwijderd

Sato schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:55:
[...]
Draaien we het om. Waarom zou je voor Windows 8 tablet gaan als je toch geen x86 apps gaat installeren?

De Asus T100 springt er uit met name vanwege prijs.
Een Surface springt er uit wat betreft hardware en seamless updates.

IMHO is het niet de vraag WRT of W8 maar hardware, support en bovenal prijs.
((Dat zag je gelijk toen de Surface RT goedkoper werd na de lancering van de Surface 2 ))

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:39

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De ontwikkeling van dit nieuws zou de kar misschien nog wel wat aan kunnen duwen:
nieuws: 'Microsoft overweegt overname van maker developertools Xamarin'

Onder mobiele developers is Xamarin een steeds meer gebruikte oplossing aan het worden, en hoe meer apps voor Android en iOS al in C# met .NET geschreven worden, hoe meer er makkelijk te porten zullen zijn naar Windows Phone en RT.

Uiteindelijk gaat het er toch om dat consumenten RT tablets gaan kopen, en dat doen ze onder meer omdat er steeds meer apps voor zijn, en dus gaan developers er meer apps voor schrijven, etc.

Tesla Model Y RWD (2024)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Toen ik een tablet wilde kopen twijfelde ik erg tussen Surface 2 en Surface Pro 2. Uiteindelijk heb ik voor Surface 2 gekozen omdat deze alles doet wat ik er nu mee wil: namelijk op de bank surfen, mailen en social media.
Voor het geavanceerdere werk ga ik wel naar mijn desktop op zolder.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 00:00:
Daar ben ik kort en krachtig in: geen. Een grote flop!, net als 98, ME, Vista en 8.
Windows OMG :F :z.
De cijfers zeggen (gelukkig) iets anders.

Rt is voor mij het perfecte tablet os (Surface 1 32gb hier) en de Surface de perfecte tablet. Met de goede browser en standaard aanwezige office pakket heb ik niets meer te wensen. Misschien dat dat ook wel de 'handicap' is van dit os. Je hebt niet meer apps of toepassingen nodig om productief/recreatief -is dat het juiste woord hier?- bezig te zijn.

Icm met mijn desktop en laptop (8.1) en smartphone (wp8) heb je een prachtige omgeving gekoppeld aan de Cloud. Rt is voor mij dus prima zoals het nu is.

[ Voor 45% gewijzigd door warhamstr op 25-03-2014 17:35 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• popcorn
warhamstr schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:30:
[...]

De cijfers zeggen (gelukkig) iets anders.
Ik ben benieuwd naar die cijfers.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
Ik zie het nut van Windows RT met de betaalbare Win 8.1 tablets eigenlijk niet zo in. Heb een Asus T100 en zie niet in waarom iemand een RT apparaat zou willen...

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
popcorn schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:31:
[...]

Ik ben benieuwd naar die cijfers.
Microsoft lijkt mij wereldwijd markleider op OS en office gebied?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• popcorn
warhamstr schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:35:
[...]

Microsoft lijkt mij wereldwijd markleider op OS en office gebied?
Ik begreep je reactie verkeerd, ik dacht dat je op RT doelde.

• popcorn
418O2 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:35:
Ik zie het nut van Windows RT met de betaalbare Win 8.1 tablets eigenlijk niet zo in. Heb een Asus T100 en zie niet in waarom iemand een RT apparaat zou willen...
Misschien, maar de T100 zie ik meer als een budgetlaptop met touchscreen; voor veel betaalbare 8.1-'tablets' geldt hetzelfde. Een Surface 2 of Lumia 2520 is kwalitatief een veel beter apparaat (bouwkwaliteit, scherm, snelheid) en ook echt als tablet bruikbaar. 'Nadeel' (subjectief) is alleen dat je er ook een tablet-OS bij krijgt. Een OS dat erg compleet is voor iets dat draait op een tablet, dat wel.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11 15:53
Ik heb zelf zowel een iPad als een Microsoft Surface RT (eerste versie, gekocht via studentenkorting, erg blij mee!) en ik denk zelf dat een Surface/Windows RT tablet in het algemeen prima dienst kan doen als alternatief op een iPad/andere huis- tuin- en keukentablet.

de besturing is nagenoeg hetzelfde: je hebt een knop waarmee je in het thuismenu komt, en je hebt daarbinnen apps. Als je van de één naar de andere app wisselt, heb je via de menuknop net zo veel handelingen nodig als elke andere tablet. Als je via multitasking wilt wisselen, heb je voor Windows RT/8(.1) zelfs nog een handeling minder nodig.

Qua aanbod en productiviteit: de meeste dingen die een Android/iOS tablet biedt, kan de RT tablet ook. Net als de iPad (ja, ik maak de vergelijking weer omdat ik daar goed zelf ook ervaring mee heb) heeft RT:
- Een vlotte browser
- Een goed werkende mail-applicatie
- Een applicatie om foto's en video's mee te bekijken
- Een applicatie om mee te kunnen videochatten
- Een applicatie om muziek mee te kopen en af te spelen
- Camera-app

Dingen die er aan ontbreken zoals een applicatie om e-books mee te kunnen lezen kunnen worden gedownload via de Microsoft store, waar het aanbod echt niet tegenvalt.

