Probleem met Vodafone over kosten reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:55
Allereerst de samenvatting van mijn probleem; ik heb een leentoestel van Vodafone/dynafix late nvallen, en daarbij is het scherm gebroken. 6 maanden na dato krijg ik van Vodafone ineens een telefoon rekening van 235 euro, wat 180 euro meer is dan normaal. Volgens een rekeningspecificatie is 150 euro (excl. BTW) daarvan "Overige kosten" en na nader onderzoek en veel gebel met Vodafone en Dynafix kom ik er achter dat het de kosten van het leentoestel zijn. Nu wil ik graag een gespecificeerde factuur zodat ik dit bedrag kan aangeven bij mijn WA-verzekering. Echter word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Vodafone stelt dat het kosten van Dynafix zijn, Dynafix stelt dat ik bij Vodafone moet zijn.

Hoe kan ik deze cirkel doorbreken en op zijn minst die 180 euro gespecificeerd zien?

Hieronder volgt de uitgebreide versie van mijn verhaal/klacht en verdere probleemstelling. Hierbij loop ik ook vaker aan tegen het kastje/muur verhaal. In juni 2013 laat ik mijn eigen Nokia Lumia 920 in de WC vallen (don't ask) en omdat Vodafone naast garantie/reparatie RED klanten een leentoestel aanbiedt, laat ik het toestel door hun omruilen voor een leentoestel (een HTC 8s). Op dat moment is mijn verwachting dat ik of wel een rekening krijg voor onderzoekskosten (a 30 euro), of een specificatie van te verwachte kosten (indien boven de ?100? Euro), of dat het op magische wijze onder garantie valt.

Na een paar weken kan ik een afspraak maken om de toestellen weer om te ruilen. Ik ben voorzichtig blij, omdat er geen indicatie is dat er extra kosten zijn of dat mijn toestel niet gerepareerd is. Nadat de koerier weg is, kom ik er achter dat mijn toestel echter helemaal niet gerepareerd is. Teleurgesteld maak ik de volgende dag weer een afspraak om de toestellen om ruilen zodat de mijne als nog gerepareerd kan worden.
Na een week of 2 wil Dynafix graag de toestellen weer omwisselen. Deze keer ben ik wat alerter bij het omwisselen en vraag ik de koerier dan ook of ik eerst kan testen voordat ik teken en de toestellen omgeruild worden. Dat kan, al heeft hij wel een strak schema dus wil hij er niet teveel tijd aan kwijt zijn. Ik snel getest of mijn 920 aan wilde en toen dat niet lukte, of het enige reactie gaf aan de oplader. Helaas, het mocht niet zo zijn, het toestel was niet gerepareerd. Aangezien het toestel niet gerepareerd was, heb ik dat de bezorger laten opschrijven en het toestel geweigerd. (De relevantie hiervan wordt later duidelijk.)

In de periode daarna ben ik tijdens mijn verhuizing zo stom om het toestel uit mijn zak te laten vallen. Door deze val van zeg 30 a 40 centimeter, barst het scherm in gruzelementen. Dit tezamen met het uitblijven van een reactie van Dynafix over het weigeren van de reparatie, leidt er toe dat ik Dynafix mail en informeer naar de status van mijn toestel. Nu blijkt dat ze het niet repareren omdat het waterschade is, ook niet tegen betaling. Dus mijn toestel is niet gerepareerd en ze willen wel hun leentoestel terug. Niet onterecht, maar wel teleurstellende klantenservice.

Dit speelde in augustus/september, en in december krijg ik een rekening van Vodafone a 110 euro (55 euro meer dan normaal). Ik vermoedde dat dit de kosten zouden zijn voor de reparatie van het leentoestel, dus heb er toentertijd geen probleem van gemaakt. Echter, eind februari schrok ik want Vodafone had ineens 235 euro afgeschreven. Daarop ben ik eens gaan informeren hoe en wat. Na heen en weer geleur tussen Vodafone en Dynafix bleek dat de 55 euro extra van december kosten waren voor het weigeren van het omwisselen van de niet-gerepareerde telefoon, en de 180 euro de kosten van het repareren van de HTC 8s. 180 euro voor het repareren van een toestel wat je als consument toentertijd voor 180 euro in de winkel kon kopen!