Een aantal dingen die ik graag wel had gezien op de RT zijn dingen zoals een app voor herinneringen (Ik ben gek op lijstjes maken waar ik dingen op kan afstrepen, misschien is het mogelijk met de mailapp gezien die exchange ondersteund, maar dat zijn toch een paar extra stappen t.o.v. een losse app) en kunnen navigeren met Bing Maps. Voor de rest is er bovenop dit alles nog een extra beetje productiviteit ingebouwd; je krijgt Word, Excel, Powerpoint, Outlook en OneNote 2013 er gratis bij.

Op de vraag of RT dus nog een toekomst heeft zeg ik: waarom niet? het heeft alles wat concurrenten te bieden hebben met daarbovenop de meest favoriete werkset voor tekstverwerking, presentaties en spreadsheets, en een zeer uitgebreide mailapplicatie op de desktop. Ik kan niet inzien waar RT de concurrentie tekort schiet.

Hoe staat RT tegenover 8.1? Dat is een beetje een brakke vergelijking. Het is qua gebruik hetzelfde, maar onder de motorkap is het fundamenteel anders. Ik denk dan ook dat RT meer een veredelde versie is van een echte tablet, dan een compact werksysteem. Op die manier is RT ook in de markt gezet. Je kunt er geen x86 apps op draaien; absoluut waar. Maar dat kon mijn iPad ook niet en geen enkele andere tablet in deze prijsrange kan dat. Daar is RT niet voor gemaakt.

TL;DR: RT is een goede concurrent voor andere mobiele besturingssystemen en doet weliswaar onder voor Windows 8.1, maar het is niet correct om te denken dat het daar voor bedoeld was. RT is gericht op een besturingssysteem voor de echte tablet en is lichtelijk veredeld met de extra productiviteit die het biedt in de vorm van Office 2013, 8.1 is gemaakt voor workstations en echte PC's en hebben dan ook logischerwijs extra's t.o.v. RT, omdat het daar in de markt is gezet.

• 418O2
popcorn schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:39:
[...]

Misschien, maar de T100 zie ik meer als een budgetlaptop met touchscreen; voor veel betaalbare 8.1-'tablets' geldt hetzelfde. Een Surface 2 of Lumia 2520 is kwalitatief een veel beter apparaat (bouwkwaliteit, scherm, snelheid) en ook echt als tablet bruikbaar. 'Nadeel' (subjectief) is alleen dat je er ook een tablet-OS bij krijgt. Een OS dat erg compleet is voor iets dat draait op een tablet, dat wel.
Maar ook een stuk duurder. En dan kom je in dell venue territorium.

Ik zie t nut echt niet. En de markt lijkt t ook niet te zien

• popcorn
418O2 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:02:
[...]

Maar ook een stuk duurder. En dan kom je in dell venue territorium.
Misschien, maar dat geldt voor bijvoorbeeld een iPad ook. Voor dat geld heb je ook een volwaardige laptop (of een trage Dell Venue met een scherm dat net voldoet).

Nu ga je zeggen dat dat een rare vergelijking en redenering is, en dat is het ook, maar die redenering gaat voor veel mensen blijkbaar wel op als het om een RT-apparaat gaat...
Ik zie t nut echt niet. En de markt lijkt t ook niet te zien
Dat laatste vrees ik ook, maar ik denk dat een tablet als de Surface 2 toch echt de toekomst is, al dan niet met een andere versie van Windows. Waarom nog een laptop gebruiken als je tablet alles kan?

[ Voor 12% gewijzigd door popcorn op 25-03-2014 19:15 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 11:00

Croga

The Unreasonable Man

Het allergrootste probleem is natuurlijk de reden dat de meeste mensen een tablet hebben.... Spelletjes.....

Het gemiddelde gebruik van een tablet is helemaal niet zakelijk. Ik gok dat het grootste deel van de tablet gebruikers, het grootste deel van de tijd spelletjes aan het spelen zijn.
En wat dat betreft loopt Windows, of het nou RT of 8.1 is, gewoon sterk achter. Er zijn nauwelijks fatsoenlijke spellen te krijgen die goed met touch werken. En de spellen die iedereen speelt (Candy Crush, etc.) zijn überhaupt niet te krijgen.
En dus slaat het platform niet aan; het ondersteund namelijk het primaire gebruik van het apparaat niet.

Ikzelf dacht mijn iPad en laptop om te ruilen voor een Asus TX300 Transformer Book. Ik heb er nog geen seconde spijt van; het is een heerlijk apparaat om op te werken. Maar m'n iPad heb ik gehouden. Als tablet is de TX300 namelijk onbruikbaar. Niet vanwege zijn formaat maar vanwege het absolute gebrek aan software. Op Civ5 ben je op een gegeven moment ook uit gekeken :)

• CAP-Team

CAP-Team

RT heeft dan wel weer een voordeel tov iOS/Android: het ondersteunt Flash!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

De beste optie voor MS is misschien wel om het bureaublad uit RT te halen en - voor degene die het echt wil - als app aan te bieden in de store. Zo maken ze duidelijk dat het bureaublad eigenlijk niet geschikt is voor een 10 inch tablet. Als ze dan RT ook nog eens zouden omdopen tot iets met met een minder bizarre naam en dezelfde naam zouden gebruiken als die van hun telefoon-OS, dan hebben ze 2 operating systems over; een voor de desktop en een voor mobiele apparaten (Windows Mobile? :) ). Duidelijk en helder. De apps in de store werken overal op en alle apparaten met wat voor windows versie dan ook lullen met elkaar via de cloud.

Een Surface is een mooi en degelijk apparaat en zoals anderen al noemden met een ENORM groot voordeel en dat voordeel heet MS Office. Gratisj en voor niks erbij. Ik heb zelf een Android apparaat, maar ik zou hem zó omruilen voor een Surface.

• popcorn
CAP-Team schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:54:
RT heeft dan wel weer een voordeel tov iOS/Android: het ondersteunt Flash!
Klopt, en dat relativeert het gebrek aan apps voor een groot deel. Een YouTube-app is helemaal niet nodig op RT, dat werkt gewoon prima in de browser. Hetzelfde geldt voor heel veel andere apps / sites.

• Sato
popcorn schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:33:
[...]

De accuduur van de Surface 2 is nog 40% langer terwijl deze een stuk sneller is en een aanzienlijk beter scherm heeft (al is de ca. 9 uur van de T100 natuurlijk in principe lang genoeg om de dag mee door te komen). Ook is de T100 is aanzienlijk zwaarder (630 gram tegenover 1,07 kilogram) en dus eigenlijk niet als tablet bruikbaar. Je zou de apparaten dus misschien niet met elkaar mogen vergelijken.

Ik kan me voorstellen dat het ook een voordeel is dat RT meer gesloten is. Je hoeft je niet druk te maken om een register dat een zooitje is en de kans op virussen lijkt me kleiner. Als dit een verkeerde aanname is hoor ik dat graag.
Met mijn ogen zit je niet te wachten op 1080p op een 10'' scherm (ben verleden december nog bij de opticien geweest voor een nieuwe bril.)
Langere batterijduur, is zeker een voordeel maar hangt ook af van gebruik.

De T100 weegt zelf maar 550gram de rest is van het keyboard dock, al zullen sommige dan beargumenteren dat je dan je productiviteit inlevert (wat ook zeker waar is.)

Register een zootje, Dat hangt af van gebruik en de gebruiker.
Dat een surface rt/2 met een T100 vergelijken geen eerlijke vergelijking is voor beide omdat de doelgroep verschilt ben ik het zeer zeker met je eens.

quote]Sake schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:51:
[...]

Draaien we het om. Waarom zou je voor Windows 8 tablet gaan als je toch geen x86 apps gaat installeren?
[/quote]

Persoonlijk ging ik voor een Windows 8 Tablet omdat ik wel x86 programma's zal moeten draaien (en al draai) omdat ik er mijn laptop overbodig mee wilde maken. (Wat ook gelukt is.)
De laptop is naast mijn desktop met IPS scherm altijd al een ongewenst gegeven geweest waardoor ik nooit het geld ervoor over had om een laptop met een goed scherm te kopen, Dit omdat het gebruik van een laptop bij mij beperkt bleef tot het ter beschikking hebben van een functioneel systeem als ik bij iemand thuis een niet goed functionerende laptop of pc moest nakijken.

Daarnaast zal deze T100 wanneer die met pensioen gaat (Als er eindelijk eens tablets op de markt komen die wel 100% aan mijn eisen voldoen, Wat ik voorlopig helaas nog niet zie gebeuren. Ik wil namelijk een 12''/13'' Surface Pro achtig apparaat van rond de €600/700,- en een 7'' of 8'' Windows RT van €200/250,-) primair worden ingezet als muziek speler middels Foobar2000 en een externe HDD.

• 418O2
8" 8.1 voor 300, komt dat al in de buurt ?

reviews: Vier 8"-Windows-tablets getest

Ik zie niet zo goed waarom je rt boven 8.1 zou verkiezen als de prijs niet uit hoeft te maken. Alles van rt kan je met 8.1 toch?

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 26-03-2014 00:57 ]

• popcorn
418O2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 00:56:
8" 8.1 voor 300, komt dat al in de buurt ?

reviews: Vier 8"-Windows-tablets getest

Ik zie niet zo goed waarom je rt boven 8.1 zou verkiezen als de prijs niet uit hoeft te maken. Alles van rt kan je met 8.1 toch?
In die prijsklasse is de Surface 2 nog altijd met afstand het beste apparaat als je genoeg hebt aan RT, ook in vergelijking met 8.1-apparaten. Dat is voor mij in ieder geval een reden om de S2 nu te overwegen. Ik ben alleen bang dat RT een doodgeboren kindje is.

Hoe het voor huidige gebruikers wordt opgelost als WP en RT samengaan is maar de vraag.