Graag zou ik dan ook wat aan deze kosten doen. Het is reëel om te betalen voor schade aan het leentoestel, maar het bedrag is m.i. belachelijk hoog. Daarnaast vind ik het te idioot voor woorden dat ze niet duidelijk communiceren dat het toestel niet gerepareerd is en wordt, en ook nog eens kosten in rekening brengen als je het toestel weigert omdat zij de te verwachten dienst niet hebben geleverd.

Na een gesprek met mijn WA-verzekering bleek dat die 180 euro in het principe gedekt is, mits ik een factuur heb waarop meer staat dan "overige kosten", Dat is voor mij het minste wat ik wil bereiken, maar graag wil ik het bedrag uit principe omlaag hebben. Vodafone is op geen enkele manier klantvriendelijk geweest en verschuilt zich achter Dynafix, een partij waar ik liever niets mee te maken heb. Wat is de beste manier van dit aanpakken?

offtopic:
Ik hoop dat mijn topic hier goed staat, al ben ik er niet helemaal zeker van

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56

Sorcerer8472

Mens sana?

Vodafone moet haar eigen factuur specificeren. Kun je de factuur niet combineren met een verklaring van de Vodafone-klantenservice waarop ze in die mail verklaren wat de meerkosten zijn?

Overigens zijn die reparatiekosten onrealistisch als ze even hoog of hoger zijn dan die van het toestel, en dan met vervangende toestelkosten waar je zelf ongeveer een nieuwe telefoon van kan kopen. Is jou nooit gevraagd of je akkoord ging met de reparatie?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:42

BPP

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:30:
Vodafone moet haar eigen factuur specificeren. Kun je de factuur niet combineren met een verklaring van de Vodafone-klantenservice waarop ze in die mail verklaren wat de meerkosten zijn?

Overigens zijn die reparatiekosten onrealistisch als ze even hoog of hoger zijn dan die van het toestel, en dan met vervangende toestelkosten waar je zelf ongeveer een nieuwe telefoon van kan kopen. Is jou nooit gevraagd of je akkoord ging met de reparatie?
Het repareren van een gebroken scherm is nou eenmaal belachelijk duur. Bij de telecomturk krijg je het nog wel gedaan voor een euro of 100. Wil je je garantie nog houden dan is 180 euro helemaal geen raar bedrag. Overigens kost de 8S op zijn goedkoopst nog steeds rond de 230 euro, dus dat die toen 180 euro kostte lijkt niet helemaal te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56

Sorcerer8472

Mens sana?

Vind je dat geen raar bedrag? Ik heb dan liever een nieuwe telefoon voor een paar tientjes meer. Overigens nog steeds raar dat ze het niet even vragen voordat ze de reparatie doen. Ook raar dat Vodafone het niet wil specificeren.

Hoop dat zo'n verklaring in combinatie met de vage factuur wel voldoende is voor de verzekeraar :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:55
Inmiddels heb ik het verhaal bij de verzekeraar voorgelegd en ze gaan akkoord met mijn verklaring + de vage factuur. Ik krijg het geld van mijn WA-verzekering terug, dus daar ben ik erg blij mee.

Nog steeds vind ik de service van Vodafone belachelijk, maar de verzekering raadt aan het te laten gaan. Veel moeite, tijd en energie voor weinig mogelijk resultaat.

Voor de duidelijkheid, het *leentoestel* moet 180 euro kosten om te repareren (of vervangen?). Ik had dus weinig keuze mbt de oplossing.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat hele Dynafix is vreemd. Ik krijg een rekening omdat de koerier te laat was van Dynalogic/Vodafone. De koerier zou rond 14-17 uur komen maar kwam pas om 19.30 uur. Ik heb ze al gedreigd door afspraak moeten afzeggen, wachttijd tussen 14 en 17 uur, onjuiste informatie doorgeven dus heb al aangegeven dat ik ze die € 50 mogen doorrekenen als ik de factuur voor de door mij gewachte uren mag doorfacturen ad € 350,--, dan zal ik per direct de € 50 overmaken als zij per omgaande de € 350 overmaken. Ze zou het crediteren, dat leek haar een hele wijze beslissing. Dat hele Dynafix/logic is gewoon een hele vage toko. Ook ooit met een gesleep van een Toshiba laptop die tot 3 keer aan toe is teruggegaan en nog steeds een ellende is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:19

13art

Moderator Mobile
-> SF

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Waarom zijn mensen zo poeslief en aardig tegen bedrijven? terwijl bedrijven steeds meer klanten als een last / hoop stront behandelen?