Verwijderd

Croga schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:27:
En de spellen die iedereen speelt (Candy Crush, etc.)
Candy Crush en andere flash games, kun je gewoon in browser spelen. Net als eerder gezegd. Flash compenseert heel veel

Verwijderd

popcorn schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:42:
[...]
Hoe het voor huidige gebruikers wordt opgelost als WP en RT samengaan is maar de vraag.
Gezien de support tot 2017 en de mate waarin Microsoft tot nu toe support op de Surface gegeven heeft, heb ik geen twijfel over het antwoord op die vraag.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Ik weet zeker dat het RT platform zeker nog toekomst heeft, het is alleen aan Microsoft hoe ze dit gaan aanpakken.

Het RT platform is niet alleen voor tablet gebruikers die graag het Windows platform gebruiken (wegens erg goede sync mogelijkheden tussen hun laptop/tablet) met daarbij de voordelen van een echte browser en Office mogelijkheden.

Waar ik nu juist Surface RT 1 veel aan verkoop, zijn de mensen die een mini laptop zoeken voor school doeleinde of voor op hun werk aantekeningen te maken. De prijs die ze voor de surface RT vragen is echt een prijs waar mensen geen moeite mee hebben en ik verkoop er per maand stukken meer dan ik ipad tegenwoordig verkoop. Meest gebruikte apps zijn op de store te vinden tegenwoordig.

Mensen zijn niet meer geïnteresseerd in een grote YouTube/game machine en zoeken iets waar ze meer aan hebben. Dat is ook de reden waarom het marktaandeel van de ipad zo hard afneemt.

Dat RT platform in het begin totaal niet aansloeg kwam jammer genoeg ook door mijn collega's. Ze hebben echt geen idee wat je precies met het product kan en zien geen voordelen in het platform. Toen Microsoft ze surface modellen gratis ging weggeven aan bijna iedere verkoper, zag ik dit veranderen. Microsoft moet namelijk niet de klanten overtuigen, maar de verkopers in de winkel (hoe krom dit ook klinkt).

Voor mij is het maar een bijbaan en leer alles in mijn eigen tijd, maar dit geldt niet voor de rest. De cursussen die we krijgen stellen van Apple en Microsoft echt niks voor, ze moeten echt met het OS in de praktijk te werk gaan, willen ze de voordelen zien.

[ Voor 28% gewijzigd door vali op 26-03-2014 10:38 ]

• gebruikersnaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 20:31

gebruikersnaam

Ja echt!

Ik denk niet dat RT toekomst heeft. Zodra er hoogwaardige windows 8 tablets komen, die niet al te zwaar zijn met een goede accuduur, heeft rt geen bestaansrecht meer. Het voeren van verschillende versies van windows in dezelfde vijver is dan onzinnig. Het bemoeilijkt de acceptatie voor de consument, en dus ook de acceptatie van de app-bouwers. En zonder een ruim aanbod van spelletjes gaat microsoft het op de tabletmarkt niet redden. Het is dus een kwestie van tijd tot de (betaalbare) hardware zover is. Ik ben trouwens wel een tevreden surface 1 gebruiker. Van een lichte surface met goede accuduur, goede store en windows 8 zou ik erg blij worden!

• popcorn
gebruikersnaam schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:51:
Ik denk niet dat RT toekomst heeft. Zodra er hoogwaardige windows 8 tablets komen, die niet al te zwaar zijn met een goede accuduur, heeft rt geen bestaansrecht meer. Het voeren van verschillende versies van windows in dezelfde vijver is dan onzinnig. Het bemoeilijkt de acceptatie voor de consument, en dus ook de acceptatie van de app-bouwers. En zonder een ruim aanbod van spelletjes gaat microsoft het op de tabletmarkt niet redden. Het is dus een kwestie van tijd tot de (betaalbare) hardware zover is. Ik ben trouwens wel een tevreden surface 1 gebruiker. Van een lichte surface met goede accuduur, goede store en windows 8 zou ik erg blij worden!
Dan stel ik een nieuwe vraag. Als RT om deze reden (het wordt ingehaald door de techniek) geen toekomst heeft, waarom zouden Android en iOS-tablets dat dan wel hebben?

Ik denk dat je gelijk hebt hoor, maar dan moet dit een onvermijdelijk gevolg zijn. Waarom zou je immers 500+ euro uitgeven aan een tablet terwijl je voor hetzelfde geldt iets kan hebben dat hetzelfde is qua hardware en veel veelzijdiger is qua functionaliteit?

• vali
gebruikersnaam schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:51:
Waarom zou verschillende versies een probleem zijn voor de consument? Ik zie die verwarring namelijk niet bij alle klanten waar ik het verschil uitleg. Wil hiermee niet zeggen dat iedereen intresse erin heeft, maar het is niet zo dat ze het raar vinden( precies hetzelfde geval als bij OSX en IOS). Grotendeels waar ik ook een laptop aan verkoop (uitzonderingen zijn er altijd), gebruikt hem voor beetje browsen, spelletje spelen, internet bankieren en office documenten maken. Juist voor die mensen die deze dingen ook op tablet willen doen en daarbij geen gezeik willen hebben met het onderhouden ervan (iets wat met Windows 8 wel moet), is het RT platform ideaal.

Zie daarnaast ook geen problemen voor developers. Grotendeels brengt al hun app voor alle drie de platformen uit en zijn helemaal niet afhankelijk van alleen het RT. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals VLC die blijkbaar veel moeite hebben om hun app werkend te krijgen, maar als ik Mobile.hd het sinds de release perfect draait, ga je twijfelen waar de fout ligt.

Zou ook geen gek idee zijn als fabrikanten goedkope 15 inch laptops/tablets op de markt zouden brengen op ARM basis. Hiermee kan Microsoft ook voorkomen dat Chromebook teveel marktaandeel gaat krijgen, zeker nu de consument een laptop van 500 euro al bijna te duur vindt |:( ....

[ Voor 30% gewijzigd door vali op 27-03-2014 00:13 ]

• gebruikersnaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 20:31

gebruikersnaam

Ja echt!

De stelling is of RT toekomst heeft. IOS heeft natuurlijk veel betere kansen omdat deze al een zeer grote fanbase heeft en daarnaast zeer groot aanbod van apps. Dat hele ecosysteem draait en loopt uitstekend. De hele opkomst van ipad is ook niet te vergelijken met die van RT (in hoeverre je van opkomst van rt kan spreken).

Er is op dit moment geen enkele rt (only) app die ik zou missen. De meeste gebruikers zullen de standaard programma's gebruiken die ook voor windows 8 beschikbaar zijn, alleen hebben de rt versies minder functionaliteit. Het uitbrengen van apps op de drie platformen gebeurt volgens mij niet hoor. Ik zou denken dat het aantrekkelijker voor ontwikkelaars is om één app te ontwikkelen voor zowel de windows pc's als tablets. Wellicht dat er dan meer leven in de store komt. Ik adviseer ook niemand om een rt tablet te kopen, puur omdat de entertainmentwaarde behoorlijk lager is dan android of ios. Want met name de huis-tuin-en-keuken gebruiker wel het populaire spelletje van dat moment tegen de buurvrouw spelen... 90% kans deze er niet voor rt is.

Dat windows 8 extra onderhoud nodig heeft ten opzichte van rt lijkt me niet.. ik zou windows 8 ook niet gebruikers onvriendelijk willen noemen. RT is juist, met name wat betreft drivers voor randapparatuur, lastiger.

RT heeft voor mij dus alleen maar nadelen, de enige voordelen zijn de systeemeisen en accuduur. Zodra dat geen belemmeringen meer zijn, kan ik geen reden bedenken om aan rt vast te houden.

Android en ook IOS zullen veel meer kans hebben vanwege de huidige grote fanbase. De apparaten zijn vooral op het punt van entertainment sterk. Rt moet het vooral van productiviteit hebben, en daar past windows 8 beter bij.

• vali
gebruikersnaam schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:50:
De stelling is of RT toekomst heeft. IOS heeft natuurlijk veel betere kansen omdat deze al een zeer grote fanbase heeft en daarnaast zeer groot aanbod van apps. Dat hele ecosysteem draait en loopt uitstekend. De hele opkomst van ipad is ook niet te vergelijken met die van RT (in hoeverre je van opkomst van rt kan spreken).

Er is op dit moment geen enkele rt (only) app die ik zou missen. De meeste gebruikers zullen de standaard programma's gebruiken die ook voor windows 8 beschikbaar zijn, alleen hebben de rt versies minder functionaliteit. Het uitbrengen van apps op de drie platformen gebeurt volgens mij niet hoor. Ik zou denken dat het aantrekkelijker voor ontwikkelaars is om één app te ontwikkelen voor zowel de windows pc's als tablets. Wellicht dat er dan meer leven in de store komt. Ik adviseer ook niemand om een rt tablet te kopen, puur omdat de entertainmentwaarde behoorlijk lager is dan android of ios. Want met name de huis-tuin-en-keuken gebruiker wel het populaire spelletje van dat moment tegen de buurvrouw spelen... 90% kans deze er niet voor rt is.

Dat windows 8 extra onderhoud nodig heeft ten opzichte van rt lijkt me niet.. ik zou windows 8 ook niet gebruikers onvriendelijk willen noemen. RT is juist, met name wat betreft drivers voor randapparatuur, lastiger.

RT heeft voor mij dus alleen maar nadelen, de enige voordelen zijn de systeemeisen en accuduur. Zodra dat geen belemmeringen meer zijn, kan ik geen reden bedenken om aan rt vast te houden.

Android en ook IOS zullen veel meer kans hebben vanwege de huidige grote fanbase. De apparaten zijn vooral op het punt van entertainment sterk. Rt moet het vooral van productiviteit hebben, en daar past windows 8 beter bij.
Dat is alleen niet meer het geval. IOS verliest steeds meer marktaandeel en voornamelijk op tablet gebied. Waar ze paar jaar geleden nog meer dan 70% marktaandeel hadden (en android 30%), is dat nu omgedraaid en nog steeds dalend. Durf ook bijna de uitspraak te maken dat Apple over paar jaar van de markt is weggeveegd als ze niet snel met iets nieuws komen. Hun iPhone en ipad's zijn gewoon niet meer vernieuwd. Consument heeft tegenwoordig niet veel geld meer over en zoekt een device waar ze meer mee kunnen dan spelletjes spelen.
Het uitbrengen van apps op de drie platformen gebeurt volgens mij niet hoor. Ik zou denken dat het aantrekkelijker voor ontwikkelaars is om één app te ontwikkelen voor zowel de windows pc's als tablets. Wellicht dat er dan meer leven in de store komt. Ik adviseer ook niemand om een rt tablet te kopen, puur omdat de entertainmentwaarde behoorlijk lager is dan android of ios. Want met name de huis-tuin-en-keuken gebruiker wel het populaire spelletje van dat moment tegen de buurvrouw spelen... 90% kans deze er niet voor rt is.
Kijk voor de verandering eens op de store, je zult dan zien dat bijna alle applicaties ook voor ARM zijn genaamd. Het is juist aantrekkelijk voor developers om alles voor alle platformen te maken, en dat zal straks alleen maar toenemen als de Xbox store erbij komt. Daarnaast vind ik het jammer om te lezen dat je gelijk een platform voor iemand uitsluit, misschien is het voor de gene wel een ideaal?