Bij de ABN kan ik aangeven wat het maximaal te incasseren bedrag is bij een automatisch incasso. Reken dus maar dat die niet veel hoger staat dan mijn abbonementskosten. Absurd hoge incasso onverwachts is dus gewoon rechstreekse weigering door mijn bank.

Extra kosten zoals deze zijn bij mij ook niet gedekt onder een automatisch incasse en mogen ze rustig een apart factuur voor sturen.. Men misbruikt de incasso rechten teveel naar mijn mening.

Zorgverzekering met het eigen risico verhaal precies hetzelfde. Nee ik behandel de bedrijven net zo als de bedrijven mij behandelen als een noodzakelijk kwaad en een hoop stront.

Dat zouden meer mensen moeten doen ;). Als consument heb je de macht, onvolledig factuur is niet rechtsgeldig en daarbij zijn dus verder ook geen rechten aan te ontlenen door een bedrijf. Factuur dient wettelijk voorzien te zijn van juiste en duidelijke informatie.

Afgelopen paar jaar heb ik echt een zero tolerance beleid gehanteerd voor bedrijven. Spullen niet voor elkaar? jammer daar is de deur met je factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 217290 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:38:
Zorgverzekering met het eigen risico verhaal precies hetzelfde. Nee ik behandel de bedrijven net zo als de bedrijven mij behandelen als een noodzakelijk kwaad en een hoop stront.
Als je zo in het leven staat, wow. Eigen risico is een wettelijk verplicht iets, dat komt niet door de zorgverzekering. Tevens kan je dat perfect van te voren regelen met je zorgverzekeraar, gewoon kwestie van je polis / voorwaarden lezen voordat je die tekent. Maar waarschijnlijk heb je die gewoon blindelings getekend om dan achteraf te gaan zeuren als er 'onverwachte' kosten zijn. :+

@ TS: je toestel komt bij Vodafone vandaan, je hebt het via Vodafone aangemeld voor reparatie, in principe heb je met Dynafix helemaal niks te maken. Dat Vodafone Dynafix als reparatie partner gebruikt is niet jouw zaak. Vodafone zou je dus ook die gespecificeerde factuur moeten kunnen laten zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Kenzi op 31-03-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

het gaat niet om het feit dat ik die eigen risico heb.
het gaat erom dat de zorgverzekaraar ongaangekondigd in ene 300 euro extra afschrijft van mijn rekening.

En je geeft een automatische incasso af voor terugkerende kosten niet voor onregelmatige kosten.Onregelmatige kosten wil ik gewoon weten en gespecificeerd zien zeker bij grote afwijkingen.

Als morgen jou telefoon provider in ene 1500 euro afboekt van je rekening zonder dat je dit weet dan sta je toch raar te kijken bij de supermarkt denk ik zo. En 1500 euro belkosten met misbruik zit je zo aan als je er niet vanaf weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 20:34

Hokkie

Hello

Ik ben het wel met mrveenie eens, het is vrij lomp dat bedrijven zomaar (veel meer) geld incasseren dan afgesproken. En als ze dit al willen doen, is het netjes de klant een maandje van te voren te informeren/ toestemming te vragen.

Voor TS is het Vodafone waar hij moet zijn. In principe heb je niets met Dynafix te maken. Dat Vodafone kiest om een extern bedrijf aan te stellen voor de reparatie (en een stukje klantcontact omtrent de reparatie), prima, maar ze blijven natuurlijk wel verantwoordelijk voor de afhandeling en 'klachten' omtrent de reparatie.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij Vodafone krijg je toch de factuur altijd vooraf via Mijn Vodafone? Welke datum had de factuur daar, en welke datum was de afschrijving? Dat geval zou je op de hoogte zijn (ok, hun SMS komt niet altijd binnen), als het een factuur was rond de reguliere factuurdatum.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De post van mrveenie is off-topic, svp daar niet verder op ingaan. Blijf on-topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1