Hoeveel klanten bij mij wel niet binnen komen en om een ipad vragen, en na doorvragen wat ze ermee willen doen, ik al snel tot de conclusie kom dat Windows 8(RT) of android een veel beter platform voor hen is.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 27-03-2014 23:57 ]

Verwijderd

Croga schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:27:
Het allergrootste probleem is natuurlijk de reden dat de meeste mensen een tablet hebben.... Spelletjes.....
Dus? Ik speel heel veel spelletjes en kan me uitgebreid vermaken. Inclusief met een aangesloten Xbox controller. Sluit die maar eens op andere tablet aan ;)
En Candy Crush e.d. kan je ook gewoon op de Facebook pagina in flash spelen. Ik zie geen probleem.
Er zitten zelfs hele mooie casual games tussen zoals Pictofeud en Rummikub (van NL bodem)

Natuurlijk hebben we nog minder games en apps, maar hoeveel zijn dat er nu nog en in hoever is dat nog een issue? Het aantal apps/games zit bij sommigen volgens mij meer tussen de oren.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

franssie

Save the albatross

Ha zie dit topic, maand geleden een Asus T100 voor EUR 350 gekocht voor mijn vriendin, vol windows 8.1
Daarnaast heb ik een windows phone 8 (nokia)
Ik snap echt niet wat Windows RT daar aan toe kan voegen, ik hoop dat de ontwikkelaars hun energie in windowsphone stoppen in plaats van die paar RT gebruikers.
Dus nee, naar mijn mening is RT sinds het uitkomen van betaalbare W8.1 tablets en laptops met touch gewoon overbodig geworden aangezien er geen levend ecosysteem is (ik zou er niet meer dan een paar tientjes voor betalen iig, raar om te zien dat ze nog aangeboden worden - net zoals je een andoid 2.3 tablet koopt nu).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• vali
franssie schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:58:
Ha zie dit topic, maand geleden een Asus T100 voor EUR 350 gekocht voor mijn vriendin, vol windows 8.1
Ik snap echt niet wat Windows RT daar aan toe kan voegen, ik hoop dat de ontwikkelaars hun energie in windowsphone stoppen in plaats van die paar RT gebruikers.
Dus nee, naar mijn mening is RT sinds het uitkomen van betaalbare W8.1 tablets en laptops met touch gewoon overbodig geworden aangezien er geen levend ecosysteem is (ik zou er niet meer dan een paar tientjes voor betalen iig, raar om te zien dat ze nog aangeboden worden - net zoals je een andoid 2.3 tablet koopt nu).
Je kan het zo zien, waarom zouden we willen dat AMD of Intel altijd de grootste blijven op cpu gebied? Intel heeft misschien in een korte tijd veel achterstand ingehaald, maar de fabrikanten van arm staan zeker niet stil.

Ik ben blij dat Microsoft RT niet laat vallen en ermee doorgaat. Vind tevens de vergelijking met android 2.3 niet echt opgaan, omdat developers niet veel moeite hoeven te doen om alle platformen te ondersteunen, iets wat met android wel het geval is.

Verwijderd

franssie schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:58:
Ik snap echt niet ....
Inderdaad, je snapt het niet. Er is geen verschil behalve dat je geen x86 apps kunt installeren.
En het aantal dat dat ook daadwerkelijk doet (uitgezonderd bepaalde tweakers) is heel erg klein.
Ik heb een x86 en RT Windows tablet en ik heb na anderhalf jaar nooit de behoefte gehad om x86 apps te draaien. Het gaat dus helemaal niet over het OS, maar over merk, service, prijs en interne en externe hardware.
Het duurt blijkbaar even voordat dat kwartje bij menigeen valt
.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 00:14 ]

• vali
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:12:
[...]

Inderdaad, je snapt het niet. Er is geen verschil behalve dat je geen x86 apps kunt installeren.
En het aantal dat dat ook daadwerkelijk doet (uitgezonderd bepaalde tweakers) is heel erg klein.
Ik heb een x86 en RT Windows tablet en ik heb na anderhalf jaar nooit de behoefte gehad om x86 apps te draaien. Het gaat dus helemaal niet over het OS, maar over merk, service, prijs en interne en externe hardware.
Het duurt blijkbaar even voordat dat kwartje bij menigeen valt.
Deel hier precies dezelfde mening :)

• franssie

franssie

Save the albatross

Die T100 is in gebruik bij mijn tech-unaware vriendin, juist omdat ze wel x86 software wil draaien. Check overigens welke devices op ARM draaien :+
edit://
Wikipedia: Category:ARM operating systems

ARM is een prima proc, maar ook de reden dat ik geen iOS apparaat wil, want ik wil dan OSX ipv iOS. Voor android is het prima, op een phone.

nogmaals, waarom zou je je beperken tot RT als je voor hetzelfde geld een volledig OS kan draaien?

[ Voor 57% gewijzigd door franssie op 28-03-2014 00:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• vali
franssie schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:14:
Check overigens welke devices op ARM draaien :+
En dat geeft aan of een product goed is of niet ?

Ik zie bv. best veel medestudenten van mijn opleiding als aasgieren op de surface RT gaan toen Microsoft te prijs verlaagde naar 200 euro. Geef ze ook geen ongelijk. Ieder device heeft zo zijn voordelen, het is maar net hoe neutraal je er tegen aankijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 28-03-2014 00:20 ]

Verwijderd

Die T100 is in gebruik bij mijn tech-unaware vriendin, juist omdat ze wel x86 software wil draaien. Check overigens welke devices op ARM draaien :+
Ja, de betere zoals de Surface 2 en Lumia 2520.

Iedereen die ik ken die x86 apps op een klein formaat wil draaien, heeft een Surface Pro of een netbook/hybride of ultrabook achtig apparaat. Daar zou je de T100 ook onder kunnen scharen.
Kijk ik weer naar 8" apparaten, dan zal er nog minder snel x86 apps gedraaid worden.

Verwijderd

nogmaals, waarom zou je je beperken tot RT als je voor hetzelfde geld een volledig OS kan draaien?
Als je geen x86 draait, beperk je jezelf niet :+
En in 10-11 inch is een Surface 2 het mooiste apparaat. Met volledige updates via Microsoft Updates. Inclusief firmware. Je maakt het je eerder moeilijk omdat je firmware updates via een Asus tool moet doen.

• franssie

franssie

Save the albatross

Juist ook op 8" is het interessant om er een externe USB hub aan te hangen met groot scherm, toetsenbord en muis; zo doen wij dat tenminste thuis, best of both worlds. De T100 is 11" maar werkt met een externe 22"monitor prima, zie ik een RT niet zo snel doen.
Maar dit is niet bedoeld om RT gebruikers aan te vallen, alleen als antwoord op TS denk ik dat het over een jaar niet meer bestaat, net zoals ik denk dat iOS over twee jaar ook weer ont-forkt gaat richting OSX.

• vali
franssie schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:25:
Juist ook op 8" is het interessant om er een externe USB hub aan te hangen met groot scherm, toetsenbord en muis; zo doen wij dat tenminste thuis, best of both worlds. De T100 is 11" maar werkt met een externe 22"monitor prima, zie ik een RT niet zo snel doen.
Maar dit is niet bedoeld om RT gebruikers aan te vallen, alleen als antwoord op TS denk ik dat het over een jaar niet meer bestaat, net zoals ik denk dat iOS over twee jaar ook weer ont-forkt gaat richting OSX.
We zullen het zien. Ik denk dat RT nog lange tijd zal blijven bestaan. Zeker omdat Microsoft niet gek lang geleden heeft verteld dat ze eind 2014 Het RT -en wp8 platform willen samenvoegen.
Uhh waarom zou RT dit niet kunnen, enige verschil is dat je alleen uit de store apps kan installeren. Voor de rest is Windows 8.1 hetzelfde

[ Voor 21% gewijzigd door vali op 28-03-2014 00:44 ]

• popcorn
Waarom zou dat met RT niet kunnen?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nee he? Ik wel: YouTube: Why I Love my Microsoft Surface 2 : Tips and Tricks

• Sato
Ja, Maar nu gooi je de context weg.
De 7/8'' zou ik sporadisch (op de bank en in bed wat internet en mail) naast de 12/13'' (productief) gebruiken, Zolang die 12/13'' er nog niet is heeft die 7/8'' voor mij dan ook geen nut. Vandaar mijn keuze om voor nu genoegen te nemen met een 10'' (Asus T100)

Wat ik wil komt wel, Maar ik verwacht het pas in 2015/2016. Tot die tijd voldoet deze 10'' prima naast mijn 4'' telefoon.

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:47
Ik lees nog steeds her en der dat windows RT samengaat met Windows Phone 8.

Iemand een idee wat voor directe gevolgen dat heeft voor een Surface RT? Komen er dan veel meer apps beschikbaar, andere functionaliteiten.. of valt dit allemaal wel mee?

• CAP-Team

CAP-Team

Ik las op Twitter dat Microsoft het versmolten OS van Windows RT en Windows Phone intern "Windows Mobile" noemt..

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 11:00

Croga

The Unreasonable Man

Ayazis schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:12:
Ik lees nog steeds her en der dat windows RT samengaat met Windows Phone 8.

Iemand een idee wat voor directe gevolgen dat heeft voor een Surface RT? Komen er dan veel meer apps beschikbaar, andere functionaliteiten.. of valt dit allemaal wel mee?
Wat ik gehoord heb is dat "native apps" straks alleen nog maar als universal geaccepteerd zullen worden. Of dat er voor zorgt dat er meer RT beschikbaar komt of de Win8 appstore helemaal dood bloed is moeilijk te voorspellen. Feit blijft wel dat de reikwijdte van universele apps een behoorlijk stuk groter is dan de gescheiden Phone/RT/Desktop nu is.

• CAP-Team

CAP-Team

Dat valt te verwachten inderdaad. En dat is ook alleen maar mooi. Je moet alleen wel ook de app ontwikkelaars achter je hebben staan zodat al die apps ook weer als universal app gepubliceerd worden.
En dat heeft weer als voordeel dat je app op diverse soorten apparaten te gebruiken is.

Verwijderd

Ik verwacht in 2015 ook tablets op ARM processoren. Anders hoeft er geen samensmelting tussen WP en RT plaats te vinden. Alleen te hopen dat de huidige tablets wel die update gaan krijgen.
op 21 januari horen we er meer over.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 14:29 ]

• Trommelrem
Ik verwacht eigenlijk telefoons met x86 processors. Onlangs was er zelfs een HP Stream 7 voor 99 euro die zowat in de binnenzak past. Alleen de belfunctie ontbrak.

Windows RT was denk ik een benodigde tussenstap om het gat tussen x86 en ARM te dichten.

Verwijderd

Volgens onderstaande tweet krijgen huidige wp toestellen windows phone 10
https://twitter.com/lumia/status/532128314467823616

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 00:57 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor zover ik weet is aangekondigd dat een deel van de Windows-10 veranderingen ook naar Windows RT worden gebracht.

Wat mij op zich ook heel interessant lijkt is zekerheid over wanneer securityupdates voor Windows RT (8.1) (op zijn vroegst) stoppen, Volgens MS worden producten tenminste vier jaar nadat ze beschikbaar komen ondersteund, voor Nokia 2520 of Surface 2 zou dat dus betekenen dat vanaf op zijn vroegst eind 2017 geen updates meer beschikbaar worden gemaakt, klopt dat?

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Laten we hopen dat de updates voor Windows RT ook nog de Windows Store compatible maken met Windows 10 (universal apps), anders is RT echt net zo snel end-of-life als Windows Phone 7.x destijds en dat zou zonde zijn van de tablets die er echt prima op werken.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 16:05
begintmeta schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:17:
Voor zover ik weet is aangekondigd dat een deel van de Windows-10 veranderingen ook naar Windows RT worden gebracht.

Wat mij op zich ook heel interessant lijkt is zekerheid over wanneer securityupdates voor Windows RT (8.1) (op zijn vroegst) stoppen, Volgens MS worden producten tenminste vier jaar nadat ze beschikbaar komen ondersteund, voor Nokia 2520 of Surface 2 zou dat dus betekenen dat vanaf op zijn vroegst eind 2017 geen updates meer beschikbaar worden gemaakt, klopt dat?
dit is met name voor mij een relevante omdat ik voor mijn ouders mogelijk (voordelig) een lumia 2520 aan ga schaffen. qua hardware / geld een hoop bang for bucks, maar omdat op die 2520 win RT draait twijfel ik nog.
Kan ik eventueel zelfs een custom rom op die lumia knallen? OF werkt win 10 zelfs helemaal niet op zo'n 2520?
Allemaal relevant voor mij om een keuze te durven maken voor een RT tablet.

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
Beveiligingsupdates gaan om de software versie bij mijn weten. Aangezien rt8.1 vorig jaar is gereleased (correct me if wrong) heb je tot 2019 updates.

Zonder updates blijft het ook gewoon werken. Zie zelf ook nog niet het probleem om een rt apparaat daarom te laten liggen als het nu voldoet aan de eisen van gebruiker en de prijs zeer interessant is.

Verwijderd

Verwijderd in "[WRT] Microsoft Surface 2"
General improvements are made to support upgrades to a later version of Windows.

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-11 14:31
Is het hele RT gebeuren vanuit MS niet ingegeven om de boot niet te missen op het ARM-processor vlak?

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
En omdat Intel toen nog geen echt antwoord had op de mobiele CPU markt.

Verder moeten we maar zien wat er gaat gebeuren met RT. Het draait in elk geval prima op een tablet en het is fijn te weten dat het een veilig OS is (door de kleine userbase misschien ook wel)

• Trommelrem
cc12 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:11:
Is het hele RT gebeuren vanuit MS niet ingegeven om de boot niet te missen op het ARM-processor vlak?
Volgens mij was het ook een kontschop van Microsoft naar Intel om er nou eindelijk eens voor te zorgen dat x86 processors eens wat zuiniger zouden worden. Dat is ze goed gelukt. Intel werd bang omdat Microsoft ineens ARM ging verkennen en toen ging ineens heel veel R&D naar energieverbruik.

Er is iets heel moois uit gekomen: Windows 10 voor ARM. Eindelijk PowerShell op een Raspberry Pi. Windows RT is dus zeker niet voor niets geweest.
Pagina: 